ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Det var en gAng...  (läst 1440 gånger)

2006-03-06, 21:22
läst 1440 gånger

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Det var en gAng ett skönt kafferum pA Anbytarforum som hette Kantstött Porslin där vi till 99 % (om inte mer!) snackade avslappnat och mänskligt (en kulturhistorisk skatt i framtiden om det hade kunnat bevarats frAn vAr brevlösa tid). Det beslöt man att ta bort kanske efter nAgot som hade hänt i Wales, men som var slyngelstreck och som kunde ha hänt var som helst i världen? Eller kanske av ett mindre politiskt sammanstöt vi hade en av de sista dagarna av Kantstötts existens (politik är väl inte farlig i en demokrati)? Visst fanns dessa tröstlösa debatter tidigare under denna huvudrubrik Ordet är fritt samt Bureätten och kungafrAgor etc, men mest handlade det om att olika syn pA om man fick ställa hypoteser (tillsvidare...!) eller ej: Omkring eventuella barn vid sidan om äktenskap... Vissa kungars eventuella brott mot sitt annars väldokumenterade celibat. Om en person hade en viss titel eller ej och om man överhuvudtaget fick frAga om det om man inte hade kött nog pA benen (men skinn pA näsan var man tvungen till att ha, annars blev man mald i soppkvarnen...)Hypoteser är till för att testas, ändras och fAr en att komma vidare. Kategoriska avslag leder aldrig vidare...  
Men nu har man genom mer censur pA anbytarforum trappat upp retoriken.  
Ibland kanske censuren t.o.m. är berättigad? Även om det inte alltid är alla som, trotts mAnga övertramp, rAkar ut för den. Men de är kanske vänner till styrelsen som slipper bli avstängda? Nu har man här pA Anbytarforum skaffat sig ännu värre stormbyar och vAgsvall som stackars anbytarvärden Yvonne mAste försöka gjuta olja pA och som hon som anställd censor mAste känna sig fullständigt maktlös inför om hon inte hade avstängnings-knappen....Jag har förstAelse att Yvonne använder den oftare och oftare...MEN varför stängde Ted och Peter (den gAng det begav sig 2004), med SSF?s styrelse i ryggen, av Kantstött Porslin?  
Se, det är en gAta! Men det var en gAng som ordet VAR fritt (dA fortfarande de rena olagligheterna stoppades t.ex. rasism, homofobi, sexism och annat direkt kriminellt och det med rätta!) Sedan blev det värre och värre, mindre och mindre fick uttryckas och diskuteras.
 
Med vänliga hälsningar: Steve Palmquist/M?laga
 
P.S. Jag hoppas nu inte att jag blir avstängd igen för detta inlägg? SMILEY Kram pA er allihoppa. Vi är alla varken mer eller mindre människor!

2006-03-06, 21:58
Svar #1

Niklas Persson

Ur anbytarforums ordningsregler:Källhänvisningar!  
När du lämnar uppgifter på Anbytarforum ska du alltid ange varifrån du har fått dina uppgifter. Du ska med andra ord göra källhänvisningar.
 
Så Steve Palmquist vad är källan till Sedan blev det värre och värre, mindre och mindre fick uttryckas och diskuteras.?

2006-03-06, 22:24
Svar #2

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Steve, om du håller ner ALT-knappen på ditt tangentbord samtidigt som du skriver 0229 så får du fram bokstaven 'å'.
 
Mvh
Ann

2006-03-06, 23:43
Svar #3

Lisa Larsson

Nu är det ju så att män inte kan göra två saker på samma gång

2006-03-06, 23:56
Svar #4

Utloggad Göran Löfstedt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1126
  • Senast inloggad: 2019-01-23, 03:44
    • Visa profil
Detta senaste inlägg måste censureras, det är en fördom, får inte förekomma på anbytarforum ! !

2006-03-07, 03:58
Svar #5

Rune Edström

Hej Göran
Är ingen fördom som Lisa pratar om, utan som verkligheten ser ut.Det vet väl alla, torde dessutom vara väl dokumenterat nånstans, att männens simultanförmåga är obefintlig, i förhållande till kvinnorna, som kan hålla på med sju saker samtidigt.    
mvh
rune

2006-03-07, 05:19
Svar #6

Peter Funke (Aningen)

Ledsen Lisa (?), visserligen behövde jag inte göra flera saker samtidigt, men jag hittade utan ansträngning en artikel som inte stöder påståendet om kvinnors  överlägsna simultankapacitet! (Dessvärre är det inte första gången som den här faktoiden sprids här av någon anledning!)

2006-03-07, 07:35
Svar #7

Peter Funke (Aningen)

Som ett senkommet P.S. ser jag att Anbytarvärden redan vid förra tillfället det här påståendet spreds (i tråden vilken energi!) att vad gäller mäns och kvinnors simultankapacitet, eller eventuella brist på densamma, så hör den diskussionen inte alls hemma på Anbytarforum. Det gäller nog i denna tråd också...

2006-03-07, 07:48
Svar #8

Utloggad Stig Hansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2040
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:38
    • Visa profil
Män kan visst göra flera saker samtidigt. Jag vet flera män som har förhållanden med flera kvinnor

2006-03-07, 10:26
Svar #9

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Stig, vad är det mot att kvinnor kan vara mammor,städa, laga mat, arbeta,vara älskarinnor samtidigt och trots allt detta ha flera förhållanden samtidigt......;).
 
OBS! Detta skrivet som ett skämt, inget påstående. För hur det än är så är vi alla bra, både män och kvinnor.  
 
/Annki

2006-03-07, 10:52
Svar #10

Utloggad Eva Svensson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 970
  • Senast inloggad: 2021-07-06, 20:18
    • Visa profil
Jag måste le: *leeeeer* !  
 
Kantstött Porslin stängdes så att porslinet krossades och flög åt olika håll.  
 
Och numera uppstår hela tiden olika chatrum under diverse rubriker här i Anbytarforum.
 
Flera av dem som spottade på KP är mycket aktiva under dessa rubriker och man inser att världen är galen och ologisk.
 
Var det någon som sa  släktforskning ?
 
Vincere scis, H?nnibal, vict?ria uti nescis.
 
Hälsningar från min pulpet.
> Mina studenter gör i alla fall det som står på schemat -tack och lov. De är mellan 16-19 år och mycket klara över vad som är strunt och vad som är rosor...

2006-03-07, 12:18
Svar #11

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Det är omöjligt att censurera människors och således släktforskares elementära behov av att snacka skit. Kantstött porslin kanaliserade detta behov på ett (med några få undantag) positivt sätt. Anbytarforum och styrelsen gjorde ett misstag att stänga KP, och det visar sig nu när exakt samma skitsnack ploppar upp överallt och leder till att diskussioner som börjar med allvarliga teman - spårar ur i brist på ett forum som KP - och avslutas abrupt av anbytarvärden.
Stämningen som sådan har inte heller (utan KP) blivit bättre, snarare sämre med mycket grinighet och stor brist på humor. Visserligen har förbundet sluppit slösa pengar på att bevaka busarna i anbytarforum, men i gengäld tror jag det är färre som deltar i diskussionerna idag.
Jag håller alltså inte med om all världen är galen och ologisk utan menar snarare att världen är mycket förutsägbar. Alla vill vara med och snacka skit, även skitsnackets belackare. Också fast de tror att de är så mycket bättre än oss andra, som kan erkänna att det är en trevlig del av livet!

2006-03-07, 14:15
Svar #12

Rune Edström


2006-03-07, 15:30
Svar #13

Utloggad Göran Löfstedt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1126
  • Senast inloggad: 2019-01-23, 03:44
    • Visa profil
Censur.
När jag såg eva svenssons slutord i sitt inlägg här ovan kom jag att tänka på en slogan från början på 1970-talet, tror jag det var.
 
Snus är snus om än i gyllne dosor,
men John Silver i ett sprucket krus,
är ändå alltid rosor  
 
Den här sortens tobaksreklam är idag förbjuden/censurerad i vårt lands press. Men det är en bra/fyndig slogan.
 
Denna sorts censur är väl bra, men här på anbytarforum borde ribban ligga lite högre än nu.
 
Mvh Göran

2006-03-07, 15:38
Svar #14

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 16:33
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Men här i Anbytarforum är det faktiskt tillåtet att säga att snus (s.k. släktforskning) är snus om än i gyllne dosor.
 
Det är bara det att när man säger det, så kommer Göran Löfstedt och hans meningsfränder och hötter med fingern och säger att så får man inte säga, och kallar en för besserwisser... L
 
Så högt ligger den löfstedtska ribban... J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2006-03-07, 15:48
Svar #15

Utloggad Göran Löfstedt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1126
  • Senast inloggad: 2019-01-23, 03:44
    • Visa profil
Jörgen.
Jag förstår inte logiken i ditt inlägg ovan.
 
Jag har däremot blivit censurerad när jag skrivit Messerschmitter och Besserwisser här i abf.
 
Mvh Göran

2006-03-07, 15:57
Svar #16

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6923
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 16:33
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Jag tror nog att övriga förstår... J
 
Och den mångomtalade censureringen (= borttagande av personpåhopp) känner väl alla till vid det här laget, eftersom du drar upp den under var och varannan rubrik...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna