ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-08-14  (läst 1943 gånger)

2003-08-10, 13:14
läst 1943 gånger

Siv Lundgren

Jessica, du tycker att man ska maila till personer som man vill diskutera med. Men hur ska det gå till, när man som du inte uppger sin mailadress?
Var gång jag ser ditt namn vid någon rubrik, inte är det släktforskarfrågor du har att ställa, utan du klankar alltid på personer och deras frågeställningar eller olika ämnen de tar upp och tycker att det inte har med släktforkning att göra.  
Sedan när någon svarar dig så hoppar du av diskussionen med att du tycker att du blir påhoppad.
Ska du klaga på andra tycker jag att du ska föregå med gott exempel
MVH Siv

2003-08-10, 13:38
Svar #1

Utloggad Jessica Olson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1351
  • Senast inloggad: 2015-03-22, 08:14
    • Visa profil
Själv ger jag min mailadress till de som jag vill maila med, resten vill jag inte maila med. Ja, jag har klankat på folk mycket just därför att de ej ägnar sig åt släktforskning. Jag hoppas därmed att vi får ett slut på sånt här tjäbbel. Varför klaga på mig SIV? Det är ju just sånt här vi ska sluta med att klaga på folk! Läs ordingsreglerna ovan EN gång till. Jag vill för allt i världen ej klaga på folk-ingen ska klaga på nån INTE JAG HELLER, bara vi ägnar oss åt det vi ska. Det är just bristen på släktforskarfrågor det handlar om Siv! Från och med nu kanske vi borde sluta klaga på varann om det nånsin går. Så fort jag är med blir det ett himla liv. Som sagt klaga hos Skogsjö istället!!

2003-08-10, 13:47
Svar #2

Utloggad Jessica Olson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1351
  • Senast inloggad: 2015-03-22, 08:14
    • Visa profil
Jag vet mycket väl vad jag gjort för fel och rätt inom detta forum, så ingen behöver upplysa mig om det tack! Jag vet att jag klagat mycket och verkar vara en jobbig typ som inte ska lägga mig i, men som sagt i grund och botten får ni göra som ni vill med era inlägg. De diskussionerna orkar jag inte bry mig om längre, men då jag såg detta är det ju det här jag eftersträvat i flera år och reagerade mot innan jag förstod det som var bra med forumet. Som sagt punkt slut för mina kommentarer. Alla som tycker annorlunda än mig- maila Håkan om det tack och inte mig!!Jag vill inte vara med i en massa bråk på denna sida.

2003-08-10, 13:58
Svar #3

Utloggad Janet Henriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 581
  • Senast inloggad: 2011-03-10, 21:34
    • Visa profil

2003-08-10, 16:54
Svar #4

Utloggad Jessica Olson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1351
  • Senast inloggad: 2015-03-22, 08:14
    • Visa profil
Precis Janet! Nu ska jag verkligen hålla tyst och ägna mig åt forskning som jag ber andra göra. Önskar jag kunde hjälpa andra lite mer. Jobbar på det.

2003-08-10, 17:40
Svar #5

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Vad vore detta forum utan ett och annat litet kryddkorn?! Jag måste medge att jag sitter här hemma och skrattar på mig åt Jessicas och Christinas alla inlägg!  Vad jag inte förstår är att ni är emot debatt (?!), ni som hela tiden orsakar debatt, och som i tid och otid drar på er det ena kopplet efter det andra som vill hugga er i baken...
Men som sagt, jag tycker det är riktigt skojigt. Ni förnekar ju er aldrig i alla fall!

2003-08-10, 18:39
Svar #6

Christina Holmér-Gunnerfält

Ja men nu Jorge (Jojje) sitt du gärna och skratta på dig åt mig. Jag har haft ett inlägg här i debatten där jag ifrågasatte varför man skriver anonymt, som svar på Anders Lindbergs inlägg. Jag hoppas att du förstår att ditt inlägg gör att man snart måste väga sina ord på guldvåg för att göra inlägg på forumet. Kan det här vara ett tack för senast eller? Ditt inlägg gör mig fruktansvärt ledsen och är detta samstämt från övriga på forumet så vet jag vad jag gör.

2003-08-10, 19:27
Svar #7

Yngve Fredriksson

Jag kan verkligen instämma i Jorge Lintrups ord att Jessica Ols(s)ons inlägg är skojiga!
 
Vill man chatta om annat än släktforskning tycker jag man ska surfa vidare, skriver fröken Ols(s)on, men surfar själv inte vidare om hon upptäcker något i Rötters Anbytarforum hon inte vill läsa.....
 
Jag vill inte vara med i en massa bråk på denna sida, skriver fröken Ols(s)on, men startar själv det ena bråkat efter det andra.....
 
Jag vet mycket väl vad jag gjort för fel och rätt inom detta forum, så ingen behöver upplysa mig om det tack!, skriver fröken Ols(s)on, men upplyser alla andra om vad de gjort fel.....
 
Varför klaga på mig? Det är ju just sånt här vi ska sluta med att klaga på folk!, skriver fröken Ols(s)on, men klagar själv på alla andra.....
 
Som sagt klaga hos Håkan Skogsjö istället!, skriver fröken Ols(s)on, men skriver själv klagoinsändare i forumet.....
 
Jag hoppas därmed att vi får ett slut på sånt här tjäbbel, skriver fröken Ols(s)on, men käbblar själv värre än de flesta andra.....
 
Visst får man träna smilbanden när fröken Ols(s)on är i aktion i Rötters Anbytarforum!

2003-08-10, 19:48
Svar #8

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Ja visst är det dråpligt, Christina, att du å ena sidan beklagar dig över att inte ha tid att släktforska, men å andra sidan verkar ha hur mycket tid som helst för att sitta framför datorn och svara på sådana här småpuckade inlägg!
Jag för min del är konsekvent, och medger att det är kul att käftas med folk, under förutsättning att man håller sig på mattan.

2003-08-10, 20:19
Svar #9

christina holmr-gunnerfältk

Nu tror jag nog det är en viss skillnad mellan att släktforska, leta information och mina inlägg under annan rubrik. Att snabbt läsa andras inlägg och ha tid när det är helg och man inte är på arbetet tar inte så mycket tid utan är gjort ganska snabbt. Jag försöker faktiskt följa frågorna under Södermanland, Värmland och Härjedalen för att se om jag kan hjälpa till där, har information ner till 1600-talet (inte bara på Corell släkten). Har fått stopp på Christien Corell född 1699 (Smed- eller Vallonsläkt) men det kanske du kan hjälpa mig med antar att du även sett dessa frågor då du tycks följa vad jag skriver.

2003-08-11, 10:29
Svar #10

Utloggad Jessica Olson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1351
  • Senast inloggad: 2015-03-22, 08:14
    • Visa profil
Vore tacksam om jag slapp Yngve Fredrikssons kommentarer i forts! Var är ditt email Yngve Fredriksson?? Det du säger är rätt så nu kan vi sluta tjafsa om detta. Jag är inget undantag samma regler för alla såklart. Tror du inte jag vet det? När nån skriver nåt, kan det som Christina säger misstolkas och såra andra. Jag är glad om mitt inlägg var kul Yngve Fredriksson. Men nu tycker jag gott och väl DU kan sluta skriva folks för och efternamn hela tiden. För det är att riktigt gå på nån!! Det skulle jag aldrig drömma om att göra mot nån. Jag hatar personangrepp, men det är klart man måste försvara sig. Jag tyckte denna spalt var viktig om nu Yngve Fredriksson kan läsa högst upp. Själv startar jag inga debatter. Hur långt har Yngve kommit i sin forskning om han nu existerar. Själv visar mitt program 6393 pers, men han som tipsade mig om det hade 40000 pers!!! Så det finns lite att göra...

2003-08-11, 11:24
Svar #11

Jonas Kuschner

Det är väl ändå inte antalet personer i databasen som definierar hur duktig man är som släktforskare.      Menar du verkligen att det skulle vara det, Jessica?

2003-08-11, 12:00
Svar #12

Utloggad Jessica Olson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1351
  • Senast inloggad: 2015-03-22, 08:14
    • Visa profil
Nej, natuligtvis inte! Men det är väl otroligt vad mycke folk man blir släkt med (fast endel är ingifta). Tänkte bara att snart är vi alla släkt. Jag håller på att beta av lite folk som finns nu, som jag inte känner, som kommer in i mitt pussel. Man kan se det som ett pussel på ett antal 1000 bitar. Man vill ha pusslet klart, men ändå vill man aldrig sluta forska. En tant i Arninge sa till mig att släktforskning är rena knarket. Man blir beroende av det och kan inte sluta. Tur att det är ogiftigt. En duktig forskare kan man nog mer definiera en person som grundlägger en släkt och läser en massa gamla böcker mm. Debatter om släktforskning är alltid kul!

2003-08-11, 16:57
Svar #13

Yngve Fredriksson

Det är nog många som vore tacksamma om de slapp Jessica Ols(s)ons kommentarer i
fortsättningen.....
 
Fröken Ols(s)on vill inte att man skriver hennes för- och efternamn hela tiden så då fortsätter jag väl att skriva fröken Ols(s)on då det tydligen uppskattas.
 
Var är ditt email, Yngve Fredriksson?, frågar fröken Ols(s)on, men lämnar själv inte sitt email. (Jag tar då för givet att ditt email betyder din e-mailadress eller e-postadress som det heter på svenska. E-mail är ju själva brevet och det var väl inte ett sådant som efterlystes?)
 
Själv startar jag inga debatter, säger fröken Ols(s)on, men är väldigt duktig på att starta debatter I och OM debatter som startats av andra. Vad har detta med släktforskning att göra?, har överrecensenten frågat både här och där i Rötters Anbytarforum. Och vem som avgör vad som har med släktforskning att göra vet vi alla - det är inte redaktören eller anbytarvärden, utan hon som vill få slut på käbblet..... Och käbbel som inte har med släktforskning att göra kan t ex vara ett önskemål om en samlings-CD med typisk svensk musik att sända till nyfunna släktingar i Amerika.....
 
Till sist skryter fröken Ols(s)on om att hennes program visar 6.393 pers. Ja, det går väl ganska fort att rafsa ihop många pers om man under eget och andra namn överöser Rötters Anbytarforum med hundratals frågor av typen Känner någon till föräldrarna till Joakim Joakimsson som föddes i Käbbelboda socken 1818?.
 
Och forumets övriga läsare lär få mer arbete. Det finns lite att göra, säger fröken Ols(s)on, som tydligen siktar på 40.000 pers. Men att kalla det forskning är kanske något pretentiöst.....

2003-08-13, 09:25
Svar #14

Utloggad Jessica Olson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1351
  • Senast inloggad: 2015-03-22, 08:14
    • Visa profil
Sluta attackera mig med dina inlägg HERR Yngve Fredriksson! Fröken? Du behöver inte kalla mig något. Dina inlägg är så korkade så jag blir galen. Vad pratar du om? Jag fattar ingenting vad du fantiserar ihop. Skryter och rafsa ihop? Det är det inte tal om. Du missförstår allt så sluta skriv innan du missförstår ännu mer. Ja, alla har väl rätt att ställa frågor. Tror du man får ihop 40000 pers i anbytarforum. Då vet du ingenting! Jag satsar på 8 milj svenskar! Forskning eller inte... Låt oss slippa fortsatta diskussioner oss emellan i forts tack!! Jag uppskattar ingenting från din sida för du är så säker på att vara nedlåtande och du verkar tro att jag bestämmer över andra. Jag tyckte bara att Skogsjö hade helt rätt och att berätta om en kul grej det där med antalet, men allt man skriver i detta forum misstolkas.

2003-08-13, 12:37
Svar #15

Gunder Grünning

Yngve Fredriksson!
Snacka om personangrepp och personförföljelse! Dina inlägg pekar ju enbart på vilken löjlig figur du är! Jag tycker att du skall försöka återgå till en vettig nivå i debatterna.
 
Jessica!
Det bästa är om du inte ger dig in i den typ av polemik som typer som Yngve Fredriksson skapar.
Svara inte på hans inlägg!

2003-08-13, 13:25
Svar #16

Yngve Fredriksson

Min innerligaste ursäkt för mitt beklagliga misstag!
 
Jag trodde att 40.000 pers var målsättningen, men nu vet jag och alla läsare av Rötters Anbytarforum bättre. Målsättningen är 8.000.000! Många efterlysningar blir det, men med hjälp av kompisar och mamma och kanske t o m läsning av en massa gamla böcker skall det nog gå bra och också bli lite tid över för att hålla ordning i forumet så att ingen skriver något som inte har med släktforskning att göra.....
 
Observera att jag för undvikande av anklagelse om attack inte har tilltalat någon annan skribent med vare sig namn eller titel den här gången. Hoppas att alla är nöjda då!
 
Därmed har jag inte mer att fantisera ihop i denna diskussion. Tack för pratstunden och lycka till!

2003-08-13, 13:56
Svar #17

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

När vi ändå debatterar debatter i Anbytarforum..
 
Det är säkert fler än jag som tycker att bl.a. den djupa kännedom om allt som skett i forumet under lång tid rimmar illa med ett namn som aldrig förekommit på Anbytarforum. Vi är nog några stycken som tror att 'Yngve Fredriksson' egentligen heter något helt annat..  
 
Så är det som jag tror så tycker jag inte det behövs fler inlägg i den här stilen (Yngve finns bara i debattsammanhang på senare tid) - har jag fel får Yngve maila mig om hur det egentligen ligger till, och i så fall ber jag om ursäkt.

2003-08-13, 20:39
Svar #18

Utloggad Anders Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Anbytarforum som arena
 
Den tekniska utvecklingen i västvärlden har under
1900-talets senare decennier givit oss flera
nyheter. En del av dessa rön har dragit till
sig stora kapitalresurser, lockat till sig
forskare som strävat efter frontläge, och där-
efter, i en del fall, utvecklat sig till helt
nya fält. Med tiden skapar detta nya mönster i
människans vardag. Mönster som individen till
en början inte alltid är medveten om, eller
medvetet kan förhålla sig till.
 
Ett av de nya fälten är informationsteknologin,
innom vars ramar och möjligheter, vi här och nu,
på rötters arena anbytarforum, befinner oss.
 
Som ströbesökare här, är det EN sak som slagit
mig. Bredden. Bredden av intressen, ämnen och
inte minst den breda variationen i förmåga till
saklig debatt. Detta senare har på sina håll
resulterat i en viss spretighet i förhållande
till den av rubriken givna röda tråden, samt en
ojämn nivå.

2003-08-13, 20:43
Svar #19

Utloggad Anders Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Sorry, tappade bort halva inlägget
 
är strax tillbaka.

2003-08-13, 21:09
Svar #20

Utloggad Anders Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Spretigt och ojämnt
 
När det gäller detta så tror jag att debatterna
skulle vinna på att gallras och omplanteras
i större utsträckning. Omplantering på så sätt
att t.ex de flesta av de inlägg som gjorts under
rubriken Häradshövding(Yrken) lyftes över till
platser under släkter A-Ö, då frågeställarna ej
berör förhållanden i befattningen i sig.
Gallring på så sätt att inlägg som inte distingt
förhåller sig till den röda tråd rubriken i sig
anvisar, lyfts ut.
 
För att nå bättre orienteringsmöjlighet på delen
Kändisanor föreslås, vid sidan om den siffra som anger antal inlägg, ytterligare en siffra
utvisande det antal inlägg som innehåller uppgift
om minst EN ana.

2003-08-13, 23:41
Svar #21

Carl Lindgren

Det där sista låter intressant men vilka minimi-
uppgifter skulle räknas?
För/efternamn och födelse/dödsår eller
för/efternamn och källa till första/sista belägg.
 
Förslaget i sig skulle kräva en del merarbete för
anbytarvärden. Kanske kan han själv ge en
kommentar.
 
MVH Carl

2003-08-14, 00:02
Svar #22

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Det luktar väldigt mycket Yngve Fredriksson om Anders Carlssons inlägg! Ingen behaglig doft precis...

2003-08-14, 00:50
Svar #23

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Nåja, en del inlägg med Anders Carlsson som författare har ju gjorts lite då och då under de senaste åren; bara i tio diskussioner visserligen, men det kan ju passa in på hans beskrivning av sig själv som ströbesökare. Men det går naturligtvis inte att veta om det är samma person som har skrivit dem alla; och visst, ströbesökare eller liknande är det alibi som aliasskrivare ofta använder.
 
Däremot har Carl Lindgren (som finner Anders Carlssons förslag intressant, men bekymrar sig för att det betyder merarbete för anbytarvärden...) i dag gjort tre inlägg i Anbytarforum, vilka är de första av någon med det namnet sedan februari 2000, då också tre inlägg gjordes (den gången dock av en person med epostadressen utsatt)... Kanske känner herrarna Carlsson och Lindgren varandra?
 
Detta att tidigare totalt okända personer dyker från ingenstans och är väl insatta, det är ju inget nytt. Själv har jag några goda vänner som kommer på besök lite då och då i Anbytarforum och NOG:s Forum med kommentarer till mina inlägg; framför allt Per Persson, men när man minst anar det, så kan det nyka upp någon ny som har sin bestämda uppfattning om inlägg som jag har skrivit för länge sedan. Och ingen har väl glömt allas vår Helmfrid Carlsson? J
 
Eftersom det var jag som en gång startade den här diskussionen, så tar jag mig friheten att hänvisa till det allra första inlägget (som nu gömmer sig under Äldre inlägg [arkiv] till 2003-08-10), med anledning av de senaste dagarnas diskussion mellan bl.a. (men inte bara) Yngve och Jessica. Jag önskedrömde (?) där (i det första inlägget alltså) om en debatt fri från sådant som ofta får debatter att spåra ur i Anbytarforum. En debatt där bl.a.:
 
- alla mycket noga läser igenom alla tidigare inlägg innan de själva hoppar in i debatten, så att man vet vad det hela egentligen handlar om och vad den ene eller andre har sagt tidigare;
 
- ingen skriver något inlägg bara för att säga att debatten är meningslöst tjafs eller att man vill slippa att läsa en debatt om det ämnet.
 
Om Gunder hade följt den första punkten, så hade han vetat att ovanstående polemik inte har skapats av typer som Yngve. Och om Jessica (som väl inte alltid heter Jessica?) hade följt den andra punkten, så hade hon inte dragit på sig irritation från andra personer genom att i olika andra diskussioner kalla deras inlägg för korkade och ren dynga.
 
Inte ens den här diskussionen, som ursprungligen startades med förhoppningen att det skulle gå att åtminstone minska antalet urspårade diskussioner i Anbytarforum, har alltså kunnat undgå att själv spåra ur - men det gjorde den ju å andra sidan nästan direkt... L
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2003-08-14, 09:40
Svar #24

Gunder Grünning

Att det var Yngve Fredriksson som skapade den polemik som uppstod mellan honom och Jessica Olsson står väl ganska klart för de flesta. Detta eftersom det var han som höll igång munhuggningen dom emellan trots Jessicas önskan att slippa hans påhopp.
 
Med tanke på de misstänkta alias-inlägg som förekommer kan man ju spekulera i om möjligen samma person debatterar med sig själv under två eller flera namn .... eller?
 
Om nu Jörgen Tollesson, som startade diskussionen, tolkade mitt förra inlägg som att jag eventuellt satte honom i samma klass som typer som Yngve så ber jag om ursäkt för oklarheten.
 
/Gunder

2003-08-14, 11:00
Svar #25

Utloggad Jessica Olson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1351
  • Senast inloggad: 2015-03-22, 08:14
    • Visa profil
Egentligen tror jag att om man spärrade folk från detta forum och bara lät tex de som betalde årsavgiften eller hade ett medlemsnr eller nåt annat, så skulle man slippa många anonyma folk. Resten av anonyma skulle då vara skrivna av medlemmar. Men anbytarvärden kanske kan identifiera inläggen genom datornumret, men folk kan ju alltid gå till en annan dator. För mig får folk gärna vara anonyma om de inte hoppar på andra människor i sina debatter på ett otrvligt sätt. Jag tycker också jag låter otrevlig om jag skriver att ett inlägg är korkat (det gör man normalt inte) men ibland blir man så himla arg.

2003-08-14, 11:50
Svar #26

Eivor Andersson (Ema)

Lilla Jessica,
Ärligt talat, så tror jag att Du och ett gäng kompisar, sitter och har något skämt för Er framför datorn.
Anonymt , kan man ju slänga ur sig vad som helst.
Du har varit inne i diskussioner med mig också, därför lägger jag mig i nu.
På tal om att starta diskussioner med sig själv - Det kanske inte vore så dumt - Då får man ju i alla fall rätt svar.

2003-08-14, 11:58
Svar #27

Karin Björkholm (Karin)

Till Er alla som läser ovanstående inlägg.
 
Harry Martinsons bok  Hav och Resor och författarens *~ Intervju med självet ~* kan varmt rekommenderas i hängmattan..
 
 vi måste alltså veta hut och hitta på en annan, helt och hållet mycket roligare lek än kriget  
 
karin.bjorkholm@bredband.net

2003-08-14, 12:02
Svar #28

Eivor Andersson (Ema)

Hej Karin,
 
Det var inte av egoism, jag skrev ovanstående.
Det var ett av mina s.k. skämt  
Hälsn. Eivor ;)

2003-08-14, 12:32
Svar #29

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Hej!
 
Har följt denna 'diskussion' och häpnat över Jessicas fortsatta provokerande uppförande! Varför skall 'Yngve Fredriksson' tyckas vara den som har fel här, när allt han säjer i sina inlägg är helt riktigt?! Jessica älskar att förstöra diskussioner; det tycks vara hennes största ambition!  
Vi hade en trevlig och givande diskussion om allt mellan himmel och jord under rubriken  Kantstött porslin, en slags undantagsdiskussion på grund av värmen. Där 'satt' vi och hade det trevligt, när 'dörren plötslig flög upp' och där 'stod' Jessica och befallde att få veta  vad detta hade med släktforskning att göra?! Jag kan inte tänka mig att ett sådant uppförande mot andra kan anses annat än högst oförskämt.  
Om jag nu överskrider 'reglerna' här och detta anses vara ett personangrepp, så försvarar jag mig med att man kan stå ut med så mycket och inte mer; Jessica VILL orsaka bråk och förstöra all samkänsla oss forskare emellan; det är min åsikt och den står jag vid.
 
Sedan så undrar jag också, precis som Eivor om det inte handlar om flera personer här. Ibland tycks inläggen ha skrivits av någon i tonåren,; kan det vara Jessicas *söner som 'skojar' med oss?  
 
* Se  Kantstött Porslin.
 
Mvh
Ann

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna