ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-06-16  (läst 2252 gånger)

2005-04-20, 09:40
läst 2252 gånger

Utloggad Anders Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Om Du vill ge den till din syster så får jag väl ge Dig två sycken så att Du får åtminsåne en för Dig själv ;-)! Ber om ursäkt för den felaktiga genealogin det skulle naturligtvis stått Anna Lenahs farbror.
 
MVH Androsja

2005-04-20, 10:28
Svar #1

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Tack Androsja: jag sätter den i vas paa bordet paa balkongen mot idag nästan ljusgröna medelhavet. Det blir flott!
 
MVH Steve

2005-04-20, 13:02
Svar #2

eva

Grattis Steve! du har visst fått en beundrare...
 
Jag vill ge en ros till Anders Berg för Scangen!

2005-04-21, 06:20
Svar #3

Utloggad Christina Helmby

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6099
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:48
    • Visa profil
Till alla positiva, hjälpsamma, roliga och trevliga människor på anbytarforum
Eagle

2005-04-21, 14:44
Svar #4

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Klippa rosor som snärjt in sig i annat (eller rättare sagt hålla de förädlade sorterna fria från vildskotten) är svårt; så jag vädjar helt enkelt till allmän återhållsamhet med chatt(r)et under denna rubrik.
 
Lite har det städats nu, men där rosor har vävts in i annat har jag försökt fria..

2005-05-07, 07:43
Svar #5

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
En ros till Eva Dahlberg för krönikan om den arbetssamma, men nödvändiga (vår-)städningen i släktforskarhögarna, såväl i rummet, som i datorn.
 
En ros till Anders Gustavsson för uppdateringen av Stora-Släktsök.
 
En ros till Hans Egeskog för de välskrivna och intressanta Släkthistorskt Forum som kommer i brevlådan med jämna mellanrum.
 
En ros till Ted o Förbundet o alla som kämpar där.
 
En ros till Anbytarvärden Peter som kämpar på.
 
Med det verk som Håkan Skogsjö och Förbundet byggt upp, nämligen Rötter och Anbytarforum. Värt en hel bukett, minst!
 
Liksom rosor till alla med- och motdebattörer här!
 
Nu väntar trädgården, tur man har rosenrabatter!!!  
(Men ännu bara med tulpaner och blå- och vitsippor på sydsidan, samt påskliljor på nordsidan. Lättast vore dock att dela ut alla de otroliga maskrosor som växer nästan överallt, men de bespar jag er och ger till Sotis, den svarta kaninen, som verkar kunna äta obegränsade mängder av samma vara!)
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2005-05-07, 21:19
Svar #6

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Stockholms stadsbibliotek på Sveavägen.
Utmärkt hjälp i går av flera intresserade medarbetare

2005-05-23, 22:33
Svar #7

Eivor Andersson (Ema)

Jag vill ge en liten kaprifol från Bohuslän till Anbytarvärden Peter Karlsson.
 
Det var tråkigt att höra att Du skall sluta och jag hoppas att Du inte tycker att vi varit för jobbiga  
 
Lycka till i fortsättningen önskar
 
[color=aa00aa]Eivor[/color]

2005-05-23, 23:11
Svar #8

Utloggad Ingegärd Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 668
  • Senast inloggad: 2019-02-15, 23:21
    • Visa profil
En ros till avgående anbytarvärden Peter för allt tålmodigt arbete med våra bångstyriga och vilsekomna inlägg.
 
Med hälsningar från
Ingegärd

2005-05-24, 01:07
Svar #9

Nicke Bodin

Till Elizabeth Nolfalk-Jorw?n som hjälpt oss med massor av förfäder i Bohuslän! Det stod stilla i forskningen men tack vare ditt id?ella arbete är vi i full gång igen!
TACK!

2005-05-24, 11:15
Svar #10

Utloggad Elizabeth Nolfalk-Jorwén

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 833
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 22:58
    • Visa profil
Ojdå, tack så jättemycket Nicke! Denna ros förgyllde verkligen min dag!
Det är bara kul att kunna hjälpa till.
 
Eliza

2005-05-29, 19:33
Svar #11

Lisskulla Engström

En hel bukett Dagens rosor till Peter Anbytarvärd! Jag kommer att sakna dina diplomatiska och fina inlägg i diverse debatter här på forumet!
 
Lisskulla

2005-05-29, 21:00
Svar #12

Christina Holmér-Gunnerfält (Kicki)

Vill sälla mig till Lisskulla och har haft mycket bra information från Peter.
Christina

2005-05-29, 21:58
Svar #13

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Även jag vill ge dig, Peter Anbytarvärd, en hel fång blommor, för dina vänliga och tålmodiga svar!
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2005-05-30, 12:21
Svar #14

Utloggad Magnus Påhlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 810
  • Senast inloggad: 2024-01-03, 11:47
    • Visa profil
Även jag vill ge dig ett fång blommor! Fast jag tycker nog att du borde kontakta Magnus Bäckmark på Gröna Stubben och göra slag i saken med vapnet [korsade ben under stol]!

2005-05-30, 18:20
Svar #15

Utloggad Solveig Mårtensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1983
  • Senast inloggad: 2015-06-05, 17:54
    • Visa profil
Hej!
Dagens ros, gärna en bukett vill jag ge till Sören Eriksson som hjälpt mej lösa ett flerårigt problem i Järlåsa.
mvh Solveig Mårtensson

2005-06-05, 11:52
Svar #16

Anne-Marie Dufva

Ännu en rosenbukett till Peter Karlsson för dina insatser på anbytarforum, och lycka till med nya uppgifter!
 
M v h Anne-Marie

2005-06-05, 14:59
Svar #17

Jan Andersson

Även jag vill ge Dig Peter K. en ros. Lycka till!

2005-06-05, 18:35
Svar #18

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Peter Karlsson!
 
Jag följer inte med disussionerna här så noga men har förstått att du ska sluta som anbytarvärd. Måste verkligen få TACKA för ditt trevliga bemötande här. Ett fång mörkröda rosor och en varm kram får du (föreställa dig) från mig. Lycka till i fortsättningen!
 
Marianne

2005-06-06, 19:29
Svar #19

Emma Ingelsson Alkbring (Emmaia)

Valfria blommor till Rune Edström, Anita Berglund Eriksson och Ulla Nordenstam, som hjälpt mig med släktforskningen på många sätt.
Utan er hade jag inte fortsatt.
 
Mvh Emma

2005-06-07, 14:13
Svar #20

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Åh tack Emma! Det var verkligen lite. För mig har det enbart varit roligt och stimulerande att göra din bekantskap!
 
Hälsningar Anita

2005-06-07, 14:36
Svar #21

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Dagens Rosor till Dig Peter Anbytarvärd för Ditt nästan aldrig sinande tålamod och för Din förmåga att hantera besvärliga situationer. Jämför t ex här, ett inlägg som höll på att få mig att ge mig in i Burediskussionen igår ... ...  
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2005-06-08, 11:05
Svar #22

Utloggad Ulla Nordenstam

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 118
  • Senast inloggad: 2010-05-10, 08:12
    • Visa profil
Tack snälla Emma!
Jag väljer nog en ros.Instämmer i övrigt  med Anita.Önskar dig en skön sommar och skickar dig en bukett rara sommarblommor.
Hälsningar  
Ulla

2005-06-08, 19:15
Svar #23

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Kanske dags att börja tacka så mycket för ett flertal blomster som anlänt, såväl här som i mailen..!
 
Jag skall försöka att inte gå upp på nätterna framöver och se vad Ni håller på med..  
 
Rosdags är det ju inte riktigt än, så jag ger alla ett litet färskt (nåja 28/5) doftbidrag av annat slag:
 

2005-06-08, 19:36
Svar #24

Utloggad Elisabeth Leek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 458
  • Senast inloggad: 2014-09-23, 15:37
    • Visa profil
Hej Peter
 
Även jag stämmer in i kören att ge dig rosor.
Du kommer att bli saknad räkna med det.
 
Hälsningar från Trollet i Småland
 
Tack för denna tid hoppas du kommer tillbaka igen.

2005-06-09, 00:17
Svar #25

Peter Funke (Aningen)

En ros till er som varit uppmärksamma och observerat G-gruppens motion till stämman om s.k. x- och y-forskare. Troligen har aldrig motsättningen mellan den s.k. eliten och gräsrotsforskningen framstått klarare än i denna motion!  
 
Att kategorisera vissa som forskare och andra som samlare  strider enligt min uppfattning mot det faktum att en stor del av de anbytare som använder sig av detta forum  ena dagen kan fråga om något, för att nästa dag dela med sig av sina fynd.
 
Inte minst märkligt framstår motionsförfattarnas tendentiösa bild av s.k. seriös respektive oseriös kritik av förbundsledningen. Som jag uppfattar det är detta inget annat än en önskan om att belägga oppositionella med munkavle och strypa demokratisk debatt på sajten! Att viss negativ kritik förvisso kan vara illa formulerad borde enligt mitt förmenande inte innebära att alla mot förbundsledningen ifrågasättande inlägg därmed kan stämplas som oseriösa. Vem har motionsförfattarna tänkt skall skilja agnarna från vetet i valet mellan vad som kan anses såsom seriöst respektive oseriöst?
 
Dessvärre kan jag inte undgå att tolka motionen från G-gruppen på annat vis än att där finns ett för släktforskningen mindre smickrande budskap mellan raderna...

2005-06-09, 00:31
Svar #26

Utloggad Anna-Carin Betzén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1112
  • Senast inloggad: 2019-10-28, 20:07
    • Visa profil
    • www.btz.se
Peter Karlsson,  
 
Du ska ha massor av rosor för dina år som anbytarvärd. Tack för att du har stått ut med oss, och alla gånger du medlat vänligt men bestämt, och med glimten i ögat. Jag har själv jobbat med användarsupport under några år så jag har en liten, liten, aning om hur tålamodsprövande anbytarvärdsjobbet ibland måste ha varit. All heder till dig för att du skött det med sådan bravur. Jag lyfter på hatten för dig (fast så här dags på dygnet vore det väl på sin höjd en nattmössa...).  
 
Lycka till med vad du ämnar göra härnäst! Även om du nu ser fram emot att få ägna dig åt annat så hoppas jag att vi kommer att få se dig här ibland också i fortsättningen.

2005-06-09, 21:29
Svar #27

Utloggad Annastina Sekunde

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 396
  • Senast inloggad: 2018-02-26, 16:19
    • Visa profil
Peter!  
Jag minns med glädje hur du tålmodigt och alltid lika vänligt lotsade mig genom mitt trasslande med lösenord.
Du är värd alla blommor du får och jag hoppas verkligen att Du inte försvinner för alltid.
 
Hälsningar
Annastina

2005-06-16, 21:22
Svar #28

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
En vacker avskedsbukett till Peter Karlsson tillsammans med ett varmt tack för allt ditt arbete som redaktör och anbytarvärd, arbete med användarkonton och lösenord m m. Man behöver ju bara titta på tidsangivelsen för många av dina inlägg, så ser man att du har ställt upp nästan alla tider på dygnet och alla dagar i veckan.
 
Det känns tråkigt att du slutar. Liksom flera andra anbytarvänner hoppas jag att du kommer att vara kvar bland oss även i fortsättningen.
 
Trevlig sommar önskar jag dig och dina närmaste.
 
Hälsningar
Ingegerd

2005-06-16, 22:30
Svar #29

Eivor Andersson (Ema)

En avskeds-smiley och ett stort tack för allt arbete Du lagt ner här på Anbytarforum, Peter.
 
Jag önskar Dig en riktigt härlig sommar
 
 
Vänliga hälsningar och kram från Eivor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna