ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-10-24  (läst 1836 gånger)

2004-10-11, 14:33
läst 1836 gånger

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Jo, Peter skall nog ha någon blomma igen, fast avgjort en taggfri, så mycket skit som han får av vissa här på forumet... Taggarna kan en del andra få. (Utan blomma...)

2004-10-11, 17:51
Svar #1

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Peter! Du får en kram av mig istället för den behöver ingen vas!  
 
Vänliga hälsningar
Ann

2004-10-18, 19:18
Svar #2

Utloggad Anita Hjorth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2013-05-25, 16:07
    • Visa profil
Varsin ros vill jag skicka till ALLA dem som bidragit till att göra porslinshyllan till den fantastiska mötesplats den var!
Lev väl, vi ses på andra ställen i forumet!
Anita H i Trollhättan

2004-10-18, 22:28
Svar #3

Utloggad Harriet Boquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2008-12-31, 22:12
    • Visa profil
Håller fullständigt med Anita härovan.  
Även om jag inte själv har deltagit i Porslinshyllan så har jag med glädje läst den varje dag.  
Mvh
Harriet

2004-10-19, 07:13
Svar #4

Utloggad Iréne Segersköld-Lindén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2021-10-23, 15:59
    • Visa profil
Jag vill ge en ros till alla jag pratat med i Rötters chat. Som det ser ut nu som kommer chattandet att på något vis fortsätta under andra rubriker, är det bättre det???
morgonhälsningar
Iréne

2004-10-22, 03:56
Svar #5

Rune Edström (Rune)

Hej
Efter efternattens läsande av Kantstötts epilog måste jag få ge Peter en blomma som räcker längre än den ros som vissnar redan efter nån eller några veckor. En sån hinner du ju inte se förrän den sloknat, att döma av inläggens mängd.
 
Du får samma sort som jag har i ett fönster. Inte med samma prakt som en ros, men den varar betydligt längre. Trots 9 års vanvård, en rotblöta varannan eller var tredje vecka (beror på kom ihåg), en knivsudd gödning på dessa 9 år, så verkar den leva i högönsklig välmåga ändå.
mvh
rune

2004-10-22, 18:59
Svar #6

Rune Edström (Rune)

Hördu Peter nu får du en ros instucken mitt i den krukväxt du fick i morse. Du verkar ju få tid i helgen att titta på den innan den vissnar, efter den lit de parade som Kanstött haft.  
rune

2004-10-22, 20:59
Svar #7

Ingrid Wikberg (Inkan)

Många vackra rosor till er som debatterat tappert i Kantstött porslin-epilog och till alla er som skickat snälla mail till mig!  Det känns gott att ni är så många som taget er tid att mejla och jag ger er rosorna med varmt hjärta!  
Stor kram,
Inkan

2004-10-22, 21:13
Svar #8

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
En ros till dig också Inkan. Du har debatterat bra tycker jag. Sen finns det en del som valt att låtsas att inte förstå vad du menat. Bry dig inte om dem.
MVH
Annki

2004-10-22, 21:55
Svar #9

Ingrid Wikberg (Inkan)


2004-10-22, 22:01
Svar #10

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Inkan, du är värd en ros även från mig för att du vågar säga ifrån då det behövs och till dem (eller snarare den) som behöver en åthutning.

2004-10-22, 22:51
Svar #11

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6919
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 20:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Jaha, då har debatten flyttat hit... L
 
Hur många fler rubriker/diskussioner ska ödeläggas innan det är nog?
 
(Om någon till äventyrs har missat vad det hela handlar om, så går det alltid att klicka på mitt namn och följa länken Vart är Anbytarforum på väg?. [Observera att inga personer nämns vid namn!] Själv har jag inget mer att tillägga i denna debatt, varken under denna eller andra rubriker; det är helt enkelt meningslöst att försöka att få vissa personer att fatta.)
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2004-10-22, 23:02
Svar #12

Ingrid Wikberg (Inkan)


2004-10-22, 23:28
Svar #13

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Vad hände????? Allt jag och även Tord har gjort är att ge Inkan en ros var, då med en motevering varför.  
Annki

2004-10-23, 00:10
Svar #14

Utloggad Jan-Christer Strahlert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1111
  • Senast inloggad: 2015-01-12, 17:43
    • Visa profil
    • hem.bredband.net/strjan/
Jörgen det är nog.nu
Det är inte frågan vart man flyttar utan vem man är samt spelar med i exvis debatt med.
Inget brus please !
 
En stor blomma - ros  til Peter anbytarvärd, att Du bara orkar är värt mer än vad jag kan säga.
Du gör det möjligt att vi kan finnas -synas.
Heder och tack.
Jan-Christer från forskarbänken, där jag la vigselboken

2004-10-23, 09:36
Svar #15

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Dagens ros-bukett vill vi ge idag till Kalmar Läns Genealogiska Förening som ikväll firar sitt 25-årsjubileum med stor baluns på Högalids folkhögskola i Kalmar.  
 
GRATTIS från oss i DIS-Småland!
 
Jag sticker med en ros från mej också.

2004-10-23, 10:23
Svar #16

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
GRATTIS Kalmar Läns Genealogiska Förening till de 25 åren. Tyvärr har jag inte möjlighet att själv närvara vid detta jubileum, men förbundet representeras av Hans Egeskog.
Jag hoppas att ni får en trevlig fest!
Mvh
TED ROSVALL
Förbundsstyrelsen

2004-10-23, 11:11
Svar #17

Utloggad Essan Gradhman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2014-05-20, 08:33
    • Visa profil
En hel bukett rosor till Jörgen Tollesson som gjort en jättebra hemsida  
för oss som forskar i Bohuslän, samt för hans Vart är Anbytarforum på väg?  
Verkligen tänkvärt och bra! Stå på dig Jörgen!

2004-10-23, 11:30
Svar #18

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
Essan du tog orden från min mun....Jag tror till och med att Jörgen vid något tillfälle försvarade Kantstött porslins varande, hittar dessvärre inte det inlägget nu. Du håller dig till sakfrågor som tyvärr ofta urartar.  
Jag hoppas att ni kan komma över era tvetydigheter ni som grälar, en bukett rosor till er alla. Från en som stått vid sidan av diskussionen och iaktagit, på säkert avstånd.
 
Mvh Sari

2004-10-23, 11:37
Svar #19

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Trots att vi är under fel rubrik (och jag borde göra annat) måste jag göra ett viktigt påpekande:
 
Tords kommentar: (eller snarare den) modererade jag bort för undvikande av vidare tjafs - men Tord måste ha stoppat tillbaka den tyvärr. Liknande modereringar har jag ofta gjort på inlägg av Jörgen (och förstås andra) för att försiktigt försöka dämpa risken för problem.
-Men om man inte respekterar att jag gör detta (liten reservation här dock för att Tord kan ha trott det var något tekniskt fel) så funkar mina intentioner förstås inte..
 
Detta att ständigt komma med kommentarer (nålstick) är en av de saker som raserar delar av Anbytarforum. Jörgens texter om Vart är Anbytarforum på väg? (eller närmare bestämt numera det som specifikt ligger under Konsten att rasera en diskussion) är något som länge funnits (tidigare direkt i profilen) och ofta hänvisats till, också av andra, däribland även jag.
För man kan tycka vad man vill om Jörgens oerhörda förmåga att slå vakt om saker och ting, citera tills det svider och skriva långt och länge - men skulle dessa punkter som börjar med  ? att ... följas skulle oerhört mycket vara vunnet i Anbytarforum.. Helt klart.
 
Sedan är det förstås så att det skulle lugna ned sig rejält om inte Jörgen alltid 'hittade in överallt' - men det är en annan historia (& som även gäller andra starka personligheter som inte vill vika sig i första taget.)
 
 
PS  
Många rosor åt Rune (tack för övrigt!) som ju fick se 'sin' rubrik gå i graven.. du stod dessutom för fantastiska skildringar om stort & smått bakom kaffekoppen. Jag är glad att se att du inte grävt ner dig fullständigt för detta.

2004-10-23, 11:56
Svar #20

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Ett förslag.
Kan inte Rune få bli krönikör på Rötter?
I nuläget är det väl bara en som är aktiv, och Runes alla inlägg visar att han skulle passa bra som en sådan.
 
Vad tror alla andra?
 
Peter:
Om det blir mer diskussion om detta så får du väl flytta det, men man kan också se det som en form av ros till Rune...

2004-10-23, 12:01
Svar #21

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Tanken har faktiskt funnits hos mig  - men jag överlåter det åt RötterRåd och kommande redaktör tror jag.

2004-10-23, 12:03
Svar #22

Utloggad Anita Berglund Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1700
  • Senast inloggad: 2022-12-01, 10:29
    • Visa profil
    • anitaberglund.se
Anders! Ett mycket bra förslag, tycker jag. Jag vill samtidigt passa på att ge Rune en bukett rosor i förskott, eftersom han den 29/10 fyller 75 år. Jag reser bort några dagar, så jag har inte tillfälle att gratulera den dag han fyller år. Grattis Rune och en varm kram!
 
Anita

2004-10-23, 12:23
Svar #23

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Om bara Jörgen själv kunde leva upp till sina egna riktlinjer, så vore nog allt frid och fröjd.
 
Att tänka på:
1) försök att inte raljera med motståndaren eftersom det endast leder till en upptrappning (gäller även dig Tord)
2) försök inte alltid att få sista ordet
 
En massa rosor till alla som vill ha detta i åtanke.
 
Jag ser med sorg att Ingrid Wikberg under en ny rubrik ger uttryck för sin desperation.

2004-10-23, 12:53
Svar #24

Eivor Andersson (Ema)

En ros till alla som behöver lite uppmuntran i Höstmörkret:
 

 
Eivor

2004-10-23, 15:17
Svar #25

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Stöder förslaget om Rune Edström som krönikör.  
 
Det skulle vara en glädje att få ta del av hans underfundiga, tänkvärda rader en eller ett par ggr/mån.
 
GRATTIS i förskott på födelsedagen, Rune!

2004-10-24, 00:15
Svar #26

Utloggad Jan-Christer Strahlert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1111
  • Senast inloggad: 2015-01-12, 17:43
    • Visa profil
    • hem.bredband.net/strjan/
Fråga?
är ngt borta ur denna mapp.
Finner det vara så?
Har skrivet inlägg efter 15:17
Dagens ros men vart tog den vägen,
var det fel (SBS) eller vad hände?
Nu skriver jag 00:09
och kanske att det finns kvar nästa gång som
jag ser på mappen?
 
Till Inkan (Ingrid)
Du är mer än helt fång rosor värd.
När du öppnar för oss bortom forskningen en värld.
Rosor i bukett eller krus
huvudsaken att finna vägen mellan allt brus
Jan-Christer fr forskarstugan och all dess
bränheta forskarresultat i prästerskapets brev till domkapitlet.

2004-10-24, 01:18
Svar #27

Ingrid Wikberg (Inkan)

Anbytarvärden raderar. Och han raderade rejält. Jag tackade för dina rosor etc och frågade om ni sett att jag inte har några former av regler för andra på min presentationssida.  
Det fick JAG tydligen inte skriva.  
Jag antar att det räknas som påhopp.
 
nattugglan,
Inkan

2004-10-24, 02:51
Svar #28

Rune Edström (Rune)

Hej
Hoppas ni ursäktar längden av detta inlägg, som bara ska vara ett tack, men känner mej husvill.
 
Då nattugglan satt och plita ned sitt inlägg, låg jag och vred mej och försökte somna om. Men som synes lyckades det inte heller i natt.
 
TACK för alla rosorna. Vilken tur att jag inte tog på mer, som var nära ibland, i dom olika diskussionerna. Då hade det säkert blitt tistlar och törnen istället. För det verkar finnas gott om såna blommer i inläggen.
 
Det där förslaget som krönikör tror jag vi skrinlägger. Har inte samma tilltro till min förmåga som ni andra. Tror det ska vara en vildvuxen ogräsplätt som Kantstött innan det kanske funkar. OM det kunde räknas som krönikor.
Tack igen med natthälsningar
rune

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna