ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dagens ros  (läst 964 gånger)

2006-11-14, 07:41
läst 964 gånger

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil
Sällar mig till Leif och skickar ett fång rosor till Jöran för det mycket trevliga och informativa svaret om min farfars far Frans Edvard Johansson.
 
Vänligen Helene

2006-11-14, 10:57
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Även jag vill ge Jöran Johansson en stor bukett med blommor för hans engagemang att försöka hitta min far i matriklarna.
 
Ann-Mari B
Ann-Mari Bäckman

2006-11-14, 11:46
Svar #2

Birgitta Ohlsson

Då passar jag på att ge en hel bukett med rosor till Leif Gson Nygård för all hjälp med mina trilskande Spilhammar och Kruse den har varit och är ovärderlig.
 
Mvh
 
Birgitta

2006-11-18, 17:42
Svar #3

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
C-G Magnusson bör få dagens ros, därför att han lägger ut intressanta notiser från Svensk Amerikanska Western, lite här och var på AF!
 
Ann-Mari B
Ann-Mari Bäckman

2007-01-28, 11:03
Svar #4

Utloggad Magnus Påhlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 810
  • Senast inloggad: 2024-01-03, 11:47
    • Visa profil
Till Peter [korsade ben under stol] Karlsson vill jag ge dagen blomma! Och detta enbart för att jag personligen saknar tiden då han var anbytarvärd och satt framför datorn i stort sätt hela dygnet. Vid något tillfälle var han inne och skrev i forumet strax efter midnatt och skrev igen nästa gång strax innan klockan sex på morgonen! Prata om att brinna för något. Tyvärr förstod då inte så många vad han betydde. Ej heller var man speciellt rädd om honom ifrån Sveriges Släktforskarförbund sida, utan tyckte att han skulle klara av att göra mer och mer när först den gamle redaktören slutade och sen nya projekt startade. Men som med många andra som bränner upp sitt ljus ifrån båda håll, så orkade han bara med det en kort tid och därför ser det ut som det gör idag.

Det är min förhoppning att dessa skall värma lite!
Magnus Påhlsson
Rydsgård
 
PS: Eftersom man helst skall ange källor i sina insändare, så får jag ange Ramlösa brunn som källa till rosorna! De har väl också rätt till friskt vatten!!!

2007-01-28, 11:42
Svar #5

Eivor Andersson (Ema)

Jag instämmer helt med rosorna till Peter, så här i efterhand.
Du är säkert saknad av många.
 
Vi hade väl våra duster ibland men det hör till och det var ett levande forum på den tiden.
Många rosor och källvatten till Peter  
 
Eivor

2007-01-28, 11:46
Svar #6

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Det är ju synd att någon ska behöva bränna ut sig, för att det ska bli bra. Det vill vi ju inte heller, eller hur? Sådana krav ska inte en redaktör behöva ha, tycker jag, även om rosen till Peter är berättigad.
Ann-Mari Bäckman

2007-01-28, 14:03
Svar #7

Eivor Andersson (Ema)

Det är nog ingen som begär att någon skall arbeta dygnet runt, men Peter Karlsson gjorde ett fantastiskt jobb och även Håkan Skogsjö .
 
De är värda allt beröm de kan få.
 
MVH Eivor

2007-01-28, 15:06
Svar #8

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Jag instämmer helt med Magnus och Eivor! Tänk om det gick att ställa tillbaka klockan.
 
Mvh
Ann

2007-01-28, 15:31
Svar #9

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag instämmer helt med Magnus, Eivor och Ann att trivseln var större förr, för det är ju det denna senkomna rosutdelning, egentligen handlar om. Det har vi väl alla känt ända sedan Peter slutade att det gemytliga försvann. Jag tror att jag blivit missuppfattad med mitt inlägg, som om jag skulle missunna Peter sin bukett. Det är inte det jag ville säga, utan varför slingra sig bakom en rosenbukett, istället för att säga rent ut vi är missnöjda med det rådande läget och vill ha tillbaks den trivsel som var på Peters och Håkans tid.
Ann-Mari Bäckman

2007-01-28, 16:52
Svar #10

Rune Edström

Instämmer tillfullo med Ann-Mari
rune

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna