ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Böste vid Skånes sydkust  (läst 810 gånger)

2005-06-18, 20:27
läst 810 gånger

Ulla Johansson

BÖSTE VID SKÅNES SYDKUST.
 
 
Kan någon ge hjälp ang.ett foto som jag har i mina ägor. (jag har ej tillgång till att sända det som bild) I början av 1900 -trorjag- flöt en mina iland vid Böste,fotot visar de 4 männen som drog iland denna mina.Den äldre mannen har någon typ av uniform. De andra 3 männen vid minan är yngre, de har dåtidens kepsar på sig.
Kortet är gjort som vykort.Det är sänt till en nära släkting till mig,med meddelande om att det var dessa som drog iland minan. Men inga namn. Det behövdes antagligen inte heller,med släkten i Skåne.
Då jag nu håller på att göra iordning ett släktalbum, med gamla kort,hoppas jag på tur genom Anbytarforum.
 
      Tackar på förhand.
       Ulla Johansson

2005-06-18, 21:57
Svar #1

Utloggad Ann Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2020-02-21, 16:30
    • Visa profil
Hej Ulla!
 
I boken Böste Till flydda tider återgår från 1997 av Rune Skarvik finns på sidan 39 en bild som kanske är densamma. Här kommer en liten del av fotot så att du kan se om det är samma gubbar eller inte.
 

 
Under bilden står följande:
Kustvakten Johan Lundh med anträffad mina under tiden från första världskriget. Övriga är fr.v. Oskar Jönsson, Albert Lundh, och Karl Hugo Nilsson. Lägg märke till männens klädsel
 
 
Hälsningar
Ann
Hälsningar
Ann

2005-06-18, 23:17
Svar #2

Ulla Johansson

Hej Ann. Tusen tack, för SÅ snabbt svar och boktips.             Ulla.  Inlägget gjort av Ulla Johansson. Jag har meddelat henne hur hon ska göra inlägg i fortsättningen. Mvh Yvonne Carlsson - Anbytarvärd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna