ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bok- och CD-rean 10/4 (förbundets)  (läst 395 gånger)

2006-04-11, 10:55
läst 395 gånger

Peter Karlsson (Peterk)

Jag skrev ett litet inlägg igår som drunknade i andra inlägg (jag tänkte inte på att den rubriken avsåg GF:s försäljning helt och hållet)
-Så nu tar jag om mitt spörsmål här:
 
-------------------------------
 
Hur fungerar det med den pdf-blankett man kan/skall skriva ut och posta..?
 
Priserna gällde alltså endast igår den 10/4 - men blanketten skall vara förbundet tillhanda senast 18/4. Således kan man alltså posta den i lugn och ro senare i veckan; huvudsaken är bara att man fyllt i den den 10/4..!?  
 
Enda vettiga tolkningen/handhavandet med blanketten är väl då (eftersom det aldrig kommer att gå att veta när man bestämde sig / fyllde i den) att rean kan sägas gälla fram till den 17/4 (för de som kan söndagsposta) ser jag det som..
 
Problemet kanske verkar löjligt då dagen är historia nu, men för alla de som faktiskt skrivit ut blanketten (alternativt sparat pdf-filen) finns ju möjligheten till fina rabatter kvar hela veckan kan man säga..! (Och filen /blanketten [som förstås bara låg uppe igår] kan ju spridas/mångfaldigas fritt - men det överlåter jag åt andra listiga ;-)
 
Glad Påsk

2006-04-11, 12:59
Svar #1

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Peter!
 
Förbundet missade väl att ta med en På heder och samvete-försäkran att man har fyllt i blanketten den 10/4!
 
Jag tänker posta min beställning av två gamla årsböcker idag, det var först på den här sidan av midnatt jag lyckades lista ut vilken årgång jag främst var ute efter (Att söka okända fäder). Det var definitivt en miss att det inte fanns med en kort-kort presentation av resp. års teman, så jag gick gå in på web-bokhandeln och klickade på de olika böckerna tills jag fann vad jag sökte + en till.
 
Hoppas att även en som av och till besöker All?n 7 på måndagskvällar (förhinder igår) får handla på samma villkor som boende längre ifrån huvudstaden.
 
Mvh
Ingegerd

2006-04-11, 13:09
Svar #2

Crister Lindström (Redaktor)

Av blanketten framgår att beställningen endast kan ske genom att man skickar in denna. Vi ville vara lite generösa mot alla ute i landet eftersom posten ibland behöver lite tid.
 
Det övergår min fattningsförmåga varför detta upprör Peter Karlsson så mycket att han behöver starta en debatt om det.

2006-04-11, 13:15
Svar #3

Eivor Andersson (Ema)

Jag skulle då aldrig stå med mössan i hand och krusa för att få köpa dessa heliga dyrgripar på GF.
 
I min värld är det kunden som har rätt.
 
Hälsningar Eivor

2006-04-11, 14:29
Svar #4

Peter Karlsson (Peterk)

Jag är inte upprörd..  
-Konstaterade bara att det blev lite svårt att säga att en rea bara gäller en dag i detta fall.
(Av Cristers inlägg tror jag inte heller riktigt att problematiken [alltså vad jag försökte påtala] kring detta framgått helt.)
 
Tänkte ju inte öppna en egen rubrik först, men eftersom mitt första inlägg kom fel och drunknade snabbt, så kände jag mig nödgad.
& jag tror nog det startats hemskare rubriker än så här under åren  ;-)

2006-04-11, 15:10
Svar #5

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Det är inte ofta Rötters redaktör (eller heter det redaktor numera...? J) svarar på inlägg här i sitt 'eget' forum.
 
Men när han gör något av sina sällsynta gästspel i diskussioner som rör hans eget fögderi, så verkar det oftast vara för att han är upprörd över att saken alls diskuteras...
 
...vilket ooosökt får mig att tänka på somliga skribenter som i tid och otid bara måste säga att en diskussion ska stängas för att ämnet inte har med släktforskning att göra...
 
Men jag har säkerligen bara missförstått det hela - Crister är ju ingen 'gnällspik'... J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2006-04-11, 16:04
Svar #6

Crister Lindström (Redaktor)

Njaaaeee.... det är inte mitt forum. Jag har fullt upp med allt annat i Rötter. Den som ansvarar för Anbytarforum är ju Yvonne Carlsson. I det här fallet ville jag bara ge en sakupplysning.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna