ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Att släktforska är roligt på anbytarforum!  (läst 514 gånger)

2004-12-06, 02:46
läst 514 gånger

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Hej!
Speciellt med Carl-Fredrik Hanzon!
Vad stirrar ni på? Har ni aldrig sett en gräsrotskonservativ förut?
3.6.2002. kl. 22.21.
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

2004-12-06, 11:34
Svar #1

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
--- (?)  
 
Skriver man många inlägg och det har gått en tid, glömmer man uppenbarligen bort vad vad skrivit.  
 
Jag funderade först på hur jag skulle ta det där, egentligen.... Om det var någon förtäckt kritik, eller så, jag menar sådant har ju förekommit då och då... (inte bara förtäckt, för övrigt). Så det var ju bäst att gå till den angivna källan, för att se vad det egentligen stod, och i vilket sammanhang. Detta var nu inte helt lätt eftersom de inte framgick vilken diskussionen det var fråga om.
 
Så småningom hittade jag det. Det var ju under Antagande av utdöda ätters namn, och ett ordagrant citat av mig från angivet datum och klockslag. Något som jag fullständigt hade glömt/förträngt. Där ser man...
 
Jag kunde även konstatera att sagda diskussion (som faktiskt startades av mig för ett antal år sedan) efter ganska kort tid började att kantra, och att handla om allt annat än det ursprungliga ämnet. Detta förefaller i stort sätt ha fortsatt, med undantag av några få kortvariga återgångar till ursprungsämnet. På senaste tiden har diskussionen huvudsakligen handlat om finlandssvenskar, etnicitet och nationell tillhörighet.

2004-12-06, 13:27
Svar #2

Utloggad Johan Brandt t. Grevnäs

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 631
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 14:02
    • Visa profil
Bäste Carl-Fredrik!
Du skriver mycket väl övervägda inlägg i stort antal och det är både informativt - och som Du får veta åtminstone av mig även roligt!  
Medger att jag i förväg gissade, att Du skulle bli konfunderad över det, hur ta detta. Kanske även det att Du redan glömt dessa ord... (pardon!).  
Men till saken nu: Igår kväll läste jag hela diskussionen igenom och när jag plötsligt läste dessa Dina ord, skrattade jag nästan ihjäl mig!!! Den språkliga vändningen var helt enkelt så rolig och låt mig säga - GENIAL!
Tackar Dig
Johan
Sous le fumier de la scolastique  de l'or est caché

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna