ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Att efterlysa """"uppgifter"""" ...  (läst 1303 gånger)

2004-07-23, 20:55
läst 1303 gånger

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Regeln att inte göra inlägg med enbart ett tack har jag brutit mot från första stund, även om jag läst vad som gäller. Jag skulle känna mig så skamsen och helt mista frimodigheten att fråga mer, om jag bara skulle ta emot svar och inte visa den som hjälpt mig någon uppskattning. Ett exempel: Ulrika Påhlsson letade fram min mormors födelseförsamling i Blekinge i Arkion 1890, fast jag bara hade frågat om man ev. kunde se i födelseboken för Johannes församling i Stockholm (där min mor föddes, hon kom sen vid tre månaders ålder till ett fosterhem utanför Nyköping) varifrån barnets mor kom. Och på köpet fick jag mormors föräldrar och syskon. Skulle jag ha väntat med tacket tills jag hade fått tid att titta på mikrokort och hade något att berätta själv, hade det ju dröjt månader.
 
Vad gäller det jag själv svarat på, så är det bara en gång jag saknat svar. Jag har erbjudit mig att låna ut en bok som till en del berör det personen frågade om, men inte fått vare sig ja eller nej till svar.
 
Hälsningar
Ingegerd

2004-07-23, 22:49
Svar #1

Mia Löwgren (Mis)

Vill bara tacka för att det ska bli ok att säga tack...  
 
puss puss, Peter och alla andra snällingar!

2004-07-24, 11:40
Svar #2

Utloggad Janet Henriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 581
  • Senast inloggad: 2011-03-10, 21:34
    • Visa profil
Instämmer till fullo med Mias tankegångar.

2004-07-25, 00:38
Svar #3

Utloggad Kristina Estrin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 222
  • Senast inloggad: 2008-02-19, 22:54
    • Visa profil
    • estrin.se
Instämmer också till fullo med Mias inlägg ...från första till sista bokstav! []
 
Nattakram på er allihop!
Kristina

2006-01-11, 14:35
Svar #4

Inger Rozén

Hejsan!
Inger Rozén är jag.Detta blev lite tjafsigt och nu ska även jag lägga mig i.Som ny släktforskare,jag har även sett andra med större erfarenheter,har vi gjort förfrågningar.Man blir oerhört glad att få svar,tack för det!Men förlåt en nybörjare som kanske ställer felfrågor på fel ställen.Som sagt,detta är en djungel att ta sig igenom,en del har råd att lägga ut pengar på forskningen och andra som jag,är glada åt att det finns ställen man kan forska på och få hjälp.Så jag säger tack för det.

2007-01-19, 12:10
Svar #5

Utloggad Monika Svensson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
finns det någon som kan ge mig information om min morfar,s föräldrar o syskon här? morfar,s föräldrar var:Gustaf Gustafsson född 1855.12.25 han,s maka Johanna Matilda Larsdotter född 1858.05.13 min morfar Erik Edvard,s syskon: Karl Gustaf född 1881.08.16 i lillkyrka  Sven henning född 1885.06.28 I Fellingsbro  Frans Axel född 1888.05.25 I fellingsbro. tackar på förhand. Monika Svensson i södermanland.

2007-01-19, 12:59
Svar #6

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Monika!
 
Du har ett svar från Kerstin Malm under Fellingsbro, dit den fråga du ställde häromdagen flyttades av anbytarvärden. Tyvärr kan jag inte tekniken att länka till svaret. Just när jag skriver detta är inte Fellingsbro framme på dataskärmen (senaste inlägget gjordes för mer än 24 timmar sedan), så för att hitta dit går du till Landskap, Västmanland, Socknar, Fellingsbro.
Klicka på Fellingsbro, så hittar du svaret.
 
Mvh
Ingegerd
 
P.S. Det är inte tillåtet att kopiera ett inlägg från en diskussion och lägga in det i en annan. Annars hade det förstås varit enkelt för mig att visa Kerstins inlägg här.

2007-01-19, 13:27
Svar #7

Utloggad Margareta Danielsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1568
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 14:13
    • Visa profil
Hej Monika
 
Du hittar svar på din fråga under Västmanland - Socknar - Fellingsbro (flyttad av anbytarvärden från Södermanland)    
här
 
Erik Edvard är född den 2 december 1882 enligt scb-längden för Västmanland, Fellingsbro  
 
och på frågan under Yrken: Yrken S: Soldater (indelta)  finns svar  
här
 
mvh Margareta

2007-01-19, 13:32
Svar #8

Utloggad Margareta Danielsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1568
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 14:13
    • Visa profil
Oj, jag hade inte uppdaterat sidan. Såg inte att Ingegärd redan hade svarat.
mvh Margareta

2007-01-19, 16:15
Svar #9

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Margareta!
 
Det var bara bra att du svarade med länkar till diskussionerna, det underlättar ju för Monika som berättat att hon är ny här. Då slipper hon gå den omväg jag beskrev.
 
Mvh
Ingegerd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna