ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-10-07  (läst 2069 gånger)

2004-07-14, 10:34
läst 2069 gånger

Utloggad Berith Hemmingberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 780
  • Senast inloggad: 2018-07-20, 12:30
    • Visa profil
Hej!
 
Jag betalade in 100.- den 3/6 men har fortfarande inte fått något användarkonto.
Hur lång tid tar det?
 
Vänliga Hälsningar
Berith Hemmingberg

2004-07-14, 10:49
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Du ligger inte i listan över de som väntar på ett godkännande av användarkonto - att gå med i Rötters Vänner ger inte något användarkonto automatiskt, utan det begär man ett själv efter att man betalat. (Se under 'Användarkonto' här till vänster i menyn)

2004-07-14, 13:53
Svar #2

Utloggad Berith Hemmingberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 780
  • Senast inloggad: 2018-07-20, 12:30
    • Visa profil
Tack Peter!
 
De raderna hade jag totalt missat.
Nu är anmälan gjord så det är väl bara att vänta. :-)
 
Trevlig fortsatt sommar
Berith

2004-07-15, 10:45
Svar #3

Utloggad Anna Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1299
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 11:35
    • Visa profil
Hej Peter,
påbörjade registreringen av ett konto igår men avslutade det inte. Det jag fyllde i var användarnamn, för- och efternamn och emailadress. Jag fyllde även i sidan med hemadress. På sidan efter det fortsatte jag inte för jag hann inte mer utan tänkte göra om hela processen idag då jag trodde att det inte registrerats för att jag inte tryckt på någon knapp med submit.
 
Är det så att jag får ett lösenord nu ändå och kan ändra uppgifterna senare? Det står att min mailadress redan används när jag försöker registrera så jag vill bara dubbelkolla.
 
Med vänliga hälsningar
Anna

2004-07-16, 10:51
Svar #4

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Det verkar ha ramlat igenom; för det finns med i listan över nyinkomna ansökningar.. Du kommer att kunna ändra/komplettera detta senare, men det är förstås först när kontot godkänts (vilket sker då vi sett den inkomna betalningen.)
& eftersom det är lite semestertider så dröjer det till nästa vecka innan jag kan sätta någon på att kolla detta..

2004-07-16, 14:19
Svar #5

Utloggad Anna Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1299
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 11:35
    • Visa profil
Oki, då vet jag. Tack för hjälpen Peter!
Anna

2004-09-29, 23:51
Svar #6

Carolina Johansson (Carromell)

Hur får jag tag i fakta om  
tidigare,nuvarande släktingar?
 
Jag är en nybörjare som inte har gått någon släktforskarkurs.

2004-09-30, 11:31
Svar #7

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Det finns förstås bättre rubriker för denna fråga; en är Anbytarforum: Hur gör jag? (Metodfrågor): Hur börjar jag släktforska? där det bland annat nämns att vi har en avdelning i RÖTTER (här) med mycket nybörjarinfo.
 
Men vidare frågor skall nog göras under den rubrik jag länkade till nu här ovan..

2004-09-30, 13:19
Svar #8

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Peter, jag har tidigare föreslagit att man skall göra en länk här till vänster för nybörjare. De flesta verkar hamna direkt här på Anbytarforum och inte på Rötters förstasida. Går det att ordna?

2004-09-30, 15:20
Svar #9

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Det går förstås att ordna massor med länkar (så menyn blir för lång) - men OK, just en för nybörjare kanske inte är helt fel..

2005-03-04, 18:54
Svar #10

Utloggad Lars Skillius

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 777
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 12:53
    • Visa profil
Under marginalrubriken Användarkonto här till vänster får man veta att det kostar 100 kr för 2004. Denna uppgift förefaller dock något obsolet. Innan jag betalar in kontoavgiften för innevarande år vill jag gärna se en bekräftelse på att avgiften är oförändrad för 2005.

2005-03-04, 20:48
Svar #11

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Härmed bekräftas att det är oförändrat 100:-/år..
 
(Tyvärr fixar jag dock inte att rätta i texten där - det är bara ett av flera ställen där jag inte funnit ut var 17 själva texten ändras egentligen.. -Återstår att dra ned varenda fil till disk och sätta datorn att söka efter lämpligt sökord tror jag :-)
 
 
-Scriptet bakom knappen Jag vill öppna konto! gick att adminstrera normalt - så där står åtminstone 2005 nu

2005-10-07, 18:00
Svar #12

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Under Prova Anbytarforum händer det konstiga saker. Kan vem som helst gå in och ändra något som man skrivit, eller är det bara man själv och anbytarvärden som kan det?
 
Vem är denne Gustav som håller på och mixtrar med inläggen?

2005-10-07, 19:24
Svar #13

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Ingen har använt ett användarkonto, vad jag kan se. Det är väl Gustav som kallar sig Annki Roos.

2005-10-07, 19:44
Svar #14

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Nej, det tror inte jag. Annkis e-post kommer upp man man klickar på hennes namn. Jag tror inte Annki har användarkonto i vanliga fall heller. Men nu var det inte bara Annkis inlägg som han ändrade utan även Eivors, vad jag hann att se innan de försvann.  
 
Ser att Gustav stavar Annki som Ankki.

2005-10-07, 19:49
Svar #15

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Anders, vad får dig att påstå att jag skulle vara Gustav? Jag kan garantera dig att jag inte har ett dugg med honom/henne att göra.
 
Jag hoppas verkligen att Yvonne Carlsson kollar upp IP-nummer så att vi kan få veta vem Gustav är, om inte annat så för att ingen ska anklaga mig för att vara Gustav.
 
Jag tycker det är ganska fräckt av dig Anders att bara kasta ur dig ett antagande utan bevis.  
 
Dessutom vill jag påpeka att jag (och även Christina (Kina)) har använt oss av våra riktiga namn, och även med mailadress. Kina har dessutom ett användarkonto. Hitills har jag inte skrivit ett enda anonymt inlägg någonstans, varken på denna sida eller på någon annan. Det jag vill säga, säger jag öppet. Även när jag är barnslig nog att slänga in en och en annan bild.

2005-10-07, 19:55
Svar #16

Utloggad Kina Sylejmani

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1787
  • Senast inloggad: 2022-07-08, 09:22
    • Visa profil
Som Annki mycket riktigt påpekar, så har jag ett användarkonto.
 
 
Jag skriver också öppet med mitt namn när jag svarar på någon fråga här på AF eller postar någon rolig bild under Prova Anbytarforum.
 
 
/Kina

2005-10-07, 20:00
Svar #17

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Men snälla nån! Jag antog att Gustav retades med er och undertecknade med ditt namn, Annki. Inget annat! Har aldrig haft en tanke på att du skulle vara Gustav.  
 
Ann-Britt, att Annkis e-post kommer upp kan ju bero på att herr Gustav matat in hennes e-postadress, eller hur? Så länge vi inte har obligatoriska användarkonton är ju fältet fritt för alla slags falsarier och lurendrejerier.

2005-10-07, 20:04
Svar #18

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Men Annki. Du har väl gjort inlägg med bilder idag, som sedan har ändrats av någon?

2005-10-07, 20:20
Svar #19

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Jo Ann-Britt, att bilder har ändrats och försvunnit är alldeles sant. Dessutom använder han en bild som jag postat. Sen har han ju länkat till diskussionen ang forskning/testinlägg, där jag upptäckte  att inlägget från kulturförstöraren är borta. När togs det bort? Mitt svar ligger ju kvar, vilket ser lite konstigt ut.
 
Anders, då fattade jag dig fel, ber om ursäkt. Men är lite förvirrad just nu. Är det som du säger, att vem som helst kan mata in min mailadress och sen använda sig av mitt namn, så håller jag med dig, då ska vi alla ha användarkonto. Därför ska jag genast ansöka om medlemskap.

2005-10-07, 20:26
Svar #20

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Någon kan alltså gå in och ändra det vi har skrivit!  
Det är ju inte klokt. Då kan man ju inte vara säker någonstans här på Anbytarforum. Jag testade om jag kunde gå in och ändra där någon annan skrivit men det gick inte. Alltså kan man ju misstänka att det är någon i administrationen av Anbytarforum.

2005-10-07, 20:28
Svar #21

Utloggad Anders Pemer

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1662
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 16:22
    • Visa profil
    • www.pemer.net
Någon som kommit över någon administratörs lösenord??? Illa, illa, i så fall!!

2005-10-07, 20:34
Svar #22

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Jag har skickat ett mail till Yvonne.
 
Ja, det är mycket illa!!!

2005-10-07, 20:36
Svar #23

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Nu har jag fyllt i formuläret för att stödja Rötters Vänner och bett om användarkonto.

2005-10-07, 20:42
Svar #24

Peter Karlsson (Peterk)

Bäst man friskriver sig tror jag..  
 
För några år sedan hände det vid något tillfälle att jag på skoj vände på någons bild under 'Provinlägg' - men jag är garanterat inte aktivt aktiv längre.
 
 
Men tänk på att när det sjunde inlägget under en och samma rubrik (under 'Provinlägg') postas, så försvinner de fem äldsta.
-En person kan alltså lätt skicka iväg flera inlägg med angivande av vilket namn (och vilken e-postadress) som helst. Gör han det då snitsigt kan han säkert få det att se ut som att inlägg av Annki är ändrade - men i själva verket är det helt nya inlägg, med lånad bild osv.. Det blir ju nya klockslag på inläggen - men de har Ni väl inte koll på misstänker jag, i synnerhet inte som det ju inte finns något att jämföra med (eftersom allt äldre försvinner).
 
Kanske en förklaring..!? - men hursomhelst är det väl alltid smart att ändra lösenord ibland (så försvinner också risken att jag hittar på något dumt :-)

2005-10-07, 20:46
Svar #25

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Annki, jag tror inte det har någon betydelse i det här fallet om du har användarkonto eller ej. Det var kanske lite dumt av mig att använda mig av den här rubriken. Men jag tänkte att eftersom vi som har användarkonto kan ändra våra inlägg, så undrade jag om andra kunde gå in och ändra andras inlägg. Men det kan man alltså inte. Det är bara administratören som kan det.

2005-10-07, 20:54
Svar #26

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Det är väl ingen som misstänker dig Peter

2005-10-07, 20:57
Svar #27

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Ja, det är därför jag undrar var kulturförstörarens inlägg tog vägen. Det fanns ju där igår i alla fall. Det verkar ju konstigt att bara det inlägget försvunnit samtidigt som mitt svar ligger kvar.....i tomma luften s a s.
 
 
Peter,våra bilder försvann per omgående, tror vi hann lägga in 4 stycken, sen försvann allt. Då började vi om, så försvann det igen osv. Vi (jag och Kina) undrade just vad som hände när bilderna försvann, därför kollade vi om och om igen. Inte för att det spelar någon större roll om våra bilder försvinner, det är ju meningen det, men det är inte särskilt kul när Gustav håller på med det han gör .

2005-10-07, 21:26
Svar #28

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Ja, nu har jag lugnat ner mig, men allt hände ju så snabbt så jag fick den uppfattningen att någon var inne och rörde i dina inlägg Annki. Jag såg ju dina inlägg men varje gång jag skulle öppna dem så var de försvunna. Bilderna var borta. Men naturligtvis är det som Peter säger. Gustav har skickat iväg massor av inlägg bara för att du och Kina och vem det nu var mer, inte skulle ha en chans.  
 
Ja ja, hoppas han är nöjd nu, Gustav!  
 
Det kanske är lika bra att Yvonne tar bort alla de här inläggen.

2005-10-07, 22:20
Svar #29

Eivor Andersson (Ema)

Hej,
 
Jag har inte varit hemma ikväll, men såg nu att mitt namn nämndes här.
Vad jag kunde se så var det en Oskar Blixt, som kopierade min bild med blixten och skrev någonting om det. Favorit i repris var det väl.
Skulle väl anspela på något ? Vad vet jag inte?
Gustav kopierade också vissa bilder från Er andra i sina inlägg.
 
Hälsn. Eivor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna