ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ang forskning/testinlägg  (läst 947 gånger)

2005-10-05, 17:58
läst 947 gånger

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Bästa Gustav. Angående ditt inlägg 4 oktober 2005 kl.22.38. Jag är en av damerna och jag fattar inte vad du klagar på. Både jag och Kina (en av de andra damerna) deltar faktiskt aktivt med släktforskningen. Om du besvärar dig att titta efter, så kan du se våra svar på olika frågor här på AF. Och kan du tänka dig......vi hinner forska annars också. Faktiskt så gott som varje dag....det du. Föresten, hur hinner du vara aktiv i din forskning om du sitter och glor på rörliga figurer, som dessutom irriterar dig? Inte nog med det, du t o m ger dig tid att skriva om det.  
 
Dessutom tycker jag att det är småsint att klaga på några tecknade figurer under prova anbytarforum (ej för riktiga inlägg). Alltså EJ FÖR RIKTIGA INLÄGG, så hur kan det störa dig? Dessutom försvinner provinläggen kontinuerligt, so what.
 
Med de allra vänligaste hälsningarna
Annki och Kina

2005-10-05, 19:29
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6924
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 19:31
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Men nu skrev ju Gustav också sin kommentar under Prova Anbytarforum - så varför då starta en riktig diskussion för att kommentera den kommentaren, som alltså inte heller var ett riktigt inlägg...?
 
Provinläggen stör ju ingen - eller hur...? J
 
Gustavs inlägg har dessutom redan försvunnit...
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-10-05, 19:40
Svar #2

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Kommentaren på kommentaren valde vi att göra här, just för att den ska ligga kvar. Det var något irriterande att läsa att jag/vi inte gör annat än slänger in rörliga figurer. Blir någon grinig över att kommentaren på kommentaren ligger här, ja låt då bli att läsa detta, och framför allt, att kommentera kommentaren av kommentaren.

2005-10-05, 19:53
Svar #3

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6924
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 19:31
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Lev som jag lär och inte som jag lever. J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-10-05, 20:10
Svar #4

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6924
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 19:31
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
PS!
 
För att alla ska förstå vad som var något irriterande att läsa återges inlägget här (så som det såg ut när det kom per epost):
 
------------------------------------------------------------
Anbytarforum: Prova Anbytarforum (ej för riktiga inlägg):
LEKSTUGA????
------------------------------------------------------------
 
Av Gustav tisdag den 04 okt 2005 kl. 22.38:
 
Alla dessa fåniga gubbar som några damer håller på att lägga
in med jämna mellanrum -hör väl inte hit? Bättre om ni
deltog aktivt med släktforskningen och använde någon annan
chat-sida för era egna privata rörliga gubbar.
Varför mejlar ni inte dem direkt till varandra?
 
------------------------------------------------------------För undvikande av missförstånd ska påpekas att jag inte störs av vare sig några fåniga gubbar eller Gustavs kommentar - jag fann bara logiken i den upprörda kommentaren något roande... J
 
Men den som blir grinig av denna min kommentar behöver ju inte läsa den...
 
Och med dessa avslutningsord drar jag mig tillbaka från denna intressanta släktforskningsdiskussion... J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-10-05, 20:20
Svar #5

Marianne Solli

Annki.
 
Jeg syntes det var morsomt med de r?rlige figurene, selv om jeg også driver på og forsker seri?st. Litt barnslige sysler må man vel kunne tillate seg, selv om man er voksne. Men det er jo også lov til å mene noe annet, ikke sant?  ;)

2005-10-05, 21:07
Svar #6

Utloggad Ann-Britt Ahlström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 638
  • Senast inloggad: 2012-03-10, 15:49
    • Visa profil
Annki, jag förstår att du kände dig träffad av det Gustav skrev, jag reagerade också våldsamt  
 
Och nu var det ju fler som satte in bilder. Om de också var damer kan man ju ifrågasätta eftersom de inte skrev sina namn. Men roligt var det  Tycker jag, men visst, alla har ju inte samma humor.
 
Anbytarvärden har inte visat sig på länge nu, (det finns en hel del andra inlägg som borde ses igenom), men när Gustav skrev så försvann inläggen med de fåniga gubbarna kvickt.  
 
Hm, undrar vem Gustav är?  
 
Det är synd att Anbytarforum har blivit så totalt humorbefriat! Snart vågar man väl inte använda den glada gubben längre.

2005-10-05, 21:15
Svar #7

Utloggad Kina Sylejmani

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1787
  • Senast inloggad: 2022-07-08, 09:22
    • Visa profil
Ja,  jag var ju också med om att sätta in (rörliga) bilder.  
 
 
/Kina

2005-10-05, 21:21
Svar #8

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Tja, min logik är väl kanske inte allas logik. Men om man då ska förklara sig så menar jag så här, man kan roa sig att slänga in en och annan figur och samtidigt forska. Gustav skrev, som synes ovan, att det vore bättre om vi deltog aktivt med släktforskningen......ursäkta mig att jag (vi) faktiskt reagerade på den meningen. För vi deltar aktivt också. Det ena utesluter inte det andra.  
 
Naturligtvis får var och en tycka att jag är det barnsligaste som går i ett par skor. Det bjuder jag på. Men tyck det rättvist. Man kan forska i sin släkt och ändå ha roligt. Självklart måste inte ALLA tycka att det jag gör är roligt.  
 
Men en sak är ju bra, jag/vi har tydligen lyckats roa Jörgen Tollesson....alltid något sa han som fick se Åmål....då inget ont om Åmål, halva min släkt är därifrån, pappa är född där ;).

2005-10-05, 22:45
Svar #9

Karin Björkholm (Karin)


2005-10-06, 09:55
Svar #10

Utloggad Eva Axelsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 33
  • Senast inloggad: 2009-03-15, 17:32
    • Visa profil
Hej Alla Anbytare! Jag har i några år följt diskussioner på Anbytarforum, men sällan lagt mig i någon diskussion. Jag saknar den lilla guldkanten som fanns innan med KP och att få tillfälle att le över någon rolig kommentar. Jag är glad över texten till sången om Ann-Caroline öppna din dörr! Den gick jag och nynnade på i flera veckor. Numera ler man sällan över något i Anbytarforum och det saknar jag. Kanske slutar jag använda sidan såsmåningom.

2005-10-06, 10:20
Svar #11

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Kära kulförstöraren, skillnaden mellan oss damer och ungdomar som kluddar ner hela stan är ju att vi inte gör just det.....kluddar ner hela stan då alltså. För om dessa ungdomar sysslade med något så oskyldigt som att slänga in en och en annan figur här, ja då vore kanske staden ren. Tänk på den ett tag du kulförstörare .
 
(Detta skrivet från jobbet)
 
Inlägget av Kulturförstöraren är borttaget, eftersom anonyma inlägg inte är tillåtna i Anbytarforum. Mvh Yvonne Carlsson - Anbytarvärd

2005-10-06, 11:34
Svar #12

Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin)

Hej,
 
Rubriken Prova Anbytarforum... är mycket riktigt till för att man ska kunna göra testinlägg, med eller utan bilder.
 
Inläggen under den rubriken rensas bort kontinuerligt, även om jag vanligtvis brukar låta inläggen ligga kvar ett par dagar.
 
Att jag ändå gjorde en total rensning av rubriken under gårdagen, var för att försöka undvika ytterligare en onödig pseudodebatt, men tyvärr visade den sig uppstå här under Ordet är fritt i stället.
 
Så, Annki, Kina m fl. fortsätt ni att använda Prova Anbytarforum..., var bara beredda på att inläggen kan komma att ligga både längre och kortare tid.
 
Den här diskussionen stänger jag däremot ner men inläggen finns kvar och är läsbara.
 
Med vänlig hälsning
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna