ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-20  (läst 1683 gånger)

2005-11-19, 11:21
läst 1683 gånger

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Så var det visst ja..  Kom man alltid till rätt inlägg från epostmeddelandet, även om det hunnit komma fler inlägg i samma diskussion?

2005-11-19, 11:23
Svar #1

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Ja, utom (möjligen) i de fall det startats en ny sida.
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2005-11-19, 11:36
Svar #2

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Undrar hur show.cgi fixade det? Den enda parameter den får (och fick) är sidans id (t ex 268/18080).

2005-11-19, 18:53
Svar #3

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6872
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 16:30
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Jag har då aldrig kommit till rätt inlägg, utan bara till rätt sida. Använd denna länk för att gå direkt till diskussionen är också vad som står i ebrevet.
 
Inte heller finns det någon länk bakom texten i ebrevet; den text som syns är också den verkliga länken.
 
Därmed kan man inte komma till ett visst inlägg - för det behövs också #POST...... i länken, där punkterna ersätts med inläggets nummer.
 
Men den länkningen fungerar över huvud taget inte med den adress som finns i ebreven: http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/show.cgi?268/18080 (för att ta adressen till den här diskussionen).
 
Länken med cgi-bin/show.cgi?.../... används vid länkningar utifrån för att öppna sidan med båda ramarna. Och när jag har testat att lägga till #POST i sådana adresser, så jag aldrig kommit till rätt inlägg, utan bara överst på sidan.
 
För att #POST-länkningen ska fungera behöver man använda den adress som används vid interna länkningar i forumet: http://aforum.genealogi.se/discus/messages/268/18080.html, där då #POST läggs till efter html.
 
Länkar man utifrån med adressen discus/messages/.../....html, så öppnas bara högerramen med själva inläggen. Och den adressen har jag i alla direktlänkar till olika diskussioner, söksidan m.m. för att slippa vänsterramen... J
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-11-20, 08:50
Svar #4

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Stefan, nu är vi två som har en annan minnesbild av detta än vad du har.  Som vi konstaterat går det inte att komma till rätt inlägg med länken i epostmeddelandet, eftersom information om post saknas.
 
När man lägger in ett nytt inlägg kommer man inte heller till rätt inlägg direkt. Har det ändrats? Däremot när man ändrat ett inlägg så hamnar man rätt direkt.
 
 
 
 
 
 
 

2005-11-20, 12:43
Svar #5

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Jag skulle önska ett större avstånd mellan sista inlägget, och texten OBS! På Anbytarforum..., eftersom denna text annars nästan ser ut att tillhöra inlägget. Lägg in några blankrader ovanför OBS-et, och med fördel också en lika tjock avgränsande linje som finns mellan varje inlägg (i stället för den tunnare linje som nu finns ovanför OBS-et).
 
Synpunkten också mailad till redaktionen.

2005-11-20, 15:35
Svar #6

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6872
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 16:30
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Eller flytta ned den röda OBS!-texten under rubriken Lägg till ett inlägg - för det är ju egentligen en del av hänvisningen till ordningsreglerna som står där.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2005-11-20, 16:07
Svar #7

Utloggad Bo Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3221
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:35
    • Visa profil
Någonting i den här stilen alltså:
 

2005-11-21, 01:13
Svar #8

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Ursäkta! Jag mindes fel, när jag trodde att man kom till rätt inlägg från mailet! Får skylla på förkylningen!  Jag brukar öppna sidorna från senast ändrade inlägg och då blir det så som jag beskrev ovan!
 
Men man kommer ju faktiskt till rätt inlägg efter att ha ändrat i ett redan gjort inlägg. Var det inte så tidigare att när man gjort ett inlägg, så såg man det inlägg man nyss gjort? Eller minns jag fel, även om detta?
 
Sedan bör det ju inte stå att man inte får skriva om levande personer, när man får det! Förutsatt att man själv, eller de man nämner godkänt detta!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2005-11-21, 17:11
Svar #9

Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin)

Bra id?, Anders, Jörgen och Bo. Den köper jag och jag har lagt den precis som Bo föreslog.
 
Mvh
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2005-11-21, 19:25
Svar #10

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Lägg gärna också till några blankrader och använd den tjockare avgränsande linjen, som finns mellan inläggen, även efter det sista. Tycker fortfarande att ordningsreglerna stör det sista inlägget.

2005-11-22, 13:23
Svar #11

Irene Svenonius

Hej,
 
När vi nu tydligen inte får diskutera vallonsläkter längre så måste vi väl ändå - utan att peka ut att det är vallonsläkter - få prata om dessa släkter under rubriken Övriga släkter? Eller är det också omöjligt? Det är viktigt att vi kan utbyta kunskap om släkterna även fortsättningsvis
 
mvh IRene Svenonius

2005-11-22, 13:29
Svar #12

Peter Karlsson (Peterk)

Släkter: Vallonsläkter har ju aldrig ens varit nedstängd - så språka på medans du kan är mitt råd..

2005-11-25, 22:42
Svar #13

Peter Karlsson (Peterk)

På förekommen anledning vill jag reda ut något som tydligen orsakat en del missförstånd, och förorsakat mina tidigare/nya kollegor lite huvudbry.
 
 
Jag har vid några tillfällen nu i oktober/november (ex. vis här) 'signerat' mitt inlägg med Fd Anbytarvärd och Tf redaktör.. Detta gjorde jag för att det inte ev. skulle verka lite underligt (för relativt nya i forumet) att jag var så pass insatt i frågeställningen (som inte så sällan rört just tekniska frågor om forumet/Rötter).
 
Nu blev det för det första väldigt illa forumlerat av mig, då texten Fd Anbytarvärd och Tf redaktör ju tyvärr lätt går att tolka som att Anbytarvärdandet har upphört, medan jag fortfarande skulle vara Tf redaktör..
 
-Men så är alltså INTE fallet, och detta får nu sägas vara utrett även här; ber om ursäkt för det besvär det inneburit för andra.
 
 
Sedan är det visst så att även utan att man feltolkar texten som nämnts ovan, så kan man uppfatta det som att jag sitter och anbytarvärdar och/eller försöka visa på att det var bättre förr eller något liknande.
 
Detta är hemskt olyckligt, för de gånger jag svarar på saker som jag kan (och det gäller i första han inte ren släktforskning) så gör jag det nog dels för att jag har en liten 'servicemind-yrkesskada' i ryggmärgen, men också för att jag tycker att relativt enkla frågor om forumet/Rötter gott kan besvaras när man ändå får syn på dem.. ( Och det är ju i princip klargjort att det inte alltid läses/besvaras av ansvariga heller.. ;-)
Även när jag hade ansvaret hände det förstås att andra - icke i tjänst varande entusiaster - besvarade frågor som man kanske riktade till mig; men det sågs bara som något positivt.
 
 På samma (felaktigt tolkade) vis kan det tydligen vara när man skriver rena tips/påpekanden adresserat till Anbytarvärden - något som görs av många andra, och många gjorde till mig en gång i tiden. (Detta är ju, tycker jag, vid sidan om att maila ett tips, ett bra sätt att [offentligt så att inte fler behöver påpeka!] uppmärksamma de som sköter forumet om att något kan/bör justeras/ändras.)  
 
-Nu inser jag förstås att man som före detta ansvarig inte så lätt kan agera privat utan att det lätt ses som någon form av det var bättre förr-mentalitet.. Det är väl ofrånkomligt kanske.
 
(Men, OK - jag får väl medge att jag ibland någon gång kunnat vara lite 'populistisk' och sökt 'lättköpta poänger' - skall försöka lägga det bakom mig, det lovar jag.)
 
------------------------------
 
Just nu har det varit mycket porträttfynd på tapeten, och då har jag tyvärr blivit alltför personligt engagerad i mitt skrivande; något som jag ångrar och önskar om inte helt ogjort, så ändå modererat (men numera kan man ju bara ändra i 60 minuter :-)
 
Jag tror och hoppas dock att det faktiskt framgår att jag (och många andra) inte sitter och hugger halsen* av någon nu ansvarig på något vis (jag tror Rötters omdaning blir jättebra nu när allt börjat falla på plats rent grafiskt och funktionellt, jag lovar..) Istället har det inkommit en mängd bra tips från folk, visserligen något skymt av deras upprördhet - men det får man nog försöka skilja ut, det är ändå inga små ändringar/nyheter som plötsligt skett.
 
*) Men jag sticker inte under stol med att det svider när en sak blir så pass 'förfelad' (eller hur man skall uttrycka det) som allmänhetens flitigt inmatade uppgifter nu blivit till viss del. (Det måste jag få tycka, oavsett var jag varit anställd tidigare.)
 
Att sedan Porträttfynd var sorgligt misskött tar inte jag åt mig av, då jag hade lite för mycket att göra under rätt lång tid (vilket ju iof sig inte senare tillkomna kanske vet)  Så den kängan får Crister rikta 'uppåt' (men det kanske den var delvis, kanhända jag är överdrivet känslig i frågan..  )
 
 
Hur som helst hoppas jag att dimman lättar på alla fronter (för såväl Bureister, Porträttörer som vanliga sockenbesökare) trots årstiden; vill också passa på att önska en trevlig första advent, samt önska redaktör och anbytarvärd (och ledning och Rötterråd m.fl.) lycka till framöver.

2005-11-26, 10:39
Svar #14

Ingrid Wikberg (Inkan)

Peter! Hos mig har det aldrig varit dimmigt
Men jag minns ju hur snabbt du oftast besvarade frågor när du satt här som spindeln i nätet och reagerade på inlägg som klev över gränser.  
 
Numera ligger frågor ställda till ansvariga länge och skvalpar samt att inlägg som borde plockats bort direkt -får simma här utan åtgärd eftersom ingen ansvarig finns i tjänst. Och ibland är det icke acceptabelt och under all kritik. Speciellt när tveksamma inlägg får ligga över en hel helg och smitta av sig...
 
Kanske forumet borde vara öppet enbart på kontorstid?  
Man kan få den tanken eftersom ingen verkar bry sig om att rensa bort direkt när det borde rensas.
 
 
mvh
Inkan

2005-11-26, 10:54
Svar #15

Peter Karlsson (Peterk)

Jag körde ju på lite (för) fria arbetstider, vilket gynnade forumet, men var till men för annat.
 
Egentligen är det bara sunt att inte jobba för mycket på konstiga tider som jag gjorde, men det lär nog lösa sig om man sätter in ett knippe 'vicevärdar med jourschema' t.ex.. (Ett förslag som jag inte tror är nytt egentligen; för visst är det så att allmänheten jobbar här bortom kontorstid främst - hur skulle annars samhället rulla framåt.. )

2005-11-26, 16:30
Svar #16

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2046
  • Senast inloggad: 2023-10-20, 18:52
    • Visa profil
Att redaktionen lyckats knyta till sig 15 personer som nu jobbar med Porträttfynd tycker jag är mycker bra och hoppingivande även för Anbytarforum.
 
Om några av dem (eller kanske några andra?) sedan kunde fungera som Vicevärdar med jourschema (som så träffande Peter uttrycker det) är jag övertygad om att det kommer att bli bättre ordning på torpet.  
 
Anbytarforum har kommit för att stanna. Och redaktör, anbytarvärd, Rötterråd och förbundsstyrelse låter det knappast förfalla (även om brister har funnits väl länge).

2005-11-26, 16:53
Svar #17

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
En god variant vore då att vicevärdarna vidtog akuta, temporära åtgärder, samt att Yvonne sedan fick rapport om vad som skett, samt fick godkänna åtgärder. Men, men, men, allt kan inte ske på en gång. Jag bara skriver detta för att så ett frö till en id?, så får vi se om detta är genomförbart framöver...

2005-11-26, 17:16
Svar #18

Leif Persson

I övrigt håller jag med om att man kan städa upp i Siggo-diskussionen. Åtminstone de anonyma inläggen från fredagkvällen och de rena (Siggo-fria) Rålamb-diskussionerna.

2005-11-26, 17:24
Svar #19

Leif Persson

Oups, mitt inlägg här ovan skulle till en annan rubrik (om Bure-rubriken)... Kanske kan flyttas vid något tillfälle?

2005-11-27, 01:40
Svar #20

Bernt Bergkvist (Swetrot)

Det finns många skäl till att inrätta fler anbytarvärdar. Till att börja med är det en enorm mängd inlägg som genom åren buffrats upp i ett otal olika diskussioner, som faktiskt skulle kunna städas upp en aning. Mest handlar det om inlägg som dubblerats eller efterlysningar som skrivits på mer än ett ställe. Efterlysningar saknar dessvärre några enhetliga sökkriterier, vilket man skulle kunna åtgärda rätt så enkelt. Man måste kanske också fundera över vilket värde en fem år gammal obesvarad efterlysning med ganska vaga upplysningar har, i förhållande till vad den orsakar av oöverskådlighet? Kan de inte arkiveras under en samlingsrubrik? Kanske skulle efterlysningarna delas upp i två kategorier, besvarade och obesvarade? Läshjälp är också något som spårat ur, där i princip varje förfrågan ställs under en ny rubrik. Det borde gå att sortera in dem församlingsvis, kanske rent av i de församlingsdiskussioner som redan finns. Jag vet att man kan skriva regler på många ställen, man kan ha dem kursiva, feta, röda och blinkande. Alla gör inte rätt i alla fall. Jag tror att grupper om 2-3 mycket ringa arvoderade personer/landskap kan uträtta mycket nyttigheter när man väl kommit igenom det befintliga materialet. Jag tror inte det blir så svårt att finna dessa landskapsvärdar heller, eftersom själva arbetsinsatsen förmodligen uppgår till max någon timme i veckan.  
 
Nästa steg blir att fundera över om anbytarvärdens halvtidstjänst skall användas till att städa upp efter allehanda urspårningar där invektiv, personliga påhopp och allehanda otrevligheter avhandlats. Det tar en smått evinnerlig tid att gå igenom vissa debattrådar när det hettat till mellan olika antagonister. Utan att jag har en aning om vilken lön Yvonne har idag, så påstår jag att en halvtidstjänst brukar kosta mellan 150-200.000 kronor/år. Det motsvarar sisådär 1500-2000 betalande medlemmar i Rötters Vänner. Jag tycker det är mycket synd om de resurserna används till att sitta och radera hela rader av inlägg där personer inte kunnat sansa sig i diskussionen.
 
Min lösning på det problemet är att de utsedda landskapsvärdarna får behörighet att tillfälligt låsa trådar, eller sätta inlägg i karantän så att urladdningar inte tillåts skena iväg vilt. Sedan kan det lösas under kontorstid vad som skall stå kvar och inte, när de debatterande lugnat ned sig. Är det bara 1-3 inlägg som finns att behandla, skrivet av 1-2 personer så går det rätt snabbt att klara ut.
 
Icke desto mindre skall man kanske fundera över om allt skall diskuteras på anbytarforum. Vissa frågor/synpunkter/förslag lämpar sig bättre att skicka till förbundets informationsansvarige via mail, som kan besvara dem via mail, eller låta det ingå i en FAQ, eller om det är ett viktigt klargörande, kanske publicera det under en megafonrubrik som t.ex. Redaktören meddelar.  
 
Något som definitivt skulle kunna bidra till att anbytarforum utvecklas är personliga användarkonton. Jag är en mycket aktiv Internetanvändare, och det här är definitivt det enda forumet av någon storlek att tala om där vem som helst kan skriva vad som helst. Användarkonton är man normalt sett rädd om, och därför tror jag att man vårdar sitt språk lite mer om man måste ståta med sitt namn. Administrationen behöver inte bli så omfattande, det finns en rad olika verifieringssätt som kan automatbehandla kontoansökningar.
 
Om man skall se till management-delen så har förbundet legat steget efter ett bra tag nu. Det började redan i somras när Peter slutade sitt arbete och det tog ett tag innan någon ny tog över. Sedan kom DI med sina påpekanden, och man började vela än hit, än dit. Anledningen kan kanske bero på att alla de som sitter som förtroendevalda i styrelsen för släktforskarförbundet inte vet vad anbytarforum är, hur det fungerar och vilken betydelse det har för släktforskningens frammarsch i Sverige. Det är dags att förbundet tar tag i tömmarna igen och med fast hand styr mot det mål man önskar. Det betyder exempelvis klara regler för vad man får skriva i olika sorters diskussioner, och inte minst vilka rättsvårdande åtgärder som finns att tillgå, och vem som får bruka dem.
 
En mycket väl fungerande regel för medvetna regelbrott brukar vara kortare tidsbestämda avstängningar som kan vara från några dagar till några veckor. Det brukar räcka för att människor skall förstå att de skall hyfsa till sitt beteende bakom tangentbordet (eller installera alkolås på datorn).

2005-11-28, 13:16
Svar #21

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Nu börjar jag faktiskt undra om gamla inlägg lagras med olika grad av tillgänglighet. Igår trodde jag att jag hade gjort något fel vid sökningen (skrev under Rune E:s 'Tack och adjö' då), eftersom jag bara fann 12 diskussioner med totalt 14 inlägg av honom, när jag gick in på Sök på ord, sökte på författare och Rune Edström (med citationstecknen).  
 
Jag har försökt igen och kommer till samma resultat. Men går jag direkt till en diskussion där jag vet att Rune deltog, får jag upp hans inlägg fastän det inte kommer fram vid sökning på författare.
 
En test med mitt eget namn gav 312 träffar, och jag har ändå bara varit med i 2,5 år medan Rune väl varit med från starten. Tester med ett par andra kända debattörers namn gav i ett fall över 800 och i ett annat över 2000 träffar.  
 
En sökning på Jörgen Tollesson, som väl tillhör de flitigaste skribenterna här, gav bara 85 träffar (= diskussioner) och inte särskilt många i var och en av dem.
 
Så åtminstone en del av Runes och Jörgens inlägg verkar vara bättre gömda än de flesta andras.
 
Jag har sökt i Sök på ord och satt namnet inom citationstecken + markerat att jag söker på författare. Så blir det så märkliga resultat beroende på vem jag söker efter!

2005-11-28, 13:23
Svar #22

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Ingegerd!
 
Det verkar som om det är ö-et som ställer till problem. Sök på Rune Edstr istället, det resulterar i fler träffar.
 
Mvh//
Lotta

2005-11-28, 13:48
Svar #23

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Tack, Lotta! Så långt tänkte jag inte. Då får jag överge mina fula tankar om andra orsaker till att jag inte hittade så många inlägg.
 
Mvh
Ingegerd

2005-11-28, 17:32
Svar #24

Sven Aivert (Svena)

Hej Ingegerd!
 
Om du söker Rune under Sök i Hela rötter får du upp 1477 träffar där han är inblandad.
 
Med Vänliga Hälsningar
Sven Aivert

2005-12-07, 10:36
Svar #25

Peter Karlsson (Peterk)

Ser att man nu fritt kan lägga upp nya huvudrubriker under Övriga ämnen.. Kaikar man på nytillkomna rubriker som Tågolycka och tidningar, Bokstaven V i adresser samt Namnsdag så märker man ju att det nog inte är helt lyckat..

2005-12-07, 10:42
Svar #26

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Det blir nog bra så småningom, när tid ges att flytta runt det som inte passar in.
 
Hälsningar,
Eva

2005-12-07, 11:57
Svar #27

Peter Karlsson (Peterk)

Jo, men jag tror likväl inte att den avdelningen bör vara öppen för fria rubriker. Då tvingas den städas regelbundet och man 'lär' sig inte heller vad den faktiskt innehåller. (Men det kanske finns uttänkt redan hur det skall fungera insåg jag just.)
 
Ser att jag lyckats skriva 'kaikar' ovan - skall förstås stå kikar..

2005-12-07, 13:28
Svar #28

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Jo, det ordnar sig nog med skridskor bara det blir is  - och det finns väl en anledning till att ordningsreglerna även försetts med en anvisning om att läsa anvisningarna för olika diskussioner också.
 
Hälsningar,
Eva

2005-12-20, 16:45
Svar #29

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Fick just ett vänligt meddelande från Anbytarvärdinnan som tagit av sin redan dyrbara tid för att gå igenom alla gamla inlägg och där det framgick att de levande personerna redigerats bort som jag nämnt i ett inlägg onsdag den 22 dec 2004 kl. 07.28 under Övriga ämnen: Rekord: Äldsta barnaföderskan.  
 
Dessa uppgifter var tagna citat från de angivna, redan publicerade källorna, Guiness Rekordbok 1980 resp Vetenskapsmagasinet där de gick att publicera, men här i Anbytarforum är de censurerade!!!
 
Skulle just mata in medlemsavgifterna till Förbundet och Rötters Vänner, men nu känns det som jag lättare fick råd med sonens önskan om en årgång Kalle Anka!
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta,  
tystna eller låta,  
går ur Förbundet eller julefridsförlåta?
Nu har jag fått en hård julklappsgåta!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna