ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anbytarforum  (läst 5381 gånger)

2006-12-19, 21:32
läst 5381 gånger

Lottie Eriksson

Johan Marklund! Tack för svaret.

2006-12-19, 21:41
Svar #1

Johan Marklund

Råkade även läsa några inlägg ovan, som jag normalt bara hoppar över utan att läsa. Detta inlägg kanske även strider mot detta forums regler, och jag förstår i så fall och respekterar ett beslut, om att plocka bort det.
 
Det tragiska enligt mitt synsätt är, att även vuxna människor så sällan kan acceptera och/eller respektera andra människors uppfattning. Jag är veteran inom Internet-världen (alltsedan första åren av 1990-talet i alla fall) och har sett diskussionsforum efter diskussionsforum jag deltagit i, tvingas till stängning, bara därför att envisa och/eller alltför självständiga människor till slut (det kan ta några år ibland) alltid återkommit med samma budskap i dunkla egna syften, där man uppenbart bröt mot allmänt kända regler och villkor. Varför man så envist fortsatt med detta, har jag aldrig förstått. Resultatet blev i alla fall, att det nya, från makthavare avskilda fria informationsutbyte vi (kanske naiva idealister?) i början trodde vi kunde få via Internet, är idag bara knappt ens en spillra av vad som fanns tidigare, numera drivna av olika idealister i mer eller mindre slutna sällskap. Återigen styrs allt av Lagar och Förordningar, dvs i praktiken antingen pengar eller annan klassisk maktfaktor. Ordningen är återställd och medborgarna återförda till fållorna. Frihet (vad sedan detta är kan även diskuteras) måste man alltid tillkämpa sig, men den kampen måste ske i ordnade former, oavsett vad man anser om sina motparter.
 
Jag ser en uppenbar risk att även detta fortfarande relativr fria forum också går i graven, och även om jag inte delar de uppfattningar som framförs här, så respekterar jag de beslut som tas. För alla beslut tas till syvende och sist av människor, som i sådana här forum kan tvingas ta beslut de helst önskade slippa. Någonstans måste nämligen gränslinjen dras.

2006-12-19, 21:41
Svar #2

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
Torbjörn !
 
Tack för svaret, synd att det ligger till på det viset men det är väl bara att acceptera som det är. God jul på dig själv
 
Svenne och Johan !
 
I sak måste jag hålla med Anna-Lena Hultman, Rune Edströms raderade inlägg innehåller tyvärr för mycket av personliga påhopp för att få ligga kvar och jag förstår mycket väl varför dom har blivit raderade, jag misstänker även att Rune har en viss acceptans för detta.
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

2006-12-19, 22:10
Svar #3

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Personangrepp ska tas bort - dvs sådana som angriper en person eller säger saker om en person som man inte kan veta. Däremot måste man få ha synpunkter på en människas beteenden eller uttryckta åsikter.
 
Man får inte säga; -Kalle är dum!  
Man får säga; -Jag tycker Kalles beslut är dumt!
 
Det jag reagerade på i fallet Rune är emellertid främst:
***Även ordningsregeln Endast forskningsutbyte har du nonchalerat.***
 
Det gäller väl samtliga inlägg i denna diskussion? Regeln är vansinnig - antingen inser man det, eller så tar man bort hela strängen. Varför ska enstaka individer vara hackkycklingar? Varför får inte jag varningar?

2006-12-19, 22:35
Svar #4

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
Anders !
 
Att du inte får några gula kort beror nog på att du håller dig borta från personangrepp. Jag har svårt att se Rune som en hackkyckling (förlåt Rune att vi pratar om dig i tredje person). Sedan är jag inne på din linje när det gäller ordningsregeln om endast forskningsutbyte. Viss glidning får man nog alltid räkna med och hela avdelningen ordet är fritt om släktforskning måste väl då tyvärr utgå.
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

2006-12-19, 22:49
Svar #5

Utloggad Björn Thunberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1860
  • Senast inloggad: 2015-10-10, 13:54
    • Visa profil
Vi står inför ett dyster år för släktforsknings Sverige sanna mina ord.
Släktforsknings hus i Leksand kanske försvinner.
SVAR i Ramsele är hotat.
 
En otroligt lång diskussion om en 100:-/året för att använda anbytarforum.
Vad kommer nästa gång.
 
Björn

2006-12-19, 22:50
Svar #6

Johan Marklund

Stefan. Även jag delar helt din uppfattning om forskningssyfte (vilket kan tolkas mycket brett och tyvärr även smalt som i ordstrider närmast liknande den om, givetvis för länge sedan avlidna,  prästers möjliga skägg). Mitt senaste inlägg ovan hör definitivt inte hemma här, och ska ses som ett olycksfall i arbetet. Jag tycker de ansvariga för Anbytarforum fått alldeles för mycket skit och alldeles för lite tack, och det borde ha räckt med bara de orden. Nu har jag sagt mitt, och önkar God Jul och Gott Nytt År till er alla

2006-12-19, 23:04
Svar #7

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Björn
 
Kyrkhult stängdes redan i våras, så nog har det börjat.
Och i dessa dystra tider så vill vissa att det ska bli färre som upptäcker släktforskning, för det blir resultatet om det sätts upp en spärr, liten kanske vissa tycker, men ändå en spärr, för att få in fler.
 
Avgiftsbelägg i så fall andra delar av Rötter , men inte Anbytarforum, för släktforskningens bästa!!

2006-12-19, 23:15
Svar #8

Utloggad Anders Ellerstrand

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1509
  • Senast inloggad: 2020-10-26, 11:18
    • Visa profil
    • ellerstrand.se
Björn, hur kan man få för sig att det engagemang som visas i denna debatt har sin grund i ett ointresse för släktforskningen?
 
Eller misstolkar jag dig? Jag hade tyckt vi stod inför ett dyster år om ingen hade reagerat på beskedet om avgiftsbeläggning.
 
Istället ser vi ju massor av energi - positiv sådan om man väljer att använda den.

2006-12-19, 23:56
Svar #9

Utloggad Björn Thunberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1860
  • Senast inloggad: 2015-10-10, 13:54
    • Visa profil
Naturligtvis anser jag som de flest att avgiften är inte rätt väg att gå.
Emellertid är det värre det som hände Kyrkhult (ledsen jag glömde det), Leksand och SVAR.
 
Kanske står även Arninge inför dörren.
Då står vi där med arkiv som redan idag lider av för få besökare.
Kanske man bör man stanna upp och ställa sig frågan vilken framtid vill man ha.
 
Björn

2006-12-20, 00:33
Svar #10

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Björn, beträffande Arninge så är ju det en av Riksarkivets depåer med arkivmagasin för vissa typer av originalhandlingar, bokbinderi mm. Där finns en forskarsal för originalhandlingar samt en dito med läsare för mikrokort. Där finns även datorer innehållande de olika CD-ROM-skivorna samt datorer kopplade mot Genline och SVAR. Det är alltså inte enbart ett mikrokortscenter modell Leksand eller Ramsele. Huruvida besöksfrevensen i Arninges mikrokortsforskarsal gått ned vet jag ej eftersom jag mest är där de kvällar då min förening abonnerar och då är det sällan gott om plats.

2006-12-20, 01:01
Svar #11

Utloggad Kaj Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 628
  • Senast inloggad: 2009-03-25, 06:41
    • Visa profil
Inte är det väl för att besöken i forskarsalarna minskar som man vill avgiftsbelägga Anbytarforum? Jag har fått bilden av att makthavarna (=styrelsen) är irriterade över
 
1) det man uppfattar som påhopp, och att  
 
2) det man uppfattar som irrelevanta inlägg kan kontrolleras genom olika former av censur, och att  
 
3) Släktforskarförbundet har dålig ekonomi.
 
Tänk om alla ändå kunde ha exakt samma åsikt om vad som är lämpligt att debattera! Då slapp vi den här typen av debatt. Och tänk om alla kunde ha samma åsikt om de beslut som fattas i kraft av ämbetet! Då skulle man slippa tillgripa repressiva metoder för att äntligen få rätt. Och då ställer alla också upp när styrelsen, i kraft av sitt ämbete, har kört ekonomin i botten.
 
Enfald är mycket bättre än mångfald. Ordning och reda!
 
Mvh
/Kaj A.

2006-12-20, 19:03
Svar #12

Utloggad Anna-Lena Hultman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 409
  • Senast inloggad: 2016-04-07, 12:17
    • Visa profil
Jag trodde att deltagarna på Anbytarforum skulle värdesätta möjligheten att diskutera beslutet om avgiftsbelagda användarkonton här under Ordet är fritt. Många har också kommit med konstruktiva förslag och synpunkter, som vi hoppas kunna använda oss av framöver, och de flesta har skrivit sina inlägg i vänligt tonläge.
Diskussionen hade nog kunnat fortsätta hela julhelgen och kunde varit ett positivt inslag i Anbytarforum - om det inte varit för några skribenter som inte vet att uppföra sig och hålla sig till reglerna.
 
Jag hade gärna låtit debatten gå vidare om det inte varit för denna lilla klick, men efter det sista inlägget ( som jag raderat) måste jag stänga.
 
Med förhoppning om många diskussioner om intressanta släktforskningsspörsmål under andra rubriker, tillönskar jag er alla en God Jul!
 
Anna-Lena Hultman
Anbytarvärd

2017-08-20, 17:03
Svar #13

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Dags att väcka tråden efter 11 år.

FB (Facebook) börjar nu mer och mer ta över människor frågor som förr skedde här vilket dryftats förut. Det startas olika grupper baserat på olika ämnen. När det gäller DNA så tycker jag det kan vara motiverat. De andra? Nja.

Men nu har jag sett något som börjar sprida sig. Det är att DNA-grupperna börjar dela upp sig geografiskt. Innan så var det ju bara en. Helt plötsligt så sprider det sig landskapsvis.

Vilket kanske då blir en naturlig avknoppning när man DNA-testar sig. För helt plötsligt kanske man börjar få svar (nåja) på fader okänd och andra gåtor. Man börjar då med sina nya träffar att lägga pussel. Är det detta som kommer ske efter hand med Anbytarforum, att folk lämnar för DNA-pusslandet när de "gjort klart" sin pappersforskning? Kanske att hårdra, men man ser ju minskningen här.

Det hade ju varit intressant att se statistik för Anbytarforum efter uppdateringen till den nya plattformen. Spontant känns den som det var den som sköt Anbytarforum i sank? Det är ju inte knappt roligt att gå in och titta längre. Överblicken är fullständigt borta!

Vi vet varför det byttes!!! Men frågan är om det som sagt gått att göra det på ett annat vis. För nu attackerar FB genom att vara svaret du ställde för en sekund sedan. Samt då söndringen (folk flyr) inifrån av dålig funktionalitet i form av usel överskådlighet.

Några tankar så här! För er som inte varit på Släktforskardagarna bör åka dit! En injektion som behövs för släktforskningen, för individ som förening och förbund. Man blir alltid peppad.

Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2017-08-21, 11:02
Svar #14

Utloggad Mats Olander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 362
  • Senast inloggad: 2024-03-04, 21:48
    • Visa profil
Några korta åsikter om Anbytarforum:
-jag hade mycket glädje och nytta av detta forum i början av min pappersforskning före plattformsbytet
-tillgängligheten på nätet till information har ökat enormt, och man kan söka svar själv oändligt mycket lättare
-som Patrik skriver är den nya layouten bedrövlig, vilket har gjort att antalet inlägg minskat drastiskt och det finns mindre anledning arr besöka sajten. Den verkar förövrigt att bäras upp av ett antal värdar, som gör ett jättebra jobb.
-det nyväkta intresset för släktforskning genom boomen för DNA har inte funnit sin väg till forumet. När sågs reklam eller hänvisning i Facebook eller på annat sätt till Anbytarforum?
Det kanske dags att satsa tid och resurser på att starta och stötta fler grupper för ”frågor och svar”  i FB??

Lika vänligt Mats

2017-08-21, 11:49
Svar #15

Utloggad Martin Brandt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1185
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 08:33
  • Se web för epost: https://brandt.slektforskning.se
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
Personligen förstår jag inte kritiken mot nya layouten som "bedrövlig", eller svårnavigerad. Efter justeringarna kort efterlanseringen för de uppenbara barnsjukdomarna så är ju överblicken över nya ämnen lika bra som den gamla?
Gillar pernumerationsfunktionerna som är lättare att hantera och komma åt i nya. Om uppgraderingen inte gjorts förr eller senare så hade vi nu kanske inte haft något Anbytarforum alls, eftersom det var gammal teknik med underhållsproblem (vad jag vill minnas)...

2017-08-21, 12:49
Svar #16

Utloggad Paul Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1522
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 15:41
    • Visa profil
En del människor känner en patologisk aversion mot öppen källkod. Har för mig att gamla Anbytarforum drevs på ett köpesystem.

/Paul

2017-08-21, 17:50
Svar #17

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Nej, överblicken är långt ifrån lika bra som i det gamla AF.
Söker man på ex. "Nytt senaste dygn" är det ju inga problem i bra och fin ordning.
Men dom funktionerna som liknar den gamla "Sök nya inlägg sedan min senaste sökning", där hamnar allt i en salig röra, som är omöjlig att använda.

2017-08-21, 17:57
Svar #18

Utloggad Martin Brandt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1185
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 08:33
  • Se web för epost: https://brandt.slektforskning.se
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
Känner inte till den funktionen, aldrig något jag använt, vet inte var den finns nu heller, så det kan ju förklara meningsskillnaderna :)

Jag använder bara Nya inlägg senaste dygn/vecka osv, samt nya svar på mina inlägg/prenumerationer. Oavsett vilket så var nog bytet ett måste.
En trevlig nyhet blev ju att man kan skapa egna ämnen under socknar, exempelvis för enskilda släkter.

2017-08-21, 18:18
Svar #19

Utloggad Paul Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1522
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 15:41
    • Visa profil
Anbytarforum drivs med Simple Machines SMF som är en plattform i öppen källkod. Den är också gratis och ytterst anpassningsbar.

För den som är intresserad finns ett användarforum under https://www.simplemachines.org/

Alla är välkomna att bidra till utvecklingen av plattformen och de efterfrågade funktionerna kanske redan finns utvecklade av plattformens community.

/Paul

2017-08-21, 19:00
Svar #20

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Åsikterna går som alltid isär. Det är väl därför det sker utveckling!

Ponera nu att jag skulle vilja avsluta mitt konto på sajten, då har det ju framkommit att alla inlägg jag gjort borta. Inte kanske för att jag gjort mycket för min samtid eller de efterkommande, men det finns ju sådana som verkligen gjort beundransvärda insatser. BORTA! Är det utveckling? Slutet eller öppen är ju totalt oväsentligt i sammanhanget!!!

Så nu får ni försvarare utav det öppna dementera detta. Inte är det väl så?

För i så fall önskar jag att alla forskare som gått före mig dör innan de avslutar kontot! För om det är enda sättet att bevara och glädjas över andras arbete då är något riktigt fel, och det är då inte på mig!


En trivsam kväll önskas alla forskare

Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2017-08-21, 19:07
Svar #21

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag har tyvärr inte kommit överens med Nya Anbytarforum och har ingen koll på vilka, som ställer frågor eller vilka, som numera hjälper nykomlingar.


Jag går in på Gamla bilder ibland. Det är det enda.


Vilka fördelar har då Nya Anbytarforum i förhållande till de grupper, som finns på FB? Att det är sökbart i AF bland gamla frågor, kan väl knappast locka?


Däremot så går det bra att fösa in folk från grupper i FB till Rötters Porträttfynd. Porträttfynd har den fantastiska fördelen att man kan söka på någon anfader och hamna i Rötters Porträttfynd. Jag har fått många bekräftelser på att jag hamnat rätt, när jag tror mig ha funnit rätt person till ett gammalt foto. Fotografier inlagda i Facebook går inte att söka på utifrån. Sedan så sorteras fotografierna automatiskt in på landskap; Ort; Fotograf i Rötters Porträttfynd, så du kan kolla bland enskilda fotografer.


Synd att man inte kan fösa in folk från Facebook in till Anbytarforum, men vad ska man locka med?
Ann-Mari Bäckman

2017-08-21, 19:08
Svar #22

Utloggad Martin Brandt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1185
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 08:33
  • Se web för epost: https://brandt.slektforskning.se
    • Visa profil
    • Martin Brandts antavlor
Enligt SMFs webbsida kan man stänga av möjligheten att ta bort ett konto, det borde väl stoppa det från att hända, som steg 1. Sen om det finns en funktion som kan behålla inläggen, men ta bort kontot, verkar inte så vad jag kan se. Verkar dock som administratör kan ta bort konto, utan att inlägg försvinner, iaf påstår vissa det på deras forum :)


https://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=225734.0

2017-08-21, 19:11
Svar #23

Utloggad Paul Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1522
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 15:41
    • Visa profil
Patrick,

Det är nog inte helt oväsentligt. Med ett köpesystem uppstår licensieringskostnader samt ytterligare kostnader för tillkommande moduler. Och man får betala vad det kostar då man har en säljare att vända sig till. I förlängningen kan detta leda till att man måste ta ut en avgift för medlemmarna här på forumet och det lär inte driva upp engagemanget i forumet. Risken är att det blir färre medlemmar, smalare forskning och sämre diskussioner.

Visst, det krävs mer engagemang att driva plattform i öppen källkod, men kan tillgången till forumet förbli gratis så kommer allas forskning gagnas av det.

Du skriver att alla inlägg du gjort skulle försvinna om du avslutar kontot. Stämmer detta? Var kommer den uppgiften ifrån?

/Paul

2017-08-21, 19:14
Svar #24

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Det togs upp i en annan tråd som jag nu inte kommer ihåg vilken. Det har tydligen dryftats på andra ställen med.
Vänligen Patrick : )

2017-08-21, 19:17
Svar #25

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Vänligen Patrick : )

2017-08-22, 12:32
Svar #26

Utloggad Paul Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1522
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 15:41
    • Visa profil
Hej igen!

Nu vet jag inte vem som är admin här på forumet, men jag rekommenderar att följande tråd läses: https://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=554497.msg3930542#msg3930542

Enligt denna tråd så kan inte en medlem rakt av avsluta sitt konto, utan detta genomförs av admin efter en förfrågan från medlem. När då ett konto avslutas har admin 3 valmöjligheter;

- Radera inget (den f.d. medlemmens alla inlägg finns kvar och förflyttas till ett gästkonto)
- Radera alla inlägg (som utgörs av svar på ämnen, övrigt överförs till ett gästkonto)
- Radera alla inlägg och ämnen d.v.s. "allt".

När jag söker bland medlemmarna i Anbytarforum hittar jag ingen "Guest". Detta kan egentligen bara betyda två saker;

1. Man har raderat "allt". Det är ju då inte plattformens fel, utan val man medvetet eller omedvetet gjort hos admin.
2. Gästkontot kallas inte "Guest", utan något annat. Vad vet jag inte.

/Paul

2017-08-22, 20:28
Svar #27

Utloggad Lars-Åke Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 759
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 23:13
    • Visa profil
Information: Enligt Rötters "Angeläget nr 1/2017" heter nuvarande anbytarvärd Ulrika Palm och webutvecklare Nina Mårtensson
Lars-Åke Johansson

2017-08-22, 23:26
Svar #28

Utloggad Constantinus Lindfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1970
  • Senast inloggad: 2023-08-13, 23:01
    • Visa profil
Åh, man tackar för upplysningen. Niklas Kant hade bidragit med många intressanta upplysningar, som inte längre finns kvar, i Burman-tråden. Samma dag som upptäckten gjordes (den 2/8) så mejlade jag till anbytarvärden och bad om en förklaring, men hittills inte fått något svar därifrån.

http://forum.genealogi.se/index.php?topic=69161.new;topicseen#new

2017-08-23, 21:49
Svar #29

Utloggad Anneli Isaksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1060
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 19:48
    • Visa profil
    • www.kindsdombok.se
Har helt tappat intresset för Anbytarforum. Det här var det första på länge som var intressant nog att läsa.  En enstaka gång gör jag ett tilllägg i en tråd där jag skrivit tidigare. Tittar numera endast på Porträttfynd och Rötterbloggen. Facebook har tagit över funktionen att snabbt hjälpa andra med forskningsfrågor.

Anbytarforum "heeft de boot gemist" i mitt tycke. En missad chans, nu har andra tagit över.

2017-08-23, 22:16
Svar #30

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Intressanta tankar och frågor som dyker upp!

Men än mer intressant är den totala tystnaden från "överheten"! Vilken är policyn för forumet? hur skall värdarna agera? Genom att låtsas att det regnar? Bemöta med tystnad?

Vad har styrelsen gett för direktiv när det blir "påhopp"?

För om det nu är så att det inte är plattformen som är boven i dramat gällande att inlägg försvinner, utan handhavande fel. Borde då inte detta väldigt enkelt upptäckts nu? Bland de som jobbar med detta? Yrkesstolthet???

Men överskådlighet var tydligare förut!

Om tystnaden kvarstår kanske det kan vara något att dryfta nere i Halmstad till helgen nu när alla är samlade? Ett stort beslut skall ju fattas angående register som förbundet vill lägga under sig. Hm, hoppas alla föreningar har fått de svar ni söker och är nöjda med vad det innebär att lämna ifrån er material.

För blir det som här där inlägg försvinner bara för att något avslutar konto, vad kommer då hända med det materialet som föreningar släpper till? Tror väl också att det är framtiden, frågan är väl bara om allt sker på rätt sätt?

Inte är väl jag kritisk? Är det något jag vill så är det just släktforskningen väl och ve! Så har det varit i flera år som man kan läsa i trådar här.

Alltid lika vänligt och bestämt
Patrick
Vänligen Patrick : )

2017-08-27, 16:37
Svar #31

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Aha!
Var det på grund av sådant här strul som jag inte hittade Niklas Kants värdefulla inlägg under en annan rubrik för en tid sedan! Jag undrade vad som hänt.

Detta att inlägg raderas låter ju helt galet! Är det verkligen sant?
Hoppas få ett klargörande från administratören.

Mvh
Marianne

 

2017-08-28, 16:28
Svar #32

Utloggad Håkan Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1337
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:21
    • Visa profil
Det trista med Facebook är att det där finns flera konkurrande grupper för samma område,
och att frågorna och svar sjunker i djupet eftersom det inte finns någon struktur.
Andra geografiska områden som intresserar mig finns inte alls med.

Håkan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna