ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sveriges vigselbok  (läst 831 gånger)

2004-10-04, 23:25
läst 831 gånger

Pierre Nilsson

Hej!
Jag tycker att Sveriges dödbok är ett mycket bra matrial men har ingen tänkt på att göra en vigselbok över alla svenskar som gift sig 1950 fram till idag? Det skulle vara mycket användbart i släktforskningen.
Mvh
Pierre N

2004-10-05, 10:59
Svar #1

Carl Szabad (Carl)

Pierre! Sveriges dödbok bygger på redan befintligt digitalt material som är sammanställt så att det ska bli lätt sökbart i, och som det gått att få ut från Riksarkivet eftersom personerna är avlidna. Det finns inget motsvarande för vigslar, annat än Statistiska centralbyråns register över vissa vigslar, som dessutom bara är digitalt sedan 1977. Från Statistiska centralbyrån går det inte heller att få ut material i digital form på grund av ny sekretesslagstiftning.

2007-04-24, 14:13
Svar #2

Utloggad Nils Palovaara

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Broberg Hilda Lovisa Paulina född 18921111,död 19830713 hette Gullstrand som ogift,vill veta när hon gifte sej,och med vilken Broberg,och fick de barn?Detta gäller släktforskning.

2007-04-24, 16:45
Svar #3

Utloggad Carl-Johan Gustafsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 795
  • Senast inloggad: 2023-08-25, 17:38
    • Visa profil
Hej Nils
 
Lite konstigt placerad fråga, hoppas du hittar svaret.
 
Daniel Valdemar Broberg, född 1887-04-19 i Viby(T), gift 1915-01-05, död 1968-10-16 i Landskrona(M), källa Sveriges Dödbok 1947-2003.
 
Jag har inte möjlighet att se om de hade några barn, men jag hoppas att du kan söka vidare när du vet faderns namn.
 
M v h
Kalle

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna