ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Källmaterial sökes!  (läst 631 gånger)

1999-10-07, 18:09
läst 631 gånger

Utloggad Lisa Qviberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 151
  • Senast inloggad: 2019-10-12, 15:20
    • Visa profil
Jag forskar kring frierier, (uppslagna) förlovningar och den kvinnliga kärleken innan äktenskapet i Sveriges borgarklass under 1800-talet. Jag undersöker hur dessa uppfattades, hur vanliga de var etc. Men för att en sådan undersökning ska kunna betraktas som generell, så behövs mycket material. Jag skulle därför på detta sätt vilja ha kontakt med andra (släkt)forskare som vet med sig att de i sina arkiv har brev, dagböcker eller kanske tom en memoar skriven av en släktmedlem, som behandlar just detta. Jag skulle vilja ta del av dessa alternativt få berättat för mig om dess ordagranna innehåll, så att jag utifrån dessa kan bygga vidare på mina forskarresultat.
Mvh, Lisa Qviberg.

2004-12-03, 16:53
Svar #1

Utloggad Elin Boardy

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2024-02-18, 20:13
    • Visa profil
Antar att du läst EvaLis Bjurmans bok Catrines intressanta blekhet?  
Elin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna