ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vill tacka.  (läst 1022 gånger)

2007-02-26, 12:59
läst 1022 gånger

K. MacKie

Jag vill bara med detta inlägg TACKA alla er släktforskare som hjälper oss andra som inte har tillgång till alla betalningstjänster som finns på nätet så som Ancestry t ex.. Ni är alla värda ett fång ROSER!
 
Med varma och tacksamma häls
K. MacKie
Key

2007-03-18, 11:26
Svar #1

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Jag vill tacka redaktören för Släkthistoriskt Forum, Hans Egeskog, för ett bra arbete med tidskriften och dess intressanta innehåll.  
Inte minst i senaste numret om Porträttfynd.
 
Jag skulle gärna se en liknande artikel om Gun Hillbo och Vallentuna Bildarkiv på Vallentuna Bibliotek! Det lär för övrigt finnas något liknande i Järfälla också.
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2007-03-18, 20:57
Svar #2

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2046
  • Senast inloggad: 2023-10-20, 18:52
    • Visa profil
Instämmer med Stefan!  
 
Senaste numret av Släkthistoriskt Forum var ett av de bästa nummer jag läst.  
 
Bravo redaktörn!

2007-03-19, 18:58
Svar #3

Utloggad Hans Egeskog

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1264
  • Senast inloggad: 2024-02-10, 11:58
    • Visa profil
Jag bugar och tackar för applåderna, Stefan och Leif. Det värmer att höra omdömen ifrån läsekretsen, särskilt om de är positiva :o)
 
Tack också för tipset, Stefan. Alla id?er och tips är varmt välkomna, särskilt människor och företeelser om vilka jag inte har någon kännedom tidigare. Vem vet var jag hamnar vid mitt nästa storstadsbesök?
 
Mvh/
Hans Egeskog

2007-04-01, 23:03
Svar #4

Utloggad Ulf Sawert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1065
  • Senast inloggad: 2013-05-18, 19:37
    • Visa profil
    • ulf-sawert.tripod.com
Jag vill tacka historieprofessor Dick Harrison som ikväll (i TV-kanalen Axess) utsåg Karl XIV Johan som Sveriges bästa kung någonsin! Motiveringe var: att han ledde in Sverige på fredens vägar och att han startade upp stora industriprojekt som t. ex Göta Kanalbygget.
 
Jag kan tillägga några saker: hans humana och generösa personlighet som gjortde honom ompåtligt populär bland folket. Han ansågs också som rättvis och måttlig i sina levnadsvanor. Han reste ofta omkring, både i Sverige och i Norge, och pratade och umgicks med vanligt folk.
 
Ett bra val!
 
Ulf Sawert

2007-04-02, 09:14
Svar #5

Per Persson

Pratade med vanligt folk? Med invandrade fransktalande valloner då? för Kung Karl XIV Johan lärde sig väl aldrig tala svenska så han kunde prata med vanligt folk.

2007-04-02, 10:40
Svar #6

Utloggad Ulf Sawert

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1065
  • Senast inloggad: 2013-05-18, 19:37
    • Visa profil
    • ulf-sawert.tripod.com
Jo han pratade med vanligt folk Per...genom sin tolk: greven Magnus Brahe - ägare till Skokloster slott mm. Han var inte rädd för att omfamna och spisa med bönder. Han hade ofta också med sig pengar som donerades till div. behövande under sina vidsträckta resor. 1835 passerade Konungen Njurundabommen (där jag bor) förm. under stort jubel och med många vagnar och hästar, man reste en minnessten efter detta besök ett år senare på platsen.  
 
Vänligen
 
Ulf

2007-04-25, 08:49
Svar #7

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag vill tacka och överräcka ett stort fång rosor till Ingrid Norberg, för det fantastiska arbete hon gör, med att namnge många av de präster, som finns på fotografier i Porträttfynd.
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

2007-04-26, 05:40
Svar #8

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Jag vill passa på att tacka bl.a Britt-Marie Waller, Maud Svensson, Elisabeth Thorsell m.fl som outtröttligt hjälper andra släktforskare i de närmaste varje dag. Det är roligt att se sånt engagemang och vilja till att hjälpa till!  
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

2012-09-16, 08:42
Svar #9

Ellen Nordström

TACK till alla ni som hjälper oss som inte ser kan och förstår. Ni är underbara och snabba, men framför allt oerhört kunniga.
TACK än en gång.
MVH Ellen Nordström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna