ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sjöman från båten PAN  (läst 714 gånger)

2006-09-21, 13:35
läst 714 gånger

Laila Nilsson

Hej I min mors gamla fotoalbum finns ett kort på en sjöman som vi inte vet vem han är. Nederst på kortet står det PAN på snedden. Jag undrar om det kan vara en båt som heter så. Är det någon som vet hur man får reda på det. Kortet är troligen taget på 40-talet.
MVH Laila

2006-09-21, 19:23
Svar #1

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1366
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:25
    • Visa profil
Laila, PAN står troligen för PAN-studio. Jag tror att det låg på Kungsgatan i Stockholm. Antagligen i ett av Kungstornen. Jag hade en moster som under en period på 50-talet var anställd där. Någonstans ibland alla gamla fotografier har jag bilder med just den texten längst ner till höger.
 
//Peppe

2006-09-22, 13:22
Svar #2

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Pan studio hade även en atelje på Kungsgatan i Göteborg. Den låg ungefär mitt emot gamla televerket.
 
Mvh
Ingemar

2006-09-23, 17:03
Svar #3

Laila Nilsson

Hej
Tack för hjälpen Peppe och Ingemar. Då vet vi det. Jag tror att jag ska försöka skanna in kortet och skicka det till bildgåtan eller var det nu kan passa för jag är väldigt nyfiken på vem det kan vara.  
MVH Laila

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna