ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sjökapten i Sundsvall på 20-talet  (läst 556 gånger)

2002-10-16, 11:36
läst 556 gånger

Birgitta Almqvist

Finns någonstans förteckningar över sjöfolk i Sundsvall eller dess närområden med sjöfart. Den sjökapten jag söker torde ha levat i staden under första hälften av 1920-talet och då adopterat en flicka med namnet Ingrid. Moderns namn var Berta Bjur.
Minsta lilla pusselbit är värdefull
 
Ingrids kusin Birgitta

2002-10-16, 18:56
Svar #1

Utloggad Bodil Westberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 761
  • Senast inloggad: 2011-02-11, 22:08
    • Visa profil
    • w1.672.telia.com/~u67202074/index.htm
Hej Birgitta
På Arkions sida finns en del sjömanshus utlagda, men för att kunna söka måste man prenumerera på tjänsten. Om du meddelar namn på personen kan jag göra en sökning.  
Bodil

2003-04-28, 21:56
Svar #2

Birgitta Almqvist (Gittan)

Tack snälla Bodil! Nu har vi dock fått upp andra spår; vi tror att Berta Vilhelmina följde med en båt, en lastbåt mest troligt, till främmande land där en last kakao väntades. Under resans gång 1925 kan Berta ha fött dottern Ingrid.  
 
På resan kan hon ha drabbate av den difteri för  vilken 1926-27 vårdades på ett sjukhus i trakten av Stockhom, men vilket? Detta enl hennes andra dotter Vera Bodil.
 
13januari 1927 födde hon ännu en dotter men henne har jag själv känt under hela min uppväxt. Hon adopterades först 1959 av en moster.
Vår gåta är: Var och när föddes Ingrid och vad hände henne sedan. Att hon är död försäkras av andra kusiner som träffade henne i Stockholm 1943, men därefter har vi inge spår att följa.
 
Birgitta kusin, samt Ingrids storasyster Vera Bodil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna