ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pluto / Pluton, ångfartyg  (läst 645 gånger)

2003-01-19, 19:02
läst 645 gånger

Utloggad Ann-Britt Hansen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2013-05-14, 20:56
    • Visa profil
En släkting till mig blev införd i församlingens DB 1917-09-09 med hänvisning till en skrivelse 1935. I denna skrivelse står att läsa; dödsorsak antagligen drunkning, dödsort; till sjöss, senaste fartyg ågfartyget Pluton.
Avis om dödförklaring inkom 22/11 1935 från statliga begravningsbyrån och Kungl. Sv Generalkonsulatet i London.
S/S Pluton har jag inte funnit dock S/S Pluto - var finner jag besättningslistor och loggböcker?
Antagligen drunkning låter väldigt diffus och jag undrar varför?
Senaste fartyg hur vet man om det var hans sista?
Avisen har inkommit 17 år efter det noterade dödsdatumet och från London - förstår inte detta heller.
Finns det någon som kan hjälpa mig med idéer om hur jag skall gå vidare?!
Januarihälsningar  
Ann-Britt Hansen

2018-08-25, 17:59
Svar #1

Utloggad Christina Tuvesson Lindaryd

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 368
  • Senast inloggad: 2024-04-12, 16:33
    • Visa profil
Hej! Det är länge sedan du skrev detta, men jag såg det idag när jag googlade på exakt samma sak. Du är alltså släkt med C J F L? Har du fått veta mer om vad som hände? Själv forskar jag egentligen på hans syster - du får gärna skicka ett PM om du vill fortsätta diskussionen utanför detta forum.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna