ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Förteckning över konfirmander i Eskilstuna1940-54  (läst 464 gånger)

2000-02-07, 12:01
läst 464 gånger

Per Kjellqvist

Jag har i mitt antikvariat funnit en handskriven förteckning över konfirmander i Eskilstuna. Förteckningen innehåller namn födelseuppgifter samt adress.
Ett trettiotal sidor. Någon intesserad.
Per Kjellqvist
0613-32072

2000-02-07, 13:16
Svar #1

Utloggad Lars Nylander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 627
  • Senast inloggad: 2023-07-08, 23:39
    • Visa profil
Det låter som något som tillhör kyrkoarkivet! Hör med kyrkan om nämnda volym saknas!

2000-02-07, 19:48
Svar #2

Per Kjellqvist

Hej Lars!
Får medgde att jag inte tänkt på det. Boken i fråga är en liten skrivbok med hårda pärmar. Anteckningarna verkar ganska privata även om de är noggranna och prydliga. Dessutom är det så att den är helt anonym. Det står inte någonstans att den är från Eskilstuna. Det har jag letat mig fram till genom gatu -adresserna.
Men jag ska höra med kyrkan i Eskilstuna
Per

2000-02-14, 22:53
Svar #3

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
Hej Per.
 
Om Du hittar mig, Per Thorsell, boende Thorildgatan 2 B, konfirmerad 1947, så torde det röra sig om Fors församling. Då kan det vara komminister Johannesson som har fört boken.
 
Per Thorsell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna