ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Pehrsson f.1834-01-16 Stensele  (läst 522 gånger)

2001-04-09, 21:11
läst 522 gånger

Fredrik Jokijärvi

Vet någon något om denne man och hans fru? Jag har fått fram i HFL från Dikanäs att han och hans hustru (g.1862) Klara Karolina Norman skall vara från Stensele. Har tittat igenom HFL från den tiden men har inte hittat dom. (Jag var lite stessad så jag kan ha missat) Vore evigt tacksam för hjälp.
 
Fredrik Jokijärvi

2001-04-10, 08:42
Svar #1

Rune Edström (Rune)

Hej Fredrik
Har en uppgift att Nils är född i Skarvsjön, Stensele och Klara i Barsele, Stensele. Dom finns i Haidi Lirells-Holmfridssons Byar och gårdar inom Gamla Stensele Kommun.
mvh
rune

2001-04-10, 10:17
Svar #2

Fredrik Jokijärvi

Tack så mycket !
Det är ett elände när personer försvinner och man inte hittar dom igen. Tur att såna som du, och anbytarforum finns.
 
Tack igen.

2001-04-10, 11:48
Svar #3

Bo-Arne Torger

Hej Fredrik !
 
Jag kan komplettera Runes uppgifter med följande ur kyrkböckerna:
 
Nils Perssons föräldrar var
Per Michaelsson Liljeström, f 27/1 1791 i Bastuträsk, Lycksele (Lycksele C:2) och Maria Katarina Nilsd:r, f (döpt) i dec 1792 i Nedre Gransele (Umgransele), Lycksele (Lycksele C:2)
De gifte sig 25/3 1818 i Lycksele Lycksele F:1) och var bosatta i Skarvsjön, Stensele.
 
Klara Karolina Normans föräldrar var
Johan Gustaf Andersson Norman, f 28/10 1806 i Norsjö, Skellefteå (Kjell-Åke Lundström) och Eva Håkansdotter, f 17/1 1811 i Barsele, Lycksele (Lycksele C:2)
De gifte sig den 16/4 1827 i Stensele (Stensele E:1) och var bosatta i Barsele, Stensele.
 
Mvh
Bo-Arne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna