ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Manna Kristina Jonsdotter f.18/2 1844 Stensele  (läst 354 gånger)

2000-09-13, 13:02
läst 354 gånger

Utloggad Lena Deimo

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2013-08-16, 14:14
    • Visa profil
Jag söker fadern till min morfars mor oäkta Manna Kristina Johans- (Jons-) dotter född 18/2 1844 i Stensele. Modern är Maria Christina Olofsdotter född 2/7 1822 i Stensele.Jag har följt modern i församlingen -hon har tjänat piga på olika ställen - främst hos släktingar. En och annan Johan eller Jon har jag väl hittat som dräng på samma ställe, men... Möjligheten är ju dessutom stor, att Manna så småningom får efternamnet Jonsdotter, eftersom modern Maria Christina gifter sig med soldaten Johan Larsson Sjödin i Tallträsk 1859.  
Manna Kristina tjänar piga bl.a i Lycksele och hamnar så småningom i Timrå där hon gifter sig med min morfars far. I boken för gifta står hon här som Manna Kristina Rönnmark - men inte heller detta behöver vara någon ledtråd, eftersom jag vet att släktingar bakåt i leden tog namnet Rönnmark.Är det någon som har en ledtråd eller något tips om hur jag ska fortsätta?  Tacksam för svar.
 Lena.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna