ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Malmslättstrafiken, Linköping  (läst 946 gånger)

2013-02-19, 00:51
läst 946 gånger

Johan Lindberg

Jag håller på att sammanställa en kortare biografi över min farmors far, som tillsammans med sin far upprättade en av landets första bussrörelser i början av förra seklet. Såvitt jag vet så drevs den av honom ända tills han gick i pension, men jag saknar ännu en lång rad närmare specifikationer och datum, och är intresserad av dessa om de finns att tillgå i arkiven.
 
Vet någon hur man kan gå vidare?

2013-02-19, 08:25
Svar #1

Utloggad Birgitta Eriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 951
  • Senast inloggad: 2024-01-06, 09:20
    • Visa profil
Hej Johan
 
Jag föreslår att du ringer till forskarexpeditionen vid Linköpings Huvudbiblioteket. (Öppet eftermiddagar)
De är jättekunniga och bra på att veta var man hittar uppgifter om saker inom Linköping och Malmslätt ligger ju i Linköping.
 
Birgitta Eriksson

2013-02-19, 10:48
Svar #2

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6981
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 19:49
    • Visa profil
Eller varför inte Linköpings stadsarkiv; vi förvarar de delar av Malmslättstrafikens arkiv som är bevarade. Kontaktuppgifter finns på vår hemsida.

2013-02-20, 14:11
Svar #3

Johan Lindberg

Hej Birgitta och Bo,
 
Tack för era snabba svar!
 
Jag antar att det smidigaste sättet att gå vidare är att kontakta Linköpings stadsarkiv, så jag börjar med att skriva dit.

2013-02-21, 07:46
Svar #4

Utloggad Stefan Magnusson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2022-02-08, 15:05
    • Visa profil
Eftersom det är i Linköpingstrakten så kanske Rystad Buss, som grundades 1924, har en del att bidra med. http://www.rystadbuss.se/

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna