ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: De svenska lutherska församlingarnas och svenskarnes historia i Amerika  (läst 502 gånger)

2006-05-16, 01:48
läst 502 gånger

Christopher Jones

Hej,
 
Jag letar efter ovannämnde boken. Den har översatts till engelska men bara utvalda delar, som är ingen hjälp till mig. Det finns också en index till alla namn i boken som listar min svensk släkt.
 
Har ni en kopia av denna gammal bok (publicerades 1890)? Kunde ni slå upp några sidor för mig?
 
Ta kontakt om ni har boken. Jag nås på jones.utah@gmail.com.
 
Tack i förhand.
Christopher Jones, fd Stockholmbo.

2006-05-16, 08:35
Svar #1

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
För att underlätta sökningen: Det rör sig sannolikt om denna bok:
 
  De svenska lutherska församlingarnas och svenskarnas historia i Amerika : ett bidrag / af E. Norelius  
Den är utgiven i två band 1890 och 1916 av Samfund Kristna Lutherska Förenta Staterna.
 
Tyvärr har jag den inte, men den finns på större bibliotek i Sverige och sannolikt även i USA.
 
Per Thorsell.

2006-05-16, 10:24
Svar #2

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
Band 1 finns att köpa på Bokbörsen:
http://www.bokborsen.se
 
Sök på Norelius Amerika så kommer det upp ett resultat.
 
Per.

2006-05-16, 19:26
Svar #3

Utloggad Mats Geijer

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2010-01-04, 12:36
    • Visa profil
    • www.geijer.info
Gör en sökning på Libris med författare och titel så kommer ett antal bibliotek upp. Ditt lokala bibliotek kan antagligen beställa boken, även om den inte finns lokalt.
 
http://websok.libris.kb.se/websearch/form?searchId=54751

2006-05-16, 22:23
Svar #4

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Christopher, boken du söker finns hos Swenson Center i Rock Island, och de som jobbar där brukar vara hjälpsamma och kan nog slå upp några sidor åt dig.
 
Mailadress: sag@augustana.edu

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna