ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 28 juli, 2015  (läst 2846 gånger)

2012-12-15, 20:22
läst 2846 gånger

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Kan detta vara den Hedda Josefina Carlsdotter du eftersöker Lotta?
Almqvist f. Carlsdotter, Hedda Josefina
 
Änkefru
 
Begravd 9/2 1943
 
Stockholm, Skogskyrkogården, avd. 1, kv. 15, nr. 1144 (kista, nr 2 i graven)
Graven upplåten i evärdlig tid (upplåtelse nr 1)
 
 
Stockholms kyrkogårdsförvaltning (Stockholms stad, Stockholms län)
 
Box 9
121 25  JOHANNESHOV
 
Tel. 08-508 301 00
kyrkogardsforvaltningen@kyf.stockholm.se

2012-12-15, 20:27
Svar #1

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Anton,
Nej, denna Hedda Josefina finns i dödboken och resten av uppgifterna stämmer inte, tyvärr.
 
(Meddelandet ändrat av Amfi 2012-12-15 20:31)

2012-12-15, 20:27
Svar #2

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Märkligt nog hittar jag inte Hedvig Augusta i varken Begravda i Sverige 1 eller i Sveriges dödbok. När Henning gifte om sig, finns det ingen anteckning om när han blivit änkeman då eller skiljde sig han och första hustrun?

2012-12-15, 20:29
Svar #3

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5047
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 20:14
    • Visa profil
Tyvärr hittade jag varken Hedvig Augusta Hermansson eller Hedda Josefina på Begravda i Sverige 2 (även om jag hittade samma dam som Anton, på Skogskyrkogården - kan hon ha gift om sig?).
 
Däremot upptäckte jag att Oskar och Henning kanske inte bodde tillsammans i livstiden, men de vilar i samma grav i evärdlig tid. På Begravda i Sverige 2 fick jag fram att Oskar Sigfrid Hermansson, porslinsarbetare vid Gustafsberg, blev begravd 1947 21/12 på Södertälje kyrkogård (graven kallas avd. 2 GAMLA KG, kv. 20 GAMLA KG, nr. 1275, hur man nu ska tolka det). I samma grav lades även 1953 11/7 målaren på Gustafsberg, Henning Sigfrid Hermansson, och 1974 3/5 begravdes där Olivia Hermansson (född 1877 9/5, avliden 1974 20/4) från Järna.
Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2012-12-15, 20:30
Svar #4

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Tyvärr finns inget födelsedatum för henne, Lotta. Vad hette Hedda Josefina i efternamn som gift, dvs. vad hette Hedda Matildas pappa?

2012-12-15, 20:44
Svar #5

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Oj, vad glad jag är som får så mycket hjälp här!  
Anton, jag har inte sett någon anteckning om att Henning var änkeman när han gifter sig 1921. Inte heller att han skiljer sig, så jag har faktiskt ingen aning om varför han blir ensamstående.  
 
Marcus,
Att Oskar och Henning ligger i samma grav visste jag, men jag har inte tänkt på att det kan vara ett tecken på blodsband dem emellan. Nytt var däremot att han var porslinsarbetare när han dog Han var hela tiden fram till 1946 verksam som chaufför!  
 
Bit för bit läggs pusslet... återstår alltså att försöka hitta Hedda Josefina Carlsdotters, (gift Eriksson) och Hedvig Augusta Vislanders (gift Hermansson)dödsdatum för att kunna sluta den cirkeln...
 
(Meddelandet ändrat av Amfi 2012-12-15 20:47)

2012-12-15, 21:06
Svar #6

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Lotta, har du kikat i vigselboken när Henning och hans andra fru Olivia gifter sig? Där kan det stå om Henning var änkeman eller frånskild vid vigseln. Det kan ju hjälpa dig lite på traven i alla fall.

2012-12-15, 21:09
Svar #7

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Jag har kollat, Anton, och där står bara andra äktenskapet - inte varför...

2012-12-15, 21:18
Svar #8

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Ok, jag trodde nästan att du hade gjort det men jag ville tipsa dig om det om du inte hade tittat i vigselboken.

2012-12-15, 21:54
Svar #9

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hej Lotta!
 
Har du hittat något som tyder på att Hedda Matilda Karlsson haft kontakt med någon medlem av Anders Hermanssons familj före 1906 då Oskar Sigfrid blev fosterson i familjen?
 
På annat ställe har du skrivit något som jag tolkar så att Anders Hermansson och hans familj skulle ha varit baptister. Stämmer det? I så fall finns det kanske en alternativ förklaring till att Oskar Sigfrid blev fosterson just i familjen Hermansson.  
 
Hedda Matilda fick nämligen 1906 arbete som hushållerska hos torparen och änklingen Lars Fredrik Forslund i Lilla Markstugan (Stora Malm AIIa:2c, s 708). Och det verkar ha varit i samband med detta som hon lämnat ifrån sig sonen. I nyssnämnda husförhörslängd uppges Forslund vara s.k. baptist, vilket sannolikt betyder att han kände de flesta andra baptister i församlingen. Det kanske inte var så lämpligt att ha en tvååring i torpet, och han kan då ha förmedlat kontakten med familjen Hermansson.
 
Å andra sidan skulle det förstås också kunna vara så att familjen Hermansson hade förmedlat kontakten  mellan Hedda Matilda och hennes nya arbetsgivare, men i den trakt där Lilla Markstugan ligger hade hon nog redan de kontakter hon behövde, eftersom både hennes födelseplats Kalvshäll och Korshäll, där hon först bodde efter återkomsten från Stockholm med sonen, ligger i närheten.
 
Som du förstår, tycker jag att de indicier du hittills presenterat är alldeles för svaga för att man ska våga dra några slutsatser om släktskap mellan Oskar Sigfrid och familjen Hermansson.
 
Hälsningar
Hans Olof
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2012-12-15, 23:08
Svar #10

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Hans Olof,
 
Jag håller just nu på att spåra och jämföra Hedda Matildas och Hennings flyttar under sina ungdomsår, men den enda tillfälligheten just nu är att båda lämnar Stora Malm församling i nov 1904, då Matilda påbörjar en fyra månader lång oattesterad tid i Sthlm, där Oskar föds i decemeber. I november lämnar också Henning församlingen och flyttar till Södertälje. Den tillfälligheten är väldigt långsökt, det vet jag.  
År 1900 bor Henning fortfarande i föräldrahemmet och jag har inte full koll på var Matilda befinner sig då, bara att hon bor i Korshäll 1891. Jag har ingen som helst geografisk kunskap om området (jag bor själv i Blekinge) och vet inte hur orterna ligger för ev. amorösa kontakter.  
 
Det stämmer att familjen Hermansson blev baptister runt 1882-1884 och att Henning då inte konfirmerades, trots att han var döpt som barn. Också där svävar jag i stor ovisshet om hur det förhöll sig. Matilda var ju inte baptist, vad jag har hittat, så varför skulle hon lämna Oskar till just en baptistfamilj? Jag förstår att Forslund ev kunde fungerat som mellanhand, men ändå? Familjen Hermansson var ju barnrik ändå och Hennings föräldrar var då i 60-årsåldern. Det och att Oskar fått Hennings andranamn Sigfrid, som f.ö också gått i arv till Oskars son, och efternamnet Hermansson - var det vanligt att fosterbarn utan familjenanknytning fick det?  
 
Jag skulle verkligen vilja reda ut det här, men vill samtidigt inte dra förhastade slutsatser, så klart. Jag är därför väldigt tacksam för att ni hjälper mig dels med fakta och dels med att slå håll på mina teorier, för det tvingar mig att tänka om och vidare!
/Lotta

2012-12-15, 23:35
Svar #11

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Försöker med att lägga in bilder på Henning resp. Oskar för att ev någon kan se om det finns släkttycke.
Observera att Henning är ca 60 på bilden, medan Oskar är 39 på sin. Hårfästet är detsamma även om Oskar här har luggen kvar och näsans storlek/form är lika. Finns där fler gemensamma drag? Jag försökte lägga bilderna bredvid varandra, men misslyckades...
 
 

2012-12-16, 09:53
Svar #12

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7203
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 03:38
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
I mina ögon är de otroligt LIKA!!!  
 
När det gäller dokumentation om födelse, så kan Barnmorskedagböckerna i Provinsialläkarens arkiv vara ett tips. Där fann jag min fars riktiga födelsedatum, eftersom prästen hade skrivit fel datum i födelseboken. Pappa växte upp med sina morföräldrar som föräldrar de första 6 åren, innan hans mor gifte sig och han fick flytta till henne i Etelhem och där började han skolan med annat förnamn och annat födelsedatum än de firat tidigare. Hans mormor Olga sa alltid att han föddes den 15 mars 1934 hemma på kökssoffan i Alva, men han skrev in som född den 13 mars. Barnmorskan skrev förstås in den födelsen den 15 mars!  
 
Vi firar jul hos honom här nu!  
 
Lycka till i ert sökande!
 
GOD JUL och GOTT NYTT FORSKARÅR
önskas  
ALLA
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2012-12-16, 14:13
Svar #13

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hedvig Augusta Vislander avled 1918-12-29 (Södertälje AIIa:33, s 2344 ; Södertälje FI:4, s 140).
 
(Om nu ingen redan talat om det ovan, utan att jag sett det)
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2012-12-16, 17:05
Svar #14

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Hans Olof,
Tack för informationen! Jag är väldigt tacksam för din insats! Nu vet vi att Henning blev änkling alltså. Ytterligare en bit på väg.  
 
Stefan,
Tack för tipset om Barnmorskeböckerna! Finns det arkivet på SVAR eller i annan digital version? Jag har aldrig ens hört talas om dem.  
Jag hoppas du får en God Jul med din far!  
 
Tack båda två!
/Lotta

2012-12-16, 17:46
Svar #15

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Hej Lotta!
 
Jag vet att frågan var riktad till Stefan, men jag kan svara och säga att barnmorskedagböckerna inte är digitaliserade. Således finns de endast hos det landsarkiv som förvarar böckerna. Om jag har förstått dig rätt så föddes Oskar i Stockholm? I så fall är det Stockholms stadsarkiv du ska kontakta angående detta, om du inte själv har möjlighet att besöka dem.
 
Egentligen vet jag inte vad som var Stefans tanke med att kika i barnmorskedagböckerna, men det kanske han kan förklara. Det är dock väldigt sällan som faderns namn finns omnämnt i dessa.
 
(Meddelandet ändrat av antonro 2012-12-16 17:47)

2012-12-16, 19:54
Svar #16

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Såvitt jag förstår skulle ett eller rättare sagt två Y-DNA-test kunna ge ett definitivt svar på frågan om Oskar är son till Henning (eller någon annan medlem av familjen Hermansson).  
 
Om jag har tolkat det ovanstående information rätt, så har Oskar minst en son som är i livet. Om dennes DNA skulle jämföras med motsvarande DNA från en man som på raka fädernet är ättling till Henning, till Anders Hermansson eller till Herman Andersson etc, kan man säkert avgöra om båda har en gemensam förfader på raka fädernet, vilket i så fall i kombination med de indicier du redan har skulle vara det definitiva beviset.
 
Henning tycks inte ha fått några barn i sina två äktenskap, och ingen annan av Anders Hermanssons och Anna Charlotta Lundbergs söner verkar ha uppnått vuxen ålder. Så hoppet står i första hand till Herman Anderssons äldste son Lars Gustaf Hermansson, som hade åtminstone två söner: Lars Botolf och Gustaf Leonard (Odensala AI:18, s 451).
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2012-12-16, 22:11
Svar #17

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Anton, jag kanske kan gå till Stadsarkivet i början på nästa år när jag ska tillbringa lite tid i Stockholm då, eller skriva dit om jag inte kan vänta. Allt är värt ett försök!  
 
Hans Olof,
 
Ja, DNA-test är ju naturligtvis en möjlighet, men det är väl otroligt dyrt! Jag har ännu inte börjat forska runt syskon till Henning och deras ev. ättlingar, men vet ju att han inte fick fler barn och att hans båda bröder dog som barn. Oskar fick två söner och de är båda i livet. Enda överlevande när Henning dog var, förutom Oskars barn, en syster och ett par systerbarn, alltså inga manliga syskons barn. Herman Anderssons övriga barn har jag inte börjat på än, men jag har mer tänkt tanken att ev. leta reda på levande släktingar och efterfråga muntliga berättelser eller fler/andra foton att jämföra. Det här handlar ju inte om annat än att min ex-man och fadern till min son nu på äldre dar känt ett behov av att hitta sina äkta rötter och att jag gärna skulle vilja hjälpa honom med det. Men vad jag vet så kostar väl DNA-tester flera tusen och det vet jag inte om det är värt för honom, faktiskt.  
 
Men igen - ju mer jag tittar på fotona ovan desto fler likheter ser jag. Också haka har ju släktskapstycke, men framförallt de sneda ögonen... Vi kanske aldrig får veta, men det skulle vara väldigt roligt att försöka så långt det går! Jag har ju i alla fall hittat hans biologiska farmor, Hedda Matilda och hennes familj. Alltid något!

2012-12-16, 22:18
Svar #18

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Lotta, jag vill fortfarande hävda att det kan löna sig att leta bland stämningslistorna för det aktuella året. Har du tur, som jag hade, finns fadern omnämnd vid namn där. Ett försök kan det vara värt i alla fall.

2012-12-16, 22:21
Svar #19

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Ett DNA-test kostar inte flera tusen, här kan du beställa det billigaste DNA-testet för ungefär 795 svenska kronor och det något dyrare för drygt 1300 kr.
http://www.familytreedna.com/products.aspx

2012-12-16, 22:22
Svar #20

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Stämningslistorna? Den biten måste jag ha missat i alla svaren här! Vad är det och var hittar jag dem? Har de koppling till barnmorskeböckerna? Nä, det låter långsökt.

2012-12-16, 22:24
Svar #21

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Ok, då gäller det att hitta en levande manlig släkting på den manliga sidan... Det blir inte så lätt, men kanske inte omöjligt heller. Känner mig som en privatdetektiv! ;)

2012-12-16, 22:29
Svar #22

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
För att kunna svara på var du hittar stämningslistorna måste jag veta i vilken församling Oskar var född. Stämningslistorna finns under serie FI inneliggande handlingar i den härads- eller rådhusrätt som församlingen där Oskar föddes tillhör.
 
Nej, de har ingen koppling till barnmorskedagböckerna, som jag personligen tycker är mer långsökt än stämningslistorna.

2012-12-16, 23:02
Svar #23

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Oskar föddes i Maria församling, Stockholm. Finns de på SVAR? Vad mer exakt är stämningslistor? Jag missade helt den punkten tidigare.

2012-12-17, 16:18
Svar #24

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Maria Magdalena församling tillhör Stockholms rådhusrätt.
http://www.nad.riksarkivet.se/?Sokord=Stockholms+r%c3%a5dhusr%c3%a4tt&EndastDigi taliserat=false&AvanceradSok=False&page=2&postid=Arkis+5331dba6-d499-48fb-9576-5 1ea3f76c4c1&tab=post&FacettState=undefined%3ac%7c&vol=n&s=TARKIS08_Balder

2012-12-17, 17:26
Svar #25

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil

2012-12-17, 22:47
Svar #26

Utloggad Hans Olof Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3226
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 10:15
    • Visa profil
    • www.secutor.se/genealogi/index.html
Hej igen, Lotta!
 
Som Anton redan påpekat, så tillhör Y-DNA-test de billigaste inom DNA-genealogin, men man behöver förstås prover från två personer som man kan jämföra. Att få någon av Oskars söner att ställa upp för ett salivprov är väl inget problem, gissar jag. Men det gäller alltså även att hitta en ättling till familjen Hermansson, som bär på samma Y-DNA som Henning och som också är villig att ställa upp.
 
Jag har tittat lite på vilka möjligheter som finns, och tyvärr ser det inte precis ut att vara gott om lämpliga kandidater i den nu levande generationen. Henning hade två manliga kusiner som var söner till hans farbror Lars Gustaf Hermansson: Lars Botolf och Gustaf Leonard. Båda var gifta och hade barn, men Lars Botolf dog ganska ung och fick bara tre döttrar, och därmed finns inget Y-DNA att hämta där.  
 
Gustaf Leonard fick däremot åtminstone en son, Karl Sigfrid Hermansson (1907-1988), men jag vet inte om denne i sin tur fick några söner. Det bör du dock lätt kunna ta reda på genom att beställa en kopia på första sidan av hans bouppteckning.
 
Eftersom jag inte lagt ner så värst mycket tid på den här genomgången, finns väl också en viss möjlighet att jag missat någon manlig ättling i något led. Framför allt kan man kanske hoppas på att Gustaf Leonard fick ännu någon son - eller flera.
 
Ytterligare en möjlighet skulle förstås vara att gå ett steg tillbaka för att ta reda på om Herman Andersson hade någon bror som i sin tur hade söner. Tyvärr visar det sig att Herman var ett utomäktenskapligt barn, vars far visserligen namnges i födelsenotisen men som verkar vara svår, eller i varje fall mycket tidskrävande, att spåra framåt i tiden. Så tills vidare ser Karl Sigfrid ut att vara det största hoppet.
 

 
Hälsningar
Hans Olof
*******************************************
* Hans Olof Johansson 
* Uppsala, Sweden   
* http://www.secutor.se/genealogi/  
*******************************************

2012-12-17, 23:17
Svar #27

Utloggad Lotta Malmstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 259
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 16:19
    • Visa profil
Hans Olof!
 
Jag vet knappt var jag ska börja - Vilket jobb du lagt ner på min frågeställning! Jag är mycket tacksam och väldigt imponerad! Själv började jag denna del av släktforskningen mitt i, med Henning och gick framåt, för att sedan titta på ev. sannolikheter. Jag har inte ens letat efter Hermans syskon än, så du har gett mig en rejäl skjuts framåt! Det bör ju inte vara speciellt svårt att spåra ev barn till Karl Sigfrid om det skulle bli aktuellt med ett DNA-test.
 
Många varma tack, Hans Olof!    
 
/Lotta M

2012-12-21, 11:35
Svar #28

Utloggad Anton Rosendahl

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 809
  • Senast inloggad: 2020-11-20, 15:16
    • Visa profil
Hej.
 
Jag har en fråga angående oäkta barn. Som jag tidigare nämnt i denna tråd lämnade morfadern till det oäkta barnet in en stämningsansökan till häradsrätten för den utpekade fadern vid namn Per August Persson, bosatt i Noret, Lövånger. Målet sköts upp två gånger, men när det väl togs upp för tredje gången, infann sig inte käranden, bara genom hans tidigare ombud vilket häradsrätten inte verkar ha godkänt. Målet lades därför ner och käranden blev ålagd att betala 25 riksdaler i ersättning till bland annat nämndemannen.  
 
Jag har nu tre frågor angående detta.
1. Man kan ju undra om morfadern till barnet ångrat sig eftersom han inte infann sig på uppmaning från häradsrätten?  
2. Kan jag vara säker på att den utpekade fadern Per August Persson är fader till barnet, trots hans nekande? Även barnet bar förnamnen Per August, så därför misstänker jag att han var fader till honom.
3. Kan målet ha tagits upp igen?
 
Tacksam för era åsikter och synpunker angående detta!
 
Mvh Anton

2015-07-28, 18:58
Svar #29

Utloggad Mats Pettersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2016-04-17, 14:00
    • Visa profil
Hej.
Är det någon som vet varför prästen vid dop av oäkta barn anger faderns ålder men inte hans namn i dopboken?
Mvh
Mats

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna