ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Information om bortadopterade barn 1937 i Kungsåra  (läst 802 gånger)

2014-08-03, 12:17
läst 802 gånger

Utloggad Marika Ström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2014-10-10, 23:37
    • Visa profil
Jag letar efter information om min mormors lillasyster som adopterades bort 1937 från sin familj i Kungsåra. Hon adopterades av ett par som vi tror bodde i centrala Västerås med efternamnet Risberg. Vi vet inte om hon lever eller inte längre och min mormor och hennes systrar vill så väldigt gärna veta vad som hände med henne men jag vet inte hur jag ska hitta henne i arkiv osv. Har identifierat det namnindexerade födelsepappret (där ingenting nämns om adoption), har hennes personnummer och för- samt mellannamn men har kört fast i letandet. Någon som vet hur jag kan gå till väga? Är tacksam för all hjälp!

2014-08-03, 12:42
Svar #1

Utloggad Bert-Ola Söderlund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 211
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 20:10
    • Visa profil
prova och slå i dödboken då du har namn och födelse   nr
samt i Sveriges befolkning för 1970  
Du borde få någon träff då för och mellan namn finns blev hon inte gift kan hon ha kvar sitt familjenamn  
Bert-Ola

2014-08-03, 13:07
Svar #2

Utloggad Christina Helmby

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6099
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:48
    • Visa profil
Marika,
 
Jag gör gärna ett försök att hjälpa dig söka om du mailar mig förnamn och personnummer.
Klicka bara på mitt namn så får du upp e-postadressen.
Mvh
Christina
Eagle

2014-08-03, 13:15
Svar #3

Utloggad Marika Ström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2014-10-10, 23:37
    • Visa profil
Tack för den snabba hjälpen!
 
Christina - har mejlat dig den information jag har.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna