ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jacob Jacobsson Söderström, Gällivare  (läst 390 gånger)

2002-04-26, 11:31
läst 390 gånger

Bernt Eriksson

Hej!
Jag söker upplysningar om frälsenybyggaren och nämndemannen Jacob Jacobsson Söderström, (1779-1864) från Ståckas i Gällivare. Han var gift med Catharina (Caisa) Jacobsdotter, och paret hade sju barn.- Vad jag vill veta är varifrån han kommer. Jag har en osäker uppgift på att han skulle varit inflyttad från Överkalix, men har inte hittat honom där. Tacksam för alla upplysningar som hjälper mig att spåra  
honom bakåt.
Mvh Bernt

2005-03-03, 16:20
Svar #1

Lars Åke Söderström

svar till berndt eriksson:
är du fortfarande intresserad av jacob?
mvh
LÅ Söderström

2005-03-04, 09:57
Svar #2

Bernt Eriksson

Hej Lars Åke!
Jomenvisst är jag det!
Min mor var född i Dokkas, och Jacob Jacobsson var min mm fm far. Efter min efterlysning ovan, har jag varit uppe på plats och besett omgivningarna, vilket var intressant.  
Efter vad jag förstår är Söderströms en ganska stor släkt numera. Alla upplysningar är av stort intresse.  
 
Mvh Bernt

2005-03-04, 14:05
Svar #3

Lars Åke Söderström

Hej Berndt
vad roligt att det är fler som intresserar sig för Jacob. Du får gärna ringa mig - jag bor i Luleå.  
 
Mvh kusin LarsÅke

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna