ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Annan strukturering?  (läst 588 gånger)

2011-06-25, 13:38
läst 588 gånger

Utloggad Stefan Lejon

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2011-06-25, 13:39
    • Visa profil
    • www.släktsök.se
Är jag den ende som upplever att Anbytarforum svämmar över av, i mitt tycke, onödiga inlägg? Jag drar mig för att bläddra igenom inläggen i jakt på något som intresserar mig. Ofta finns det 8-10 inlägg efter varandra som behandlar var föddes min mormor 1936?...osv, och de inlägg som åtminstone jag anser att anbytarforum borde vara avsett för, dvs sådana som inte enkelt kan avhjälpas genom att konsultera någon av alla folkräkningar mm som finns på CD/DVD, drunknar i mängden. Nu menar jag inte att alla måste köpa dessa skivor, men man kanske kunde dela upp forumet lite annorlunda. Frågor gällande 1900-talet i en egen avdelning? Det finns säkert många idéer, säkert lika många som sågar mitt inlägg.

2011-06-25, 15:36
Svar #1

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Stefan,
problemet är ju att en diskussion sällan innehåller en fråga och därpå ett svar. Inte sällan leder svaret till följdfrågor antingen bakåt eller framåt i tiden: den som svarar kanske är släkt med frågeställaren och då måste ju graden av släktskap redas ut . Och hur ska en sådan diskussion, som kanske sträcker sig över ett sekel eller mer, i så fall sorteras?
 
Att många frågar efter lättfunna uppgifter går nog inte att komma ifrån i ett forum av det här slaget. Men det finns ju inget som tvingar en att svara om man upplever att frågeställaren mjölkar forumet och inte själv utför någon forskning.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna