ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ordbok för släktforskare  (läst 1092 gånger)

2009-01-15, 10:00
läst 1092 gånger

Utloggad Susanne Lamby

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 216
  • Senast inloggad: 2018-12-10, 01:22
    • Visa profil
Jag hade köpt boken för några år sedan sist som var bra ordlistan för släktforskare, vad ordet betyder.. Jag hade läst tidigare inlägg om tvingsjukan i forumet.
Jag hittade inte ordet men tyckte det borde finnas med i ordlistan för alla typ av sjukdomar. Jag hade hittat i wwww.svanborg.se. Där kan man slå upp men inte alla ord betyder..
 
Som sagt det saknas faktiskt faktiskt  och undrar nu om det finns någon släktforskare som tidiggare jobbat som läkare och släktforskar som kan skriva om vad ordet betyder och kan förklarar för oss nyfikna.  
 
// Susanne,

2009-01-17, 20:27
Svar #1

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Hej Susanne,
 
Angående sjukdomar förr / nu så finns det ju en egen tråd angående detta.
Språk ord och namn, sjukdomar och dödsorsaker. Övriga ämnen är nog inte så bra val men där finns rubriken
 
Mvh / Benny

2009-04-04, 18:10
Svar #2

Utloggad Moderator Övriga ämnen

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 310
  • Senast inloggad: 2016-04-08, 13:43
    • Visa profil
Diskussionen stängs eftersom det redan finns två relaterade diskussioner om detta:
Språk, ord och namn - Sjukdomar och dödsorsaker - Tvingsjuka där uttrycket tvingsjuka och dess relation till tvinsjuka diskuteras. Språk, ord och namn - Sjukdomar och dödsorsaker - Tvinsjuka där tvinsjuka diskuteras.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna