ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Greta Larsdotter i Keinosuando, Gällivare f 1784  (läst 579 gånger)

2001-09-24, 18:34
läst 579 gånger

Sara Sundström

Hej!
 
Jag har en anmoder som hette Greta Larsdotter och var gift med Hans Persson Keinström i Keinosuando. Enligt HFL var hon född 17840709 och gift 1802 (de står ej med i Gällivares vigselbok). Jag har hittat en Margit Larsdotter f i Sockjock 17840809, men har inte lyckats reda ut vart hon tar vägen, när/om hon flyttar hemifrån. Vet också att det fanns en Greta Larsdotter f 17840314 i Tärendö, Pajala, hon ska enl HFL ha gift sig till Gällivare 1802. Vigselbok för Pajala saknas. Jag undrar om någon har löst problemet med Gretas härkomst?  
Sara

2001-09-24, 20:47
Svar #1

Alice Ahnqvist

Hej!
Dessa uppgifter kan kanske vara till någon hjälp i ditt sökande.
I Ljungs familjeregisteröver Gällivare församling, sid 77 Keinosuandeo. Finns uppgift att hon gift sig 1802 samt att hon är inflyttad till församlingen samma år. Där finns också noterat att hon flyttat till Jukkasjärvi.
 
I Ljungs familjeregister över Jukkasjärvi församling, sid 202, rad 8, Parakka finns hon. Född 1784-07-09. Gift 1802. Från Gällivare, årtalet har jag missat. Här står det även att hon dog 1849-06-16 av ålderdom.
 
Hälsningar
 
Alice Ahnqvist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna