ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Straffånge  (läst 1175 gånger)

2004-02-25, 08:45
läst 1175 gånger

Utloggad Susanne Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 415
  • Senast inloggad: 2023-11-11, 18:55
    • Visa profil
Jag har hittat en ingift släkting som år 1925 dömdes till och avtjänade 10 månaders straffarbete, dessutom med påföljd året därpå.
Är det någon som vet vad man har gjort när man  bestraffas med 10 månaders straffarbete?
 
Jag hade själv ingen aning om att denna släkting var en ful fisk innan jag hittade honom på Söderskivan (jag har inte hittat honom på Arkion när jag varit där och sökt andra uppgifter).
 
Inlägget har flyttats hit från den numera raderade rubriken Övriga ämnen » 46 Ordet är fritt om släktforskning » Straffarbete. / Moderator Yrken

2004-02-25, 14:30
Svar #1

Utloggad Jöran Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 620
  • Senast inloggad: 2016-11-08, 16:57
    • Visa profil
    • www.banvakt.se
Får jag namnet, och födelsetiden om namnet inte är särpräglat, så ska jag kolla. Du kan använda e-post om inte vill nämna namnet här. Låt bara telia.com stå kvar efter @.
 
Hälsningar
Jöran Johansson
 
Inlägget har flyttats hit från den numera raderade rubriken Övriga ämnen » 46 Ordet är fritt om släktforskning » Straffarbete. / Moderator Yrken

2004-02-25, 22:26
Svar #2

Utloggad Susanne Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 415
  • Senast inloggad: 2023-11-11, 18:55
    • Visa profil
Hej Jöran!
Jag har mailat dig nu, min släkting har ett rätt vanligt efternamn men han är nog ensam om förnamnen - och även om han är avliden så vill jag inte lämna ut hans namn här.
 
Inlägget har flyttats hit från den numera raderade rubriken Övriga ämnen » 46 Ordet är fritt om släktforskning » Straffarbete. / Moderator Yrken

2004-03-14, 16:51
Svar #3

Tommy Nilsson

Jöran du kanske kan hjälpa mig med en släkting som dömdes för Förfalskning och tillgrepp av
Uddevalla rådhusrätt å cellfängelse den 19 september 1910. Detta står i Bohusläningen den 20 sept.
 
Tommy
 
Inlägget har flyttats hit från den numera raderade rubriken Övriga ämnen » 46 Ordet är fritt om släktforskning » Straffarbete. / Moderator Yrken

2004-03-14, 18:50
Svar #4

Utloggad Jöran Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 620
  • Senast inloggad: 2016-11-08, 16:57
    • Visa profil
    • www.banvakt.se
Låt mig försöka. Mejla mig namnet och gärna födelsedatum och -ort, så ska jag se om jag kan få fram något. e-postadr hittar du här ovan
 
Hälsningar
Jöran Johansson
 
Inlägget har flyttats hit från den numera raderade rubriken Övriga ämnen » 46 Ordet är fritt om släktforskning » Straffarbete. / Moderator Yrken

2004-03-14, 19:12
Svar #5

Tommy Nilsson

Híttar ingen epost som fungerar Jöran, du kan maila mig direkt
 
tnua@telia.com
 
Inlägget har flyttats hit från den numera raderade rubriken Övriga ämnen » 46 Ordet är fritt om släktforskning » Straffarbete. / Moderator Yrken

2007-01-17, 14:03
Svar #6

Utloggad Eva Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2021-12-02, 13:40
    • Visa profil
Hej, jag undrar vad straffångar fick göra på fängelser. Jag har en Peter Nikolaus Gustafsson född 1939-01-16 som blev dömd för stöld 1869-70 i växjö cellfängelse. Han kom från Arby och gift med Ingrid Maria Larsdotter från Vissefjärda. Han är min morfars morfar. Eva Nilsson
 
Inlägget har flyttats hit från den numera raderade rubriken Övriga ämnen » 46 Ordet är fritt om släktforskning » Fånge. / Moderator Yrken

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna