ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bogren i Vilhelmina (inflyttad från Blekinge)  (läst 510 gånger)

2004-12-18, 13:31
läst 510 gånger

Anders Swahn

Hej,  
finns det någon som kan hjälpa till med följande nöt? En Bogren i Vilhelmina, kring år 1900. Ska vara inflyttad från Blekinge, ev. vara järnvägsarbetare. I början av 1900-talet får han också sonen Nils. Jag har sökt i folkräkningen 1890, men utan några bra träffar.
 
Tackar på förhand
/Anders

2004-12-19, 05:03
Svar #1

Rune Edström (Rune)

Hej Anders
Har du lite mer data?
mvh
rune

2004-12-19, 18:23
Svar #2

Anders Swahn

Hej Rune,  
dessvärre är det hemskt ont om mer data. En upplysning kan vara att han emigrerade mot usa/kanada omkring 1925.
Mvh
/Anders

2004-12-20, 10:09
Svar #3

Rune Edström (Rune)

Hej Anders
Det va inte gött.  
Eftersom du inte vet hans förnamn är det ju nästan en omöjlighet att hitta honom, på bara efternamnet Bogren, som han dessutom kan ha ändrat från ett vanligt sonnamn.
Har kollat inflyttade 1886-1915 i Vilhelmina, så länge har jag korten, men det enda som kan likna är en bokhållare Karl Brolin född i Mora, som flytta in jan 1900 och flytta vidare till Umeå juli 1904. Ingenting om att han skulle ha fått sig nån Nils.
Så du får nog skaffa fram fler uppgifter där du hade tag i honom.
mvh
rune

2004-12-20, 22:01
Svar #4

Anders Swahn

Hej Rune,  
tack så mycket ändå för din ansträngning! OM jag nån gång hittar svaret, så ska jag meddela dig. Mvh /Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna