ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Källarmästare  (läst 1067 gånger)

2007-10-04, 22:57
läst 1067 gånger

Utloggad Lars-Åke Svensson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2023-02-04, 17:40
    • Visa profil
Hej! Jag forskar om Agnar Meurling född Petterson i Mörbylånga år 1879, död i Stockholm 1944.Denne Meurling startade Rosenbad 1904, och så småningom var han också ägare till Mosebacke, Rosengrens källare, samt lät Bygga Blå Porten. Han innehade även Åregården, Fjällgården, Grand hotell samt Sporthemmet i Åre.Vet någon något om denne man vore jag tacksam för ett svar.
Hälsningar/ Lars-Åke

2007-10-05, 12:24
Svar #1

Siv Lundgren (Silu)

Hej Lars-Åke, Bilden blev för stor, du får den med mail. Mvh Siv

2007-10-07, 01:23
Svar #2

Siv Lundgren (Silu)

Hej Lars-Åke, Jag fick tillbaka mailet jag skickade till dig. Vill du se bilderna jag kopierat så får du meddela aktuell adress. MVH Siv

2011-07-25, 15:15
Svar #3

Essan Gradhman

Söker uppgifter om en Källarmästare Gradman. Han vigdes i Sthlm med Demoiselle Hallenberg. Jag har sökt i hela Stockholm utan resultat. Är det någon vänlig själ som kan upplysa var jag kan finna honom.

2012-05-12, 19:25
Svar #4

Utloggad Åke Dahlström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2013-11-12, 17:05
    • Visa profil
Hej, Jag forskar om en del av Tyresös historia. Under perioden 1945 till 1952 ägdes Pensionat Bergshyddan på Brevikshalvön av Källarmästar paret Sigrid och NN Carlsson. De drev det populära pensionatet fram till 1949 när pensionatet dramatiskt brann ner under ett bröllopp. Både sigrid och hennes man var enligt uppgift födda före 1915. Efter branden arbetade de enligt uppgift på restauranger i Stockholm. Jag har sökt dessa två utan framgån på egna CD-skivor och i olika register. Kan någon hjälpa mig att få fram data om dem trots brister i bakgrundsfakta.
Tacksam för allhjälp!
Åke D

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna