ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bondesson Carl Victor Bondesson född 1862 död 1913 Karlskrona amiralitetsförsamling  (läst 777 gånger)

2005-11-24, 09:07
läst 777 gånger

Utloggad Yvonne Mård

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2012-03-17, 20:14
    • Visa profil
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon släkting eller annan person som har foton på honom eller hans dotter Selma Rebecka. Jag skulle vilja jämföra dem för att säkert fastställa identiteten på de två jag har. Tacksam för svar.

2005-11-24, 22:58
Svar #1

Utloggad Anna Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1293
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 10:34
    • Visa profil
Hej Yvonne,
vet du mer om dottern Selma Rebecka, som när hon dog så beställ hennes bouppteckning hos Landsarkivet i det län där hon avled. Vet du bara när hon föddes så lägg lägg in de uppgifterna här så kan jag söka på Sveriges dödbok 1947-2003 åt dig.
 
I bouppteckningen finns namn på hennes barn (om hon fick några) vilket kan få dig att komma vidare med att hitta släktingar.
 
Du kan ju givetvis be om en kopia på Carl Victors bouppteckning också för att se om han fick fler barn. Hans uppgifter har du ju.
 
Här är en bra sida för att hitta rätt landsarkiv:
http://www.skagerrak.net/na/na03/na03002.htm
--------------------------
Hittade följande om Carl Victor Bondesson på Sveriges befolkning 1890:
 
Carl Victor Bondesson, född 1862 i Ramdala, Blekinge län, Blekinge. Boende 1890: 7:de Matros Komp. a/Fast stam: Karlskrona amiralitetsförs, Blekinge län, Blekinge.
Yrke 1890: 1. cl. sjöm. (N:o 26).
 
Gift med Adele Josefina Holgersson, född 1867 i Karlskrona amiralitetsförs, Blekinge län, Blekinge.
--------------------------
Med vänliga hälsningar
Anna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna