ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Cirkus Wilhelmi  (läst 520 gånger)

2010-02-24, 18:33
läst 520 gånger

Utloggad Kerstin Cámel

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2018-07-24, 03:39
    • Visa profil
Jag söker information om cirkus Wilhelmi. Min fm Helga* Hedvig Matilda og. Johansson g Jansson född 1889 i Malmberget, Norrbotten, arbetade som lindanserska och i trapets. Jag har ett foto på henne med cirkuskläderna på som är fotat i Harstad, Norge. Min ff Erik Halfdan Persson född 1885 i Hassela, Gävleborg var med och startade brottningsklubben i Malmberget. men efter att han brottat ner en Starke Adolf på en cirkus och tagit emot en summa pengar blev han av med amatörskapet. Sen åkte han runt och uppträdde som atlet. Jag vet att han kallades Atleten från Malmberget ibland. Han arbetade också på cirkus Wilhelmi. Jag vet (intervju med en faster) att de uppträddi i Malmberget, norra Sverige, norra Norge och även i Finland. Det bör ha varit någon gång mellan 1907-1916. 1916 hade de skjutbana och biograf i Haparanda. Sen hade han en ångbogserbåt som hette Ärlan.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna