ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skogssamer  (läst 600 gånger)

2001-05-27, 22:58
läst 600 gånger

Alexander Lindquist

Hej, enligt Nordmalings födelsebok för 1770 så kan jag inte hitta Anna Maria Pålsdotter men hon sägs komma från Nordmalings hållet, jag hittar hennes familj lappman Pål Jonsson & Malin Larsdotter i Hörnsjö, Nordmaling, skulle velat haft födelsedatum på Anna Maria, sen så har jag Kjell-Åke Lundströms cd där står bara att Pål Jonsson f. 1735 bor i Holmsjö med Malin Larsdotter f. 1736 kan eventuellt Pål Jonsson vara son till skogssamen Jon Larsson f. 1699 i Jukten, Sorsele? och att Malin Larsdotter f. 1736 ? dotter till Lars Bryngelsson f. 1710 på lägdaträsklandet, ????? kan nån hjälpa mig skulle vara jättetacksam..

2003-11-01, 13:02
Svar #1

Agneta Mikaelsson

Ska vi byta information?? Jag har en del från kustbyarnas lappbefolkning från 1708 och framöver och en del från Arvidsjaur, och är intresserad av samer som bott och arbetat i Edefors socken.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna