ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vuordno  (läst 875 gånger)

2014-07-04, 14:25
läst 875 gånger

Utloggad Nina Ellefsen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2014-07-04, 14:25
    • Visa profil
Hej!
Jag letar efter mina anor efter Knut Jonsson f ca 1749 (Cnut Joensen i Norge  i 1801-telling) och hans fru Marget (Maggi)f ca 1756/60 dotter till Hans Jakobsson Vuordno (Marit Hansdatter i Norge i 1801-telling). De var Lulesamer som jag tror var från Sverige men bosatte sig i Norge i slutet av 1700-talet. I Sverige har jag hittat deras vigsel i Gällivare år 1776 och Marget har jag hittat i Qvigstads text Sjöfinner i Nordland. Efter flytten till Norge: Tysfjord, Eidsfjord, Andøy, och slutligen till Lødingen har jag god koll men hittar inte så mycket om dem i Sverige.
Är det någon som vet något om släkten Vuordno?  
Någon som vet något om det som står efter Knuts namn i vigselboken amin ålma? Är det en plats eller ett släktnamn eller betyder det något annat på samiska eller latin?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna