ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pokka  (läst 1379 gånger)

2000-08-07, 00:39
läst 1379 gånger

Henrik Lundqvist

Undrar om någon känner till historien om släkten Pokka från Jukkasjärvi församling innan 1850.
 
I Synnerhet anfäder till Helena Persd:r Pokka f 1850 i Rautuswuoma lappbyalag (Folkräkningen 1850)
Hon nämns i Marainens, Karesuandos samesläkter
 
mvh
Henrik

2001-12-05, 23:07
Svar #1

Utloggad Erik Kuoksu

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 610
  • Senast inloggad: 2017-01-09, 15:28
    • Visa profil
    • hem.passagen.se/kuoksu/
Jag har på min hemsida: http://hem.passagen.se/kuoksu/ en del uppgifter om släkten Pokkas tidigare led. Jag rekommenderar dig f.ö. att söka efter Helena i August Ljungs familjeregister över Jukkasjärvi församling (finns på SVAR)
 
Erik Kuoksu

2002-01-30, 19:17
Svar #2

Karolina Pokka

Hej. Skulle gärna veta mer om släkten Pokka från Rensjön, min far är där ifrån och han heter NilsErik och är son till Esajas Pokka, vore intressant och veta vart släkten Pokka i Rensjön kommer ifrån...vart jag har nära släktingar osv
Tacksam för svar!

2002-01-30, 23:09
Svar #3

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21976
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 12:26
    • Visa profil
Hej Karolina,
om du söker i Norrbotten på www.foark.umu.se (Folkräkningen 1890) så hittar du nog en del släktingar - efternamnet Pokka ger 15 träffar.
Mvh/Maud
Hälsar vänligen
Maud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna