ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindbom  (läst 1054 gånger)

1999-06-23, 03:27
läst 1054 gånger

Trygve Johs. Andreassen

Hei  
Jeg søker opplysninger om en Lars LIndbom  
født ca.1770 i Sverige flyttet til Norge ca. 1799-1800 Dene Lars er nevnt i Eilert Sundts Fantefortegnelser av 1862.

2002-09-04, 01:46
Svar #1

Anne Miller

Familjen Lindbom eller Baumert, resande smed, slutet av 1800
 
Jag Letar efter Familjen Baumert eller Baumlert.
 
Min ana ar Franz Baum(l)ert, Guldsmed. F.ca 1840 (troligen i Belgien men bodde i Västerås)  
Son var Franz Lindbom f. ca 1860? (Västerås?)  
D.1950-60. (Åkers Styckebruk, Sörmland)
 
Han arbetade hela sitt liv som Guldsmed. Han tog namnet Lindbom. Hans ene broder tog sig ett okant nytt namn men den andre brodern beholl familje namnet. Allt detta har blivit berattat muntligt for mig, jag hoppas detta ar nog info for nagon att nappa pa! Jag kan annars inte fa reda pa mer eftersom jag inte bor i Sverige.
 
Franz Lindbom hade 10 barn.  
 
Är det någon som stött på dessa efternamn, så hör gärna av er till mig, Anne.

2002-09-20, 17:58
Svar #2

Anne Miller

Hej!  
 
Jag ar av den resande familjen Lindbom i Sverige men namnet Lindbom var taget ca 1860? och ersatte namnet Baumert. Dessa Lindbomar ar Guldsmeder av yrket. De kom fra Belgien/Frankrike med ursprung i Tyskland. (Kom till Sverige ca:1860)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna