ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hamiltons regemente  (läst 1881 gånger)

2013-12-14, 07:45
läst 1881 gånger

Utloggad Moderator Särskilda

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 65
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Ett antal inlägg har i samråd med Moderator Militaria flyttats till
 
Militaria - Regementen - Överste Gustaf David Hamiltons regemente
 
Inlägg rörande medlemmar i olika resandesläkter som Wennergren och Skarin, samt några inlägg om släkten Cothenius, har flyttats till sina respektive släktnamn.

2013-12-15, 11:24
Svar #1

Utloggad Niclas Rosenbalck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5027
  • Senast inloggad: 2020-09-05, 21:07
    • Visa profil
Anders, hur väl genomtänkt är denna flyttning av inlägg under resande och Hamiltons regemente?  Du skriver om medlemar i olika resandesläkter som Wennergren och Skarin etc. Jag vill att du i så fall först påvisar att det rör sig om släkter och inte enskilda tillnamn, vilket jag menar är fallet. Jag hade föredragit att de resandefynd jag gjort om soldater med anknytning till Hamiltons värvade regemente legat kvar under resande och inte klumpats ihop med annat under militaria samt fördelats på diverse släktnamn.
 
goda hälsningar,
Niclas

2013-12-15, 13:29
Svar #2

Utloggad Moderator Särskilda

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 65
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Niclas,
 
Ganska väl genomtänkt.  Tolka inte medlemmar i olika resandesläkter så bokstavligt. Släktdiskussioner på Anbytarforum kan handla om alla bärare av dessa namn, vare sig de tillhör större släkter eller är enskilda tillnamn.
 
Avdelningen Militaria fanns inte när denna diskussion skapades. Idag känns det ologiskt att ha flera diskussioner om samma regemente. De inlägg som flyttades dit handlade inte om resande.
 
Det går bra att fortsätta använda denna diskussion för frågor som rör resande i allmänhet vid regementet, dock bör inlägg om enskilda personer med fördel läggas i sitt släkt- eller namnsammanhang.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna