ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-17  (läst 1154 gånger)

2006-02-14, 14:29
läst 1154 gånger

mona johansson (Maris)

Niklas! Har du fått något svar från anbytarvärden? Det har ju faktiskt gått snart 4 månader sedan diskussionerna stängdes ner, vilket jag tycker är allt för lång tid!
Mona

2006-02-14, 17:11
Svar #1

Yvonne Carlsson/ Anbytarvärd (Admin)

Nej, Mona, det har han inte fått. Men eftersom frågan är uppe till diskussion, tänkte jag passa på att meddela det senaste beskedet jag fått från Rötterrådet. De har nu satt samman ett förslag på hur strukturen ska se ut och det ska sedan ut på en sista remissrunda. Förhoppningsvis kan jag därför snart börja lägga ut en hel del av de diskussioner som tidigare varit stängda. I alla händelser håller jag för fullt på att lägga upp strukturen, men än så länge är den inte synlig för er som använder Anbytarforum.

Med vänliga hälsningar
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2006-02-14, 22:59
Svar #2

mona johansson (Maris)

Tack Yvonne för ditt svar, det låter hoppfullt.
MVH/Mona

2006-02-15, 05:46
Svar #3

Rune Edström (Rune)

En eloge till Yvonne som ger lite information, så det blir mindre tröstlöst för dom som väntar. Tänk om dom högre opp vore så ta lärdom av det, i sin envetna tystnad.
mvh
rune

2006-02-21, 02:13
Svar #4

Peder Andersson Kalix BD

Hej,

Undrar så här i s. k. väntans tidevarv, som detta med Resande-forumet har gått in i, vad en Hästskärare alternatvit hästutskärare, använde sig av för sorts VERKTYG? Någon som vet mer om detta, och kan ge besked?

Tacksam för eventuellt svar!

//Peder

Ps. Ättling som jag är till bl. a. Hästskäraren Anders Olof Nilsson, kallad Guldtattaren (f. 1829, levde 1900).

2006-03-08, 20:28
Svar #5

Utloggad Stefan Simander

• Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7182
  • Senast inloggad: 2024-02-25, 22:05
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Yvonne, anbytarvärd, när ska de gamla resandediskussionerna öppnas igen?

När kan man förvänta sig ett besked i saken om du inte kan ge det nu?
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2006-03-08, 20:59
Svar #6

Utloggad Stefan Jernberg

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2132
  • Senast inloggad: 2024-02-18, 08:06
    • Visa profil
Stefan !

Vi får nog ha lite tålamod med det - speciellt som det finns mängder med material som överskrider dom nya reglerna för anbytarforum. Jag kan tänka mig att det tar en bra stund att rensa ut dessa från personuppgifter för nu levande personer. Vill man sedan att texten blir någorlunda läsbar så är det nog en grannlaga uppgift.

Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

2006-03-09, 16:51
Svar #7

Stefan,

Jag håller för fullt på att gå igenom resandediskussionerna och prickar för vilka som enkelt går att bara föra över till den nya diskussionen Speciella forskningsområden, utan att några stora redigeringar behövs. Dessa kommer att öppnas först. Därefter kommer jag att flytta över de andra diskussionerna i den takt jag hinner gå igenom dem.

Tyvärr har jag ännu inte fått klartecken på att börja flytta över diskussionerna, men som en del av er redan har sett, är rubrikerna Speciella forskningsområden redan upplagda (även om jag har dolt dem igen).

Som du förstått kan jag fortfarande inte ge dig något exakt datum, men så fort jag fått klartecken, kommer i varje fall som jag har gått igenom och satt klartecken för att kunna öppnas per omgående.

Mvh
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2006-03-14, 14:59
Svar #8

Lena Eriksson (Lena)

På lördag är det tydligen Släktforskningens Dag enl. Rötter.
Då vore det väl på sin plats att informa oss som forskar i samer, judar och resandesläkter att äntligen få besked om när de diskussionerna kommer att öppnas igen. En remissrunda återstår nämnde Anbytarvärden för ett par veckor sen, den rundan tycks bli lång!
Jag mailade Rötterrådet för en vecka sen, gissa om jag fått svar?
Jag tycker att hanteringen av detta är under all kritik.  
Att också på Rötter ta upp TV och radioprogram som kanske ska läggas ner och uppmana till samling och upprop rimmar illa när det gäller hur man själv agerar gentemot bla de som forskar kring de resande!

2006-03-17, 16:43
Svar #9

Hej alla Resande-forskare.

Jag har så smått börjat öppna ett litet antal av Resande-diskussionerna under Särskilda forskningsområden: Forskning om resandesläkter: Resandesläkter A-Ö.  

Som ni själva kan se, är det ännu bara ett litet fåtal som är öppnade, men allt eftersom jag hinner kontrollera dem och rensa/slå ihop dem, kommer de att flyttas över från den stängda diskussionen till ovanstående rubrik.

Det går inte heller att lägga upp nya diskussioner, men även den funktionen kommer att öppnas så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Yvonne Carlsson
Anbytarvärd

2006-03-17, 22:09
Svar #10

Utloggad Olle Elm

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11050
  • Senast inloggad: 2024-02-24, 17:04
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Yvonne-Anbytarvärd,
Försökte lägga in ett meddelande under den nu till synes öpnnade Flinta-diskussionen med tanke på vad som förekommit här.
Nekades dock tillträde.
Är det något jag missuppfattat eller är måhända diskussionen öppen på något speciellt sätt?
Vänligen,
Olle
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna