ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kahn  (läst 803 gånger)

2005-01-12, 10:01
läst 803 gånger

Utloggad Maria Zingaropoli

  • Maria Zingaropoli
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 124
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 10:51
    • Visa profil
Har i mitt släktträd Henrietta Kahn född 1809-09-14, ort okänd.Far Jacob Kahn född ? mor Johanna Marcus.
Henrietta levde och dog 1895, i Stockholm.
är det någon som kan släkten?
vänligen maria
Maria Zingaropoli

2005-01-15, 20:54
Svar #1

Adam Katzeff

Hej Maria!
 
För några år sedan fick jag en del information om släkten Kahn från en dansk släktforskare vid namn Tom Br?ndsted. Enligt dessa anteckningar var Henriettas far Jacob Moses Kahn född ca 1770 i Skuodas (Schoden/Schöden) i nordvästra Litauen (då i union med Polen) och död 1835. Modern, Johanna Marcus, var född 1789 och dog 1856. Jacob Moses var son till Moses Kahn (född 1730/40-tal i Skuodas, troligen död kring 1800) och Sara Rebecca (född 1741 i Kurland, död 1831 i Stockholm). Moderns flicknamn är dessvärre okänt. Jag har även information rörande ättlingar i Sverige och England till två av Jacob Moses Kahns fem syskon. Om du är intresserad kan jag mejla över dessa upplysningar.
 
Med vänlig hälsning,
 
Adam Katzeff,
Malmö

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna