ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Västkustgenen  (läst 963 gånger)

2007-09-24, 09:14
läst 963 gånger

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Hej på er
 
Är det någon som har information om den speciella cancergenen som uppträder på västkusten? Jag tänker inte på solbadande generellt utan något annat. Vet inte i vilket form den uppträder mer än att den skall vara geografiskt bunden till västkusten (ursprung?)Det var tal om den för flera år sedan.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2007-10-14, 18:45
Svar #1

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Hittade en artikel i gårdagens GT angående detta??
Studier visar också att västsvenskar är överrepresenterade i hudcancerstatistiken
 
Genstudier visar att västsvenskar har en tendens att flytta mindre ofta än folk från de östra delarna av landet. En teori är att vi härstammar från en rödhårig eller ljuslätt stam som är extra solkänslig
 
Om det är svaret på min fråga vet jag ej, för denna studie är nyss genomförd. Det kanske är en fortsättning på gamla fakta/sanningar som ytterliggare blir verifierade.
 
Om någon vet något annat, så får ni gärna skriva det.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna