ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Cancer ventriculi  (läst 5901 gånger)

2007-02-08, 18:43
läst 5901 gånger

Utloggad Gunnel Urdal

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2012-03-01, 14:17
    • Visa profil
Min mormors far dog i Oslo 1908 med diagnos baneer. Flera på samma sida i dödboken har fått samma diagnos, men med tillägg ventriculi (magsäck). Kan inte hitta detta ord någonstans, är det någon som kan hjälpa mig? Det var ju i Norge men jag utgår från att de inte blandade latin och norska på samma rad.
Vänliga hälsningar
Gunnel

2007-02-08, 20:04
Svar #1

Marianne Solli

Det står vel ikke tilfeldigvis cancer, med stor c? Den kan se ut som en liten b.

2007-02-09, 17:03
Svar #2

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Det betyder magsäckscancer, eftersom jag håller med Marianne om att det troligen står cancer. Det var en mycket vanligare dödsorsak förr i tiden, en del tror att det beror på att man åt mycket rökt och saltad mat.

2007-02-09, 17:37
Svar #3

Utloggad Gunnel Urdal

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2012-03-01, 14:17
    • Visa profil
Stort tack till Marianne och Chris! Det stämmer säkert att det är ett C i början och det som jag tolkat som två e, ska vara ce, alltså cancer.
Härligt att få hjälp så snabbt!
Vänliga hälsningar
Gunnel

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna