ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kvävd av modern i sömnen  (läst 1009 gånger)

2011-08-17, 19:44
läst 1009 gånger

Utloggad Krister Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 472
  • Senast inloggad: 2016-02-21, 00:41
    • Visa profil
I Gräsmark C:2 Sid 237, Nr 27
 
Barnet var ändå 8 månader så hur lyckas man råka kväva ett såpass gammalt barn?
 
Jag och min sambo har haft vår dotter mellan oss i sängen från första dagen hon föddes och aldrig har jag varigt orolig att det ska hända något.
 
Mvh Krille

2011-08-17, 20:51
Svar #1

Utloggad Mats Johansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2014-05-23, 19:06
    • Visa profil
Visst hände det att mödrar av olyckshändelse råkade kväva sina små barn i sängen under nattens sömn. Sängarna var trängre än dagens. Man ska dock inte bortse från att det som anges som barnakvav av våda egentligen ibland var medvetna handlingar i grunden orsakade av armod och fattigdom. Av en slags barmhärtighet ville man befria barnet från det eländiga liv man levde. Stora barnaskaror bidrog också till förtvivlan över hur man skulle kunna försörja familjen.

2011-08-17, 22:44
Svar #2

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Denna fråga har tidigare diskuterats i  Obs att diskussionen fortsätter efter slutet på det man får fram.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna