ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker efter paret Thomas Petter Jakobsson och Anna Maria Simonsdotter  (läst 425 gånger)

2003-11-08, 15:15
läst 425 gånger

Mari Johansson

Thomas Petter Jakobsson är f.1840-05-28 Gammelgarn,Gotland och Anna Maria Simonsdotter är f.1857-04-24 Södra Finnskoga, Värmland.
Detta par har åkt runt i Jämtland så det har varit svårt att få reda på vad de har gjort och vilka ställen de har varit på.
De uppgifter jag har hittat är följande platser de har varit på.
De har fått barn på dessa ställen i Jämtland.
*Anna Jakobina f.1884-12-14 Brunflo (Kan vara i Hedensby)
 
*Gustaf Adolf f.1886-05-13 Revsund, död 1886-08-04 Revsund.
 
*Hedvig Gustafva f.1887-05-25 Berg, dör i Ströms församling 1904-05-05.
 
Dessa tre barn var födda i Jämtland och två utav de dog även i Jämtland.
 
Dessutom har jag dessa uppgifter på en annan son Thomas Petter Thomasson f.1898-02-10 Säbrå, Västernorrland, dör på Frösö sjukhus, Jämtland 1933-12-23.
 
Thomas Petter Jakobsson dör på Östersunds lasarett 1918-07-12 och begravs 1918-07-14 Östersund.
Döds attesten är utskriven av Kungliga Norrlands Artilleriregementes församling, pastor (Peter?) Öberg, Östersund den 15 Juli 1918.
Denna attest är skickad till Finnflo, Helsingtuna, där Thomas Petter vart skriven 1893.
Är det någon som kan berätta lite om denna församlig?
 
Anna Maria Simonsdotter har jag hittat följande uppgifter på, hon flyttar in till Frösö, Jämtland 1924-04-07 och under den tiden hon var skriven i Frösö så bodde hon på dessa tre adresser
*Tanne nr3
*Berge nr1
*Herke (Kommunalhemmet)
Hon återflyttar till Södra Finnskoga 1932-12-03.
Jag är tacksam för uppgifter angående Herke, Kommunalhemmet.
 
Detta var de uppgifter jag har hittat i Jämtland, nu undrar jag om någon har stött på dessa namn någon gång och som har uppgifter om denna familj.
Tacksam för alla uppgifter jag kan få , vad de gjorde, vilka platser de var på och vad Thomas Petter Jakobsson Kan ha gjort på Kungliga Norrlands Artilleri Regementes församlingen, han står som arbetare.
Alla upplysningar mottages tacksamt.
m.v.
Mari

2003-11-08, 15:17
Svar #1

Mari Johansson

Glömde att skriva att Thomas Petter Jakobsson även heter Martell i efternamn.
För det mesta så står det bara Jakobsson men ibland så har han Martell i efternamnet.
m.v.h
Mari

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna