ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sefrik  (läst 604 gånger)

2000-05-24, 11:43
läst 604 gånger

Berith Andersson

Har under min forskning påträffat en dam vid namn Sefrik. Har någon upplysningar om det var ett ovanligt namn eller ett lokalt förekommande i Småland. MVH Berith

2000-05-24, 23:50
Svar #1

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Hej Berith!
 
Sefrik förekommer inte i PLF:s databas, som innehåller mer än tre miljoner poster.
 
Namnet förekommer inte heller i Alla svenskars förnamn - Namnmaskinen, där finns dock en kvinna med namnet Sefri.
 
 
I Sveriges Dödbok med över 2,5 miljoner döda 1968-1996 finns det tre kvinnor med namnet Sefrik. Dessa tre är alla födda Kronobergs län.
 
I KGF:s databas fanns en Sefrika.
 
 
MVH/Sam Blixt/Oskarshamn

2000-05-25, 10:21
Svar #2

Berith Andersson

Tack Sam
Just denna dam kom just från Kronoberg, så det var intresant att få veta.
MVH Berith

2007-03-18, 20:19
Svar #3

Gun Wall-Wikström

Hej!
När jag sökte på Sefrik kom jag in här. Ser att det är väldigt länge sedan ni diskuterade namnet. Vill bara upplysa om att jag känt en kvinna vid namn Sefrik. Hon levde tillsammans med sin syster Hilma. De bodde i Ljungby och dessförinnan i Vittaryd i Kronobergs län. Min mamma stod dem väldigt nära. De dog i början av 70-talet.  
Mvh
Gun Wall-Wikström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna