ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Speijer  (läst 427 gånger)

2003-06-09, 13:25
läst 427 gånger

Utloggad Roberth Kjellström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2023-01-21, 11:26
    • Visa profil
Är det någon som vet något om släkten Speijer i Jämtland.  
Min farfar Elof Kjellström berättade om en äldre släkting som flyttade upp till Jämtland för att hjälpa till med järnvägsbygget och blev kvar där. Han tog sig namnet Speijer.  Jag har i min farfars fotoalbum hittat en bild och hälsningar i från en Emma Speijer. Familjen har även varit på besök hos mina farföräldrar i Kätabo, Burseryds socken, F-län på 50-talet. Är det någon som känner till denna släktens historia och dess band med Småland??  Tack på förhand.

2003-06-09, 15:06
Svar #1

Ann-Helen Lindroos

Roberth! Om du går in på Gula Sidorna och söker på Krokom eller Östersund så ska du hitta personer som heter Speijer och som bor i Jämtland. Jag har personligen en vän som tillhör släkten Speijer i Jämtland. Mitt råd är att du tar direkt kontakt med någon i släkten.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna