ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lothara  (läst 561 gånger)

2003-01-11, 15:56
läst 561 gånger

Åsa Eklund

Hej!
 
 Min Gammelmormors syster hade andranamnet Lothara. Jag har aldrig hört det förr, vet någon var det kommer ifrån eller betyder? Hon var född 1887.
 
Mvh Åsa

2008-03-25, 08:46
Svar #1

Utloggad Nicolas Ehrling

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2010-02-09, 19:22
    • Visa profil
Hej Åsa,
 
här kommer ett sent svar. Du och jag är släkt. Malva Eugenia Lothara Ehrling f. 1887 i Stockholm är min fars faster. Jag vet inte om jag har träffat henne, kanske när jag var liten... Däremot så var hennes storasyter Erda med oss på jularna varje år från jag var liten tills hon dog 1981.  
 
Jag är sonson till Malvas lillebror Brian som i det svar du fått tidigare hade klippts bort. Malva hade utöver de redovisade också tre lillebröder:
 
Edgar Boris Lyonel Ehrling f.1891 i Stockholm
Menk Raoul Marius Ehrling f. 1894 i Stockholm
Uddo Brian Williers Ehrling f. 1898 i Stockholm
 
De häftiga namnen kommer från olika operor då Frans August och Carolina Johannisdotter /Gren var operaintresserade. Äldre syster Amazili kommer från operan Ferdinand Cortez och Lyonel från operan Marta. Tyvärr kan jag inte de andra.
 
Vi har släktforskat bakåt i släkten och kommit tillbaka till 1710 så här långt. Du är välkommen att höra av dig om du är intresserad. Jag tycker det skulle vara kul att veta mer om Gunnel och hennes familj som jag inte ens visste om.
 
MVH
 
Nicolas Ehrling

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna