ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Soldaten, korpralen m.m Anders Anderssson från Jämtland, f 1682  (läst 529 gånger)

2004-02-07, 16:22
läst 529 gånger

Karin Bergström

Hej!
I mina anor från Järvsö i Hälsingland har jag Anders Andersson Höljemann f 1682 i Jämtland. I en avskrift från hans soldatakt, som jag misstänker är fel avskriven, står att föräldrarna hette Anders Andersson Höljeman och Margta Andersdotter.Hans hustru skulle vara Karin Persdotter f 1728, dotter till bonden Per Persson och Elisabet Persdotter. Nu har jag en annan uppgift att Margta Andersdotter var hans hustru.  
 
Jag söker alltså efter Anders Andersson Höljemans jämtländska rötter. Ingen födelseort finns angiven någonstans, bara Jämtland.  
 
(Han kom senare i livet att bli soldat vid Hälsinge regemente, Arbrå kompani. Han var också med Armfeldt under den norska kampanjen 1718-1719)
 
mvh Karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna